Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:59:01 GMT

وقوع ۳۸ مورد رانش و ریزش در راههای گیلان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۴۶۳

وقوع ۳۸ مورد رانش و ریزش در راههای گیلان

سبحان اله علیپور عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : با وقوع این ریزش ها بلافاصله اکیپ های راهداری ریزش ها  را  در قالب هشت هزار متر مکعب  جمع آوری و پاکسازی کردند.

وی خاطرنشان کرد: طی بارش های اخیر علاوه بر آبگرفتگی تعدادی از محورها ، این ریزش و رانش ها در محورهای اصلی، فرعی ، روستایی و کوهستانی شهرستان های رودبار ، رودسر رضوانشهر، املش، آستارا ، لنگرود ، فومن شفت و ماسال به وقوع پیوست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حال حاضر به غیر از محور پونل- خلخال که به منظور ایمنی ترددکنندگان از پاییز  بسته شده  مابقی محورها باز هستند. 

علیپور در ادامه با اشاره به  بارش برف در محورهای کوهستانی استان یادآور شد:  از  روز گذشته شاهد بارش برف در محورهای کوهستانی شهرستان های ماسال، تالش، رضوانشهر ، رودسر، سیاهکل ، و رودبار بودیم  که ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال به ۴۰ سانتیمتر رسید.

وی گفت: راهداران استان به منظور باز نگه داشتن راهها با تلاش بی وقفه  بیش از یکصد کیلومتر از محورهای برفگیر و کوهستانی استان را در محورهای پونل- خلخال، اسالم- خلخال ، ماسال ، گیلوان ماسال ،  سیاهکل و دیلمان و  ارتفاعات رودسر طی دو مرحله برفروبی کردند.

علیپور خاطر نشان کرد: ۵۳ اکیپ راهداری با ۵۱۷ نیروی راهدار و ۳۲۱ دستگاه وسیله نقلیه اعم از سبک ، نیمه سنگین و سنگین در محورهای استان مستقر و  آماده اجرای عملیات راهداری می باشند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از مردم خواست ضمن پرهیز از ترددهای غیرضروری ، وقوع هرگونه ریزش و رانش در محورهای ارتباطی استان را به شماره مرکز بیسیم اداره کل ۳۳۳۱۱۱۱۱و یا سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند تا راهداران به موقع برای انجام عملیات راهداری اعزام شوند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در محور هراز برقرار است

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هراز گفت: محور هراز پس از پاک‌سازی بر اثر ریزش سنگ از سوی راهداران هم‌اکنون تردد در این محور برقرار است.

کوروش روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با بیان اینکه جاده هراز صبح امروز بر اثر ریز سنگ‌های بزرگ در چند نقطه مسدود شده بود، اظهار کرد: این محور از ساعات شامگاه گذشته دوشنبه شاهد بارش شدید باران بوده که باعث ریزش سنگ، امروز در ۳۰ کیلومتر آمل به تهران منطقه لهاش تا ۹۰ کیلومتر امام‌زاده هاشم به طول ۶۵ کیلومتر شود که موجب بسته شدن محور شد.

وی افزود: جمع‌آوری انباشت شن و ماسه و سنگ‌های کوهی از سطح جاده با حضور عوامل گشت راهداری هراز در محل ریزش سنگ و بل چهار اکیپ اعم از کامیون‌های تیغ دار، گریدر، لودر، خودروهای نیمه سنگین راهداری به همراه ۳۰ نفر از نیروهای راهداری دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره راهداری حمل و نقل جاده‌ای هراز ادامه داد: براثر این ریزش سنگ یک دستگاه خودروی سمند دچار صدمه شد که هنگام عبور از این محور به تذکرات پلیس راه و عوامل راهداری مبنی بر محدودیت تردد توجه نکرده و به حرکت خود در مسیر آمل به تهران ادامه داد.

روشن با اشاره به اینکه به سرنشینان این خودرو آسیبی وارد نشد، عنوان کرد: هم‌اکنون تردد در محور هراز برقرار و جاده باز است اما به رانندگان توصیه می‌شود باتوجه به شرایط آب و هوا و وضعیت احتمال ریزش سنگ، از انجام تردد و سفرهای غیر ضروری در این جاده خودداری کنند.

کد خبر 747315

دیگر خبرها

  • ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند
  • تردد در محورهای گلستان جریان دارد
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند
  • تردد در محور هراز برقرار است
  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی
  • ریزش سنگ های معلق در جاده هراز