Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:27:36 GMT

فعالیت ۷۴ هزار بسیجی در حوزه تامین سلامت مردم استان فارس

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۰۹۳

فعالیت ۷۴ هزار بسیجی در حوزه تامین سلامت مردم استان فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سپاه فجر فارس، سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر ضمن بازدید از واحدهای تولید محصولات بهداشتی و درمانی از زحمات گروه‌های جهادی و بسیجیان در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تجلیل کرد و با بیان اینکه قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (علیه السلام) سپاه فجر اقدامات مؤثری در راستای پیشگیری و درمان کرونا در استان فارس داشته است، گفت: با فعال شدن ۳ هزار و سیصد پایگاه مقاومت بسیج در سطح محلات تاکنون بیش از ۷۴ هزار نفر بسیجی بصورت فعال در فرآیند آموزش و آگاه سازی جامعه، رفع آلودگی و ضدعفونی اماکن و معابر شهرها، غربالگری افراد و تولید و توزیع محصولات بهداشتی مورد نیاز بکارگیری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درمانگاه بقیه ا… (عج) سپاه بعنوان یکی از ۶ مرکز پایش بیماری کرونا در شیراز در حال فعالیت است، گفت: بسیج جامعه پزشکی بعنوان قشر تخصصی حوزه سلامت در قالب انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تشکیل تیم‌های مراقبت پزشکی کرده و بیش از ۷۷۵ نفر از اعضای این قشر برای حضور در عرصه مقابله با بیماری کرونا اعلام آمادگی کرده اند.

وی با تقدیر از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان استان فارس، خاطرنشان کرد: ۱۰ درمانگاه بسیج استان فارس برای کمک به مقابله با بیماری کرونا آمادگی دارند و همچنین پیش بینی‌های لازم برای ایجاد ۹ نقاهتگاه در صورت نیاز انجام شده است.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به اینکه بسیج فارس و سازمان اطلاعات سپاه فجر برخورد قاطعی با موضوع احتکار اقلام بهداشتی و کارگاه‌های تولید محصولات بهداشتی غیراستاندارد داشته اند، گفت: از زمان بروز بیماری کرونا بیش از ۶۰ هزار لیتر الکل و ۱۴۵ هزار عدد ماسک توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشف شده است.

وی با بیان اینکه سپاه فجر تاکنون ۲۰ هزار بسته معیشتی و ۲ هزار بسته بهداشتی بین اقشار نیازمند استان فارس توزیع کرده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱ میلیون ماسک بهداشتی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج و با نظارت شبکه بهداشت تولید و در بین مردم توزیع شده و سپاه فجر اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای حل مشکلات کارگاه‌های تولیدکننده مواد ضد عفونی کننده داشته که در همین راستا یک کارخانه تولید ماده ضد غفونی کننده نیز در مرحله تولید آزمایشی قرار گرفته است.

سردار غیاثی در دیدار با جمعی از اعضای گروه‌های جهادی بسیج ضمن تجلیل از روحیه جهادی و زحمات بسیجیان استان فارس، گفت: بدون شک ایثار و زحمات خالصانه بسیجیان در فرآیند مقابله با بیماری کرونا یکی از عوامل اصلی مدیریت و شکست این بیماری خواهد بود و این ایثار خالصانه هرگز از اذهان ملت ایران پاک نخواهد شد.

کد خبر 4895917

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه فجر فارس شیراز ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی گرگان ایلام بیرجند بارش باران طرح غربالگری ماسک طبی نیمه شعبان روز طبیعت مقابله با بیماری کرونا استان فارس سپاه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیجی در پی آبگرفتگی برخی مناطق شیراز خبر داد و گفت: ۷۰ منزل مسکونی از کمک‌های نیرو‌های جهادی بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: به دنبال بارندگی تگرگ و بارندگی شدید روز گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه جهادگران بسیجی سپاه شیراز با هدف امدادرسانی به برخی مناطق کلانشهر شیزاز اعزام شدند.

وی با اشاره به آمادگی 5 ناحیه بسیج در سطح کلانشهر شیراز، افزود: به کمک این گروه‌های جهادی اقداماتی همچون تخلیه آب منازل و پاکسازی آن منطقه ناشی از  گل و لای ناشی از آبگرفتگی صورت گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از فعالیت و کمک‌رسانی خودرو‌های پشتیبانی منطقه 2 ارتش خبر داد و افزود: با توجه به نیاز مبرم در مناطق شهرک سعدی، شهرک بهار، کرونی و غیره بلافاصله جهادگران بسیجی و ارتش فارس در منطقه حضور و خدمت‌رسانی کردند که فعالیت ارتش قابل تقدیر است.

علی‌پور با اشاره به ایجاد سیل‌بند، حوضچه آرامش و شیب شکن محله سعدی توسط شهرداری شیراز، ادامه داد: این شیب شکن تابستان سال قبل توسط شهرداری شیراز در بالاست احداث شد که در کنترل سیلاب امروز به خوبی تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است