Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@13:44:30 GMT

افزایش چندبرابری تلفات مصرف الکل

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۴۳۷

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که از ابتدای اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تا ۱۹ فروردین ماه سال جاری ۷۲۸ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل به این سازمان ارجاع شده اند، این در حالی است که کل آمار تلفات ناشی از مصرف الکل در مدت مشابه سال قبل (اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸) در کشور ۶۶ نفر بوده است. ناطقان: در پی شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن افزایش مصرف ترکیبات الکلی در کشور، متاسفانه طی ماه‌های اسفند و فروردین شاهد افزایش قابل توجه تلفات ناشی از الکل (به ویژه متانول) بودیم به نحوی که استفاده نادرست از این ترکیبات موجب ارجاع ۷۲۸ نفر از هموطنان با علت مرگ بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف ترکیبات الکلی بوده است که از این تعداد علت مرگ ۴۷۱ نفر پس از انجام آزمایشات لازم به طور قطعی تعیین و علت مرگ ۲۵۷ نفر دیگر تحت بررسی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مطابق بررسی های صورت گرفته از ۴۷۱ نفر مرگ قطعی بر اثر مصرف الکل در کشور که اکثریت آن در اثر مصرف متانول بوده است، ۴۲۲ نفر مرد و ۴۹ نفر زن بودند. همچنین از میان ۲۵۷ مورد تحت بررسی، ۲۰۵ نفر مرد و ۵۲ نفر زن بوده اند.
عدم گزارش مرگ ناشی از الکل در پنج استان

در این میان پنج استان خراسان شمالی و جنوبی، لرستان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد هیچ مورد مرگی بر اثر مصرف ترکیبات الکلی در دو ماهه اسفند ۹۸ و فروردین سال جاری نداشتند، بیشترین تعداد ارجاعات نیز مربوط به استان تهران با ۱۹۲ مورد بوده است.

بر اساس این گزارش سن درگذشتگان ناشی از مسمومیت با الکل در دو ماهه اخیر بین ۱۴ تا ۷۸ سال بوده است.

سازمان پزشکی قانونی کشور با توجه افزایش چند برابری تلفات مصرف الکل در کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و گزارشات واصله در خصوص چگونگی استفاده از ترکیبات الکلی و ناآگاهی برخی از هموطنان در مورد نحوه صحیح استفاده از ترکیبات الکلی و از طرفی انتشار اخبار نادرست در شبکه های مجازی و نیز سودجویی برخی افراد در فروش محصولات غیر استاندارد و مضر، توصیه هایی را به هموطنان ارائه می کند که بدون شک به کار بستن این توصیه ها ضمن حفظ سلامت هموطنان همراه با رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹، موجب جلوگیری از وقوع آسیب ها و مرگ های ناشی از مصرف الکل خواهد شد.
منبع: ایلنا برچسب ها: افزایش چندبرابری ، تلفات ، مصرف الکل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش چندبرابری تلفات مصرف الکل ترکیبات الکلی ناشی از مصرف مصرف الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید