Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:38:12 GMT

زیردریایی غدیر قابل کشف و رهگیری نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۶۳۵

زیردریایی غدیر قابل کشف و رهگیری نیست

به گزارش وابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار دوم عباس فاضل‌نیا با اشاره به الحاق زیردریایی اورهال شده کلاس غدیر به ناو پتیپ زیر سطحی نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: در سطح جهان ما سه کلاس زیردریایی سبک، نیمه سنگین و سنگین وجود دارد که زیردریایی غدیر در کلاس سبک است.
 وی افزود : از چند سال گذشته در حال تولید زیردریایی کلاس غدیر هستیم و در کنار معدود کشورهایی قرار گرفتیم که می‌توانند در حوزه ساخت تمام کلاس‌های زیردریایی صاحب تکنولوژی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش،  ساخت زیردریایی از پیشرفته ترین دانش‌های دنیا و حرکت در لبه فناوری عنوان کرد و گفت: اگر کشوری بتواند زیردریایی بسازد، یعنی به تمامی فناوری‌های پیچیده دست پیداکرده است.

دریادوم فاضل نیاز تصریح کرد : ما طبق تدابیر فرمانده معظم کل قوا در راستای ارتقای توان رزم، اقدامات خوبی به خصوص در حوزه زیرسطحی مدنظر قرار دادیم.

 فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش با اشاره به ساخت زیر درایی فاح در دو سال گذشته اظهارداشت: امروز هم شاهد الحاق زیردریایی کلاس غدیر هستیم که سامانه‌های آن به طور بومی در کارخانجات نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع ساخته شده است.

وی ادامه داد: نقطه قوت کلاس غدیر ابعاد کوچک آن است که قابل کشف و رهگیری نیست. در مقابل می‌تواند با حمل اژدرهای هوشمند تهدید زیادی را متوجه دشمن کند. از دیگر توانایی‌های آن می توان به توانایی بالا در انهدام دشمن اشاره کرد.
زیر درایی کلاس غدیر امروز چهارشنبه در بندرعباس به ناوگان زیرسطحی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

برچسب‌ها وزارت دفاع بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دفاع بندرعباس وزارت دفاع بندرعباس نیروی دریایی ارتش کلاس غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌ای که موشک‌ها و پهپاد‌های ایران روی دست ارتش اسرائیل گذاشتند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رام امیناخ، مشاور سابق ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل به روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» خبر داد ارتش اسرائیل تنها در یک شب حدودا ۱.۳۵ میلیارد دلار برای رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های ایران هزینه کرده است.

او توضیح داد که عملیات دیشب بین ۴ تا ۵ میلیارد شِکِل (بین ۱.۰۸ و ۱.۳۵ میلیارد دلار) برای ارتش این رژیم هزینه به دنبال داشته است که این رقم تنها شامل رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌هاست و خسارات میدانی در نظر گرفته نشده است.

رام امیناخ اضافه کرد هر موشک سامانه پدافندی «پیکان» که در رهگیری موشک‌های بالستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، حدود ۳.۵ میلیون دلار ارزش دارد.

او ادامه داد رژیم اسرائیل برای شلیک هر موشک سامانه «فلاخن داود» که از آن برای رهگیری موشک‌های کروز استفاده می‌شود، حدود یک میلیون دلار هزینه کرده که هزینه‌های استفاده از جنگنده‌ها برای حمله به پهپاد‌ها نیز به آن اضافه می‌شود.

میناخ در مقابل مدعی شد که ایران در عملیات خود حدود ۱۰ درصد هزینه‌هایی که اسرائیل متحمل آن شده، هزینه کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، بامداد امروز (یکشنبه)، در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در دمشق با ده‌ها پهپاد و موشک بالستیک و کروز مواضع ارتش رژیم اسرائیل را در شمال و جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داد.

منابع خبری تصاویری منتشر کردند که نشان می‌داد موشک‌های ایران مستقیما با پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب فلسطین اشغالی و فرودگاه نظامی «رامون» برخورد داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می گردد
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردد
  • از کپسول های نجات بخش قرمز چه می دانید؟ | این کپسول ها می توانند زندگی‌تان را نجات دهد
  • رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری یک پهپاد در مرز اردن شد
  • حمله ایران چقدر هزینه روی دست ارتش اسرائیل گذاشت
  • هزینه‌ای که موشک‌ها و پهپاد‌های ایران روی دست ارتش اسرائیل گذاشتند
  • پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • احداث بیمارستان در جاسک توسط ارتش جمهوری اسلامی
  • تلاش خود را برای حمایت خیران در تجهیز بیمارستان تخصصی ارتش انجام می دهیم