Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@22:09:06 GMT

بیماران کرونایی تا بهبودی کامل از منزل خارج نشوند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۷۲۶

بیماران کرونایی تا بهبودی کامل از منزل خارج نشوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: «افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ باید مقررات قرنطینه خانگی را رعایت کنند و تا زمان بهبودی کامل از منزل خارج نشوند.»

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، سید‌محمد جمالیان گفت: «افرادی که قرنطینه خانگی هستند باید به‌عنوان یک وظیفه اجتماعی و اخلاقی آن را حفظ کنند و تا رفع کامل بیماری مراقب ارتباطات خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی اظهار کرد: «گزارش‌هایی از افرادی که باید در منزل قرنطینه باشند، دریافت می‌شود که مقررات لازم را رعایت نمی‌کنند و در مکان‌های عمومی حضور می‌یابند که این رویه باید اصلاح شود.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه آموزش‌هایی که هنگام ترخیص به بیماران داده می‌شود باید رعایت شده و آنان تا پایان دوران نقاهت در منزل بمانند، بیان کرد: «تمهیدانی اندیشیده شده تا با کسانی که شرایط قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، برخورد قضائی صورت گیرد.»

جمالیان گفت: «حضور مردم در مکان‌های عمومی بعد از تعطیلات نوروز بیشتر شده و احساس خطر به وجود آمده و اگر مردم رویه زندگی عادی را بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام دهند، آمارها در استان تغییرات چشم‌گیری خواهد داشت.»

وی افزود: «هجوم مردم به خیابان‌ها بسیار نگران کننده است؛ چراکه کرونا تمام نشده و خروج‌ مردم از خانه‌ها می‌تواند تمام تلاش‌های کادر درمان و مسئولان را از بین ببرد.»

این مقام مسئول بیان کرد: «مردم اگر خسته شده‌اند و می‌خواهند از خانه‌هایشان خارج شوند، به فکر کادر درمان و بهداشت باشند که بیش از ۴۵ روز این شرایط سخت و طاقت‌فرسا را به‌دلیل شکست کووید ۱۹ تحمل کرده‌اند.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکزی  اظهار کرد: «بررسی‌های میدانی سطح شهر حاکی از این است که برخی از مردم توصیه‌های مؤکد بهداشتی و هشدارها را جدی نگرفته و گزارش‌ها نشان دهنده استمرار ترددها و رفتارهای اجتماعی مردمی است.»

انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: قرنطینه دانشگاه علوم پزشکی مرکزی کرونایی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است و بیماران با توجه به این مشکلات حاضر نیستند به کرمان سفر کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی احمدی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت، با بیان اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته سلامت در کشور نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: کشور ما در سخت‌ترین شرایط تحریمی قرار دارد و دانشگاه علوم پزشکی که درگیر بهداشت و درمان مردم است شرایط بدتری را متحمل شد.

وی با بیان اینکه به یاری خدا در این شرایط سخت تحریمی شاهد اتفاقات مثبتی بودیم، گفت: با همراهی مسئولان استان کرمان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کارهای خوبی اجرایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه 13 میلیارد تومان بدهی معوقات پژوهشی دانشگاه پرداخت شد که همین موضوع باعث شده که میزان مقالات دانشگاه در سال‌های قبل کاهش داشته باشد، ادامه داد: در حال حاضر یک میلیارد و 300 میلیون تومان از این بابت بدهی داریم.

وی با بیان اینکه بدهی دارو به شرکت‌های دارویی نیز مقدار زیادی بود که در پایان سال گذشته مقدار قابل توجهی از آن تسویه شد، ادامه داد: در پرداخت حق و حقوق پرستاری رتبه دوم کشوری را داریم که بعد از تهران در رتبه دوم هستیم.

نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان اجرایی می‌شود

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه خروج پزشکان از محیط دانشگاهی زیاد شده و اصلاً حاضر نیستند جزو هیئت علمی قرار بگیرند که دلیل آن عدم پرداخت معوقات است، گفت: اما شرایط دانشگاه علوم پزشکی کرمان خیلی بهتر است.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام را هم پیگیری می‌کنیم، افزود: خوابگاه دانشجویی دختران در داخل دانشگاه علوم پزشکی بالغ بر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه جذب خیرین بسیار خوب بوده است و توانستیم با کمک خیرین کارهای خوبی انجام بدهیم، گفت: بیمارستان 300 تخت خوابی امام رضا (ع) در کرمان در حال ساخت است و به بالای 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ در حال حاضر دنبال جذب نیرو و جذب امکانات و تجهیزات برای این بیمارستان هستیم.

وی با بیان اینکه با کمک خیرین 9 دستگاه آمبولانس جدید خریداری و به ناوگان دانشگاه اضافه شده است، افزود: احداث بیمارستان هزار تخت خوابی شهید سلیمانی که توسعه بیمارستان شفا است، نیز در حال اجرا است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه برای حضور پزشکان در شهرستان‌ها باید ایجاد انگیزه کرد، اظهار داشت: متاسفانه خیلی از شهرستان‌ها امکانات حداقلی برای حضور شهروندان را ندارند و وقتی امکانات زندگی و تفریحی مناسب برای خانواده پزشک وجود ندارد، در آن منطقه نمی‌ماند؛ البته ماندگاری پزشکان در حال پرداخت است اما هنوز معوقه داریم و امیدواریم به‌زودی به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است، گفت: به عنوان مثال بیمارستان مهرگان کرمان دو بخش آی سی یو در کشور عراق ایجاد کرده و با پزشکان این بیمارستان در آنجا خدمت‌رسانی می‌کند و بسیار هم موفق بوده است اما بیماران با توجه به مشکلات زیرساختی در استان حاضر نیستند به کرمان سفر کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه کرمان پزشکان خوب و موفقی دارد و بیمارستان‌های خصوصی نیز خدمات بسیار خوب درمانی ارائه می‌دهند، افزود: نیاز است به همین تناسب زیرساخت‌های اقامتی و رفاهی استان نیز ارتقا داده شود تا شاهد حضور بیماران از سایر نقاط در استان کرمان باشیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • تحصیل در خارج از کشور، مطمئن‌ترین روش مهاجرت
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • هوای ۵ شهر خوزستان «ناسالم» اعلام شد
  • بهبودی به تیم والیبال صنعتگران پیوست
  • زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است