Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@06:24:40 GMT

گشت‌زنی مشترک نظامیان ترکیه با روسیه در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۴۵۲

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه از انجام سومین گشت‌زنی مشترک نظامیان این کشور با روسیه در ادلب خبر داد. 

اخبار بین الملل-وی افزود: سومین عملیات گشت‌زنی مشترک در ادلب به همراه نظامیان روس روز چهارشنبه انجام شد و این گشت‌زنیها باز هم ادامه خواهد یافت. 

اولین گشت مشترک دو طرف بعد از افزایش تنشها میان آنکارا و مسکو در ادلب که باعث توقف این عملیات مشترک در چارچوب توافق آستانه شده بود روز ۱۵ مارس ۲۰۲۰ انجام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجم مارس در دیدار خود در مسکو درباره برقراری آتش بس در ادلب و همچنین اقدامات دیگر با هدف حل بحران ادلب توافق کرده بودند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نظامیان روس ترکیه روسیه ترکیه جنگ سوریه عربستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضائی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش، رئیس دیوان عالی سوریه و قاضی لیث جبر، رئیس سازمان نظارت قضائی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضائی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرایم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرایم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضائی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک‌های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضائی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضائی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

کد خبر 6082034

دیگر خبرها

  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • تلگرام میلیاردی می‌شود