Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@12:40:33 GMT

الگوی سه گانه دنیا برای حمایت از صنایع

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۹۴۸

معاون وزیر صنعت گفت: تلاش وزارت صمت این است که سیاست‌های حمایتی خود را به طرف صنایع پیشران به حرکت در آورد تا در سال ۹۹ سرمایه‌گذاران به سمت صنایع اولویت دار ترغیب شوند.

سعید زرندی گفت: طبق معمول نحوه حمایت کشوهای مختلف دنیا از صنایع مبتنی بر سه نوع الگو یا مدل است که دسته اول کشورهای هستند که از یکسری صنایع خاص حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین افزود: دسته دوم کشورهای هستند که در کار سرمایه گذار ان به هیچ وجه دخالتی ندارند و هرکسی در هر رشته‌ای می‌تواند سرمایه گذاری و فعالیت کند و دولت‌ها فقط فضای کسب و کار را بهبود می‌بخشند و یکسری سیاست‌های افقی کشور را تنظیم می‌کنند.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دسته سوم کشورهای هستند که بصورت ترکیبی کار می‌کنند یعنی در حین بهبود بخشی به فضای کسب و کار، اصلاح سیاست‌های تجاری، فناوری، مالی و ارزی در یکسری از صنایع بصورت گزینشی عمل می‌کنند.
زرندی ادامه داد: مدل سوم بیش از دو مدل قبلی در دنیا دارای آثار و نتایج مثبتی است به این علت که منابع و امکانات محدود و امکان رشد در تمامی صنایع بصورت یکسان وجود ندارد پس صنایعی باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند که هم ارزش افزوده بالاتر، هم اشتغال افزایی بیشتر و هم بتوانند کشور را در رقابت‌های جهانی سربلند کنند و تمرکز کشورهای جهان امروز بیشتر روی مدل سوم معطوف شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تلاش وزارت صمت اینکه سیاست‌های حمایتی خود را به طرف صنایع پیشران به حرکت در آورد تا در سال 99 سرمایه‌گذاران به سمت صنایع اولویت دار ترغیب شوند.
معاون وزیرصنعت ، معدن و تجارت افزود: ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی زیادی به موجب سیاست‌های توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت طی سال‌های اخیر در کشور ایجاد شده است.
زرندی گفت: با وجود تلاش وزارتخانه در هدایت سرمایه‌گذاران در برخی از رشته فعالیت‌ها ظرفیت‌های ایجادشده از نیاز کشور بیشتر است و موجب شده تا برخی واحدها با حداکثر ظرفیت خود فعالیت نکنند.
این مقام مسئول در وزارت صمت در ادامه ضمن اشاره به بحران کرونا نیز گفت: کشور با مشکلاتی همچون تحریم، محدودیت‌های بین المللی ، افت صادرات نفت، کاهش قیمت نفت و نظایر این مواجه بود که شیوع کرونا هم مزید بر علت شده است البته این بیماری به رغم تمامی مشکلات و تهدیدها می‌تواند فرصت‌های خوبی هم در مملکت ایجاد کند.
وی در پایان افزود: لازمه کار و فعالیت در شرایط سخت کرونایی تغییر نگاه، فکر و رویکرد است که همه باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

 

فصل اقتصاد /

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000HoK برچسب ها: وزارت صمت ، وزارت اقتصاد ، کرونا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزارت صمت وزارت اقتصاد کرونا وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید، سیاست راهبردی سازمان ملی زمین و مسکن است

به گزارش قدس آنلاین ، «ارسلان مالکی»‌ در دیدار نماینده مردم آران و بیدگل و چندتن از مسوولان این شهر با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ گفت: هر تصمیمی که منجر به رونق و جهش تولید شود، در اولویت کار سازمان ملی زمین و مسکن قرار خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا حد امکان باید با حذف قوانین دست و پاگیر از تولیدکنندگان و صنعتگران حمایت کرد.

مالکی تصریح‌کرد: این حمایت از یک سو مایه دلگرمی آنان می‌شود و از طرف دیگر آنان مسوولان را حامی و پشتیبان خود در مسیر پر پیچ و خم تولید خواهند دید.

برپایه این گزارش، تولید زیرساخت‌های شرکت‌های صنعتی و گردشگری از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • تمامی وزارتخانه‌ها برای سند الگوی کشت باید پای کار آیند
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • حمایت از تولید، سیاست راهبردی سازمان ملی زمین و مسکن است
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • اصلاح الگوی تولید در زیربخش‌های شیلات و دامپرورری ضروری است
  • درخشان:پرسپولیس دوباره می تواند فاتح سه گانه شود/ وزیر ورزش گفت استقلال از 45 متری گل بخورد؟
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • سایه ابطال روی انتخابات سه‌گانه/ وزیر تعلیق می‌کند یا دیوان عدالت
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان صنایع ریلی