Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@23:10:25 GMT

آمریکا به تعهداتش برای صلح در افغانستان عمل کند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۰۵۵

آمریکا به تعهداتش برای صلح در افغانستان عمل کند

رئیس جمهور سابق افغانستان در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از توقف گفت‌وگوهای طالبان و دولت افغانستان درباره آزادی زندانیان، تاکید کرد که آمریکا باید به تعهداتش برای تامین صلح عمل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «حامدکرزای» رئیس جمهور سابق افغانستان در بیانیه‌ای ضمن درخواست آغاز دوباره گفت‌وگوهای دولت افغانستان و طالبان، از آمریکا نیز خواست تا به تعهداتش برای تامین صلح در افغانستان عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرزی در این بیانیه با ابراز امیدواری از برقراری صلح سراسری در افغانستان، از آمریکا نیز خواست تا به تعهداتش درباره برقراری صلح و ثبات در افغانستان عمل کند.

این در حالی است که «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر پس از بی‌نتیجه خواندن مذاکرات با دولت افغانستان برای آزادی زندانیان این گروه گفت که هیئت فنی این گروه کابل را ترک خواهد کرد.

گفتنی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفر به کابل به «اشرف غنی» و «عبدالله» گفته بود که دو طرف باید با طالبان به توافق برسند یا کمک‌های آمریکا به افغانستان یک میلیارد دلار کاهش می‌یابد و تمام نیروهای آمریکایی نیز افغانستان را ترک خواهند کرد.

رئیس جمهور سابق افغانستان پیش از این نیز بحران سیاسی کنونی در افغانستان را نتیجه سیاست، عملکرد تحقیرآمیز و تفرقه‌افکنانه آمریکا دانسته و با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف موازی توسط «اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» تصریح کرده بود که اگر آمریکا خواستار حل بحران بود، با اقدام سازنده به‌موقع می‌توانست پیش از مراسم تحلیف، مانع تفرقه و بی‌ثباتی سیاسی ناشی از آن شود.

انتهای پیام/ ا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان

اداره ملی خط آهن طالبان از جابجایی بیش از ۷۴ هزار تُن کالا در یک هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان خبر داد.

به گفته این اداره این کالاها از طریق خطوط آهن هرات – خواف، تورغندی، آقینه و حیرتان جابجا شده است.

اداره ملی خط آهن طالبان گفت در اوایل هفته جاری هم برای اولین بار کالای اففغانستان از طریق خط اهن از مسیر ایران به ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم