Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:56:12 GMT

تا وقتی کروناویروس حذف نشده، نباید خیالمان راحت باشد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۴۳۱

تا وقتی کروناویروس حذف نشده، نباید خیالمان راحت باشد

ایسنا/خوزستان رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص احتمال بروز پیک کرونا گفت:چنین اتفاقی در برخی استان ها رخ داده و احتمال دارد در منطقه ما نیز تکرار شود بنابراین فاصله گذاری اجتماعی باید با جدیت تکرار شود و تا زمانی که از حذف ویروس از جامعه مطمئن نشده ایم، نباید خیالمان راحت باشد.

دکتر شکرالله سلمان زاده، با اشاره به تشدید اقدامات در زمینه مقابله با کرونا در ۱۰ روز اخیر در آبادان و خرمشهر و نتیجه این اقدامات، اظهار کرد: امیدواریم در دهه آخر فروردین ماه شاهد کاهش موارد جدید ابتلا باشیم که فعلا آمار این روند را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: تغییر رفتار مردم و تردد بیشتر در سطح شهر ممکن است خطرناک باشد و نباید نسبت به این آمار خوش بین باشیم. ویروس همچنان در جامعه وجود دارد و باید جدی تر به این مساله نگاه شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در صورتی که مردم احساس کنند ویروس کنترل شده و در تجمعات شرکت کنند، ممکن است شاهد افزایش موارد جدید ابتلا باشیم.

سلمان زاده با اشاره به پیش رو بودن نیمه شعبان، بیان کرد: همه ما ارادت به ائمه اطهار(ع) داریم اما از مردم می خواهیم از برگزاری جشن و حضور در تجمعات خوددای کنند زیرا برگزاری این مراسمات می تواند برای سلامت شرکت کنندگان خطرناک باشد.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت تغییر روند و نگرش مردم یا اعمال آزادی عمل بیشتر، احتمال مواجه شدن با پیک کرونا در جنوب غرب خوزستان وجود دارد یا خیر؟ گفت: احتمال دارد با پیک کرونا در جنوب غرب خوزستان مواجه شویم. چنین اتفاقی در برخی استان ها رخ داده و احتمال دارد در منطقه ما نیز تکرار شود بنابراین فاصله گذاری اجتماعی باید با جدیت تکرار شود و تا زمانی که از حذف ویروس از جامعه مطمئن نشده ایم، نباید خیالمان راحت باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص استفاده از داروی ضدویروس در دو استان دیگر به جز جنوب غرب خوزستان در درمان کرونا، عنوان کرد: امیدواریم استفاده از این دارو در دو استان دیگر نیز موثر واقع شود. اکنون منتظر نتایج هستیم. ما نیز همچنان بیماران را به دو گروه تقسیم کردیم و یک گروه از بیماران این دارو را دریافت می کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تصمیمات جدیدی در خصوص مقابله با کرونا اتخاذ نشده و همان تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ شده است هر چند معتقد هستم همه استان ها و حتی شهرستان ها شرایط یکسانی ندارند و باید برای شهرهای خاص تصمیمات حوزه ای اتخاذ شود تا بیماری بهتر کنترل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس در خانه بمانیم تکرار شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد فعلی روبرتو با باشگاه بارسلونا در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و شایعات زیادی درباره احتمال جدایی یا ادامه حضورش در این تیم در فصل آینده در چند ماه اخیر به گوش رسیده است.

چند رسانه اسپانیایی پیش از این خبر داده بودند که او قصد دارد در پایان فصل جاری به عنوان بازیکن آزاد و به صورت رایگان از بارسلونا جدا شود و راهی لیگ فوتبال آمریکا شود تا مسیر لیونل مسی و سرخیو بوسکتس را ادامه داده باشد.

اما مدیران باشگاه بارسلونا در چند هفته اخیر تصمیم گرفتند که پیشنهادی را برای تمدید قرارداد به کاپیتان این تیم ارائه کنند و مذاکرات برای امضای قرارداد جدید را با او آغاز کنند. هرچند تصمیم ژاوی برای جدایی باعث نگرانی این بازیکن شده بود.

شب گذشته و پس از جلسه مهمی که سرمربی فعلی بارسلونا با مدیران این باشگاه برگزار کرد به صورت رسمی اعلام شد که او از تصمیمش برای ترک بارسا در پایان فصل منصرف شده و در فصل آینده هم هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت و یک خبر بسیار خوبی برای روبرتو است.

حالا فابریتزیو رومانو، خبرنگار ایتالیایی، مدعی شده است که مذاکرات برای امضای قرارداد جدید با این بازیکن به زودی آغاز خواهد شد، چرا که ژاوی معتقد است که او بازیکن بسیار مهمی برای بارسلونا در زمین و در رختکن است و روی حفظ او تاکید دارد.

دیگر خبرها

  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • ۴ تکنیک برای اینکه دیگران را راحت‌تر ببخشید
  • خیال کورتوا راحت است: لونین به خوبی جایم را پر کرده
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • خیالمان از مرزهای شرقی راحت باشد؟!