Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@21:20:20 GMT

تولید یک داروی خوراکی برای درمان کووید ۱۹

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۴۹۷

تولید یک داروی خوراکی برای درمان کووید ۱۹

محققان دانشگاه کارولینای شمالی واقع در آمریکا داروی جدیدی موسوم به EIDD-۲۸۰۱ تولید کردند که در آزمایشات اولیه روی موش‌ها آسیب‌های ریوی ناشی از بیماری Covid-۱۹ را کاهش داده و قرار است به زودی آزمایشات بالینی آن آغاز شود. این دارو به صورت قرص خوراکی است. به گزارش پول نیوز، بر اساس این تحقیقات، استفاده از داروی EIDD-۲۸۰۱ به عنوان یک داروی پیشگیری کننده، از آسیب شدید ریه در موش‌های آلوده به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دارو در واقع نوع خوراکی دارویی موسوم به EIDD-۱۹۳۱ است که می‌توان آن را به صورت قرص مصرف کرد.
 
در صورتی که این داروی جدید ۲۴ تا ۴۸ ساعت از زمان آلودگی به ویروس جدید کرونا مصرف شود، موجب کاهش زیاد آسیب ریه و جلوگیری از کاهش وزن موش‌ها می‌شود.
 
به اعتقاد محققان، این مهلت برای مصرف دارو در انسان‌ طولانی‌تر خواهد بود، زیرا بازه زمانی آلودگی تا مرگ در انسان‌ها در مقایسه با موش‌ها طولانی‌تر است.
 
به گفته محققان این داروی جدید علاوه بر قابلیت درمان بیماران مبتلا به Covid-۱۹ قابلیت درمان سایر عفونت‌های ناشی از انواع دیگر ویروس کرونا را دارد.
 
در حال حاضر سایر داروهای بالقوه Covid-۱۹ باید به صورت وریدی به بیمار تزریق شوند، اما این داروی جدید به صورت قرص خوردنی است.
 
این شیوه ساده مصرف دارو امکان استفاده از آن را در مکان‌هایی مانند خانه سالمندان که هنوز به ویروس آلوده نشده؛ اما احتمال آلودگی آن وجود دارد، به سادگی فراهم می‌کند.
 
انتظار می‌رود آزمایشات بالینی این دارو در بهار سال جاری آغاز شود.
 
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Translational Medicine منتشر شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آزمایشات بالینی دارو بیمار کرونا ویروس داروی جدید موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابورگفت: هدف این بازدید ارزیابی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص شاغل در آزمایشگاه علوم پزشکی نیشابور بود.

 دکتر مهین شوروزی پیگیری‌های مجدانه معاونت در جهت تجهیز آزمایشگاه به دستگاه‌های مدرن آنالیز دستگاهی، به جهت سهولت و ایجاد دسترسی کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به نتایج آزمون‌های تخصصی در کوتاه‌ترین زمان را از دیگر دلایل حضور اختصاصی نماینده عالی سازمان در نیشابور دانست و نتیجه ارزیابی را مثبت ارزیابی کرد.

عبداللهی رئیس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو  سازمان غذا و دارووزارت بهداشت هم گفت: در این بازدید، همکاری بین آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه این معاونت در جهت آموزش نیرو‌های انسانی متخصص، همکاری و تسهیل در روند درخواست اعتبارات و افزایش دامنه و زیرساخت‌های نصب تجهیزات آنالیز دستگاهی  آزمایشگاه معاونت غذا و دارو نیشابور صورت گرفت.

 رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو همچنین از ساختمان درحال ساخت آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابوربازدید کرد.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور