Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه از ۲۳ فروردین تنها کسب و کارهای کم خطر اجازه فعالیت خواهند داشت، اظهار داشت: با این وجود این گروه از کسبه نیز باید حتما برای حفظ سلامت و جان خود و مردم تمامی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.
وی افزود: دیروز در تماس ویدئوکنفرانسی با رییس جمهوری نیز به صراحت اعلام کردم که برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تا زمان کنترل و مهار این ویروس نباید عجله ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شجاعی با تاکید بر اینکه رعایت مسائل بهداشتی در نانوایی ها نباید کمتر از ۱۰۰ درصد باشد، گفت: با توجه به نیاز روزانه و ضروری مردم به این ماده غذایی، نانوایی ها می توانند محل حضور مردم و منبعی برای انتقال ویروس کرونا باشند بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه در آنجا به صورت کامل اجرا شود.
وی با بیان اینکه ادارات باید در جهت کمک به حل مشکلات مردم فعال باشند، خاطرنشان کرد: با نگاه کمک حداکثری به رسته های شغلی و اصناف باید ابلاغ ها و مصوبات ملی مانند معافیت های مالیاتی، بانکی و ... بررسی شود تا در صورت وجود اشکال و نقص برای مرکز ارسال شود.
شجاعی گفت: در این میان باید حداکثر اختیارات ستاد استانی مبارزه با کرونا و مدیران دستگاه های اجرایی جمع بندی و دستور اجرا توسط دستگاه های ذیربط سریعا صادر شود.
وی افزود: تصمیمات استانی در هر حوزه ای نیز باید با حضور نمایندگانی از چهار صنف تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی گرفته شود تا مشکلات و مسائل احتمالی با رصد کامل بررسی و لحاظ شود.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کار اداری و بخشنامه ای نیست، لازمه مقابله با این بیماری را حضور و همکاری همه دستگاه ها و مردم دانست.
وی با تاکید بر اینکه با مدیریت کارآمد و انسجام اجتماعی می توان بر هر مشکلی پیروز شد، خاطرنشان کرد: مدیران باید تمام همت خود را به کار بندند تا زنجیره انتقال این ویروس از بین برود.
شجاعی در ادامه اظهار داشت: مدیران نباید به تنهایی تصمیم بگیرند بلکه باید نظرات و پیشنهادهای قشر مربوطه را نیز شنیده و بر اساس آن تصمیم گیری کنند.
استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: برای مقابله با ویروس کرونا باید فضای همدلی برقرار باشد و همه نسبت به موضوع حساس باشند زیرا که با کار عادی و قدم زدن، مشکل حل نمی شود.
وی با اشاره به عملکرد مطلوب استان در بحث پیشگیری و مقابله با این ویروس، افزود: با برقراری انسجام اجتماعی به رغم وجود محدودیت ها و نبود زیرساخت ها در سطح کشور به خوبی عمل شده است.

استان در فروش اینترنتی از کشور عقب است
استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در بحث فروش اینترنتی نسبت به کشور عقب است، بنابراین بحث فروش اینترنتی توسط کسبه استان باید به طور جدی پیگیری شود و تمام واحدهای صنفی باید به کارتخوان مجهز شوند.
شجاعی همچنین به بحث مرخصی همسران کادر درمان نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا ۱۲۳ نفر از همسران کادر درمانی که برای درمان بیماران کرونایی به مردم خدمت رسانی می کنند به دورکاری یا مرخصی فرستاده شدند تا این خانواده ها از آرامش بیشتری برخوردار شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست در خانه ماندن را بهترین دارو برای مهار ویروس کرونا دانست و گفت: بنا به دستور رییس جمهوری باید بخش اقتصاد و کسب و کارها به صورت مرحله ای مجددا شروع به کار کنند.
محمود قنبری افزود: در این راستا از ۲۳ فروردین باید کسب و کارهای کم خطر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی شروع به کار کنند.
وی اظهار داشت: این در حالی است که برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که با آغاز به کار کسب و کارها نباید شاهد هیچ گونه صف و یا تجمعی در سطح استان باشیم.
قنبری از فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهمترین اصل بهداشتی یاد کرد که باید به خوبی و دقیق رعایت شود تا شاهد کم شدن تجمعات و مهار ویروس باشیم.
مسوول کمیته اقتصادی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز در ادامه، حضور مردم در نانوایی ها را یک نگرانی خواند و گفت: باید تمامی نانوایان دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از دستکش و ماسک، جدول بندی و دستگاه کارتخوان برای عدم دریافت پول نقد را رعایت کنند.

شیب ابتلای کرونا نزولی شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز یادآور شد: آیین نامه های بهداشتی طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی برای حفظ سلامت محیط کار جمع بندی شده است و به زودی در اختیار اتاق اصناف قرار می گیرد.
دکتر سیداحمد هاشمی افزود: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، شاهد شیب تقریبا نزولی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا هستیم و با ادامه این روند در هفته آینده خبرهای خوش بیشتری را خواهیم شنید.
وی از همراهی مردم به ویژه اصناف و کسبه برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قدردانی کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جدول خراسان شمالی دارو دانشگاه علوم پزشکی دستگاه های اجرایی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استاندار خراسان شمالی فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند

به گزارش صدا و سیمای خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین نوری در همایش ویژه ارتش در خراسان شمالی گفت: در حالی که قریب به ده کشور از جمله امریکا و انگلیس تلاش کردند موشک‌های ما به اسرائیل نرسد، اما رسید و دل همه مردم آزاده، مردم غزه و مردم ایران را شاد کردند.
امام جمعه بجنورد به وجود حس غرور و غیرت در سربازان ولی امرمسلمین اشاره کرد و یاد شهدای اسلام و ۷۵۰ شهید ارتش در خراسان شمالی را گرامی داشت.
وی با تبریک روز ارتش را به خانواده‌های ارتش و شهدای ارتش از اجرای طرح عفاف و حجاب در شهر قدر دانی کرد و از رسانه‌ها و مراکز فرهنگی خواست تا از طرح نور پشتیبانی کنند.
استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با شکوه، جایگاه رهبر و فرمانده کل قوا را در هدایت صحیح جامعه و نظام مورد توجه قرار داد و گفت زمانیکه عده‌ای به دنبال انحلال ارتش بودند، اما امام از این انحراف جلوگیری کرد و روز ارتش را نامگذاری کرد.
حسین نژاد افزود: امروز نیز شجاعت مقام معظم رهبری سیلی بر چهره کریه دشمن نواخت و غم شهادت عزیزانمان را با درس به دشمن تسلی داد و دشمن را پشیمان کرد و دنیا را مبهوت خودش کرد.
وی به عزت امروز کشور به عنوان دستاورد انقلاب اشاره کرد و گفت: ایرانی که نمی‌توانست کمترین نیاز خود را تامین کند، امروز عزتی یافته که بر صورت استکبار جهانی سیلی می‌زند و همزمان همه‌ی شئون انسانی را در اوج قدرت و بی باکی رعایت می‌کند و مراکز جمعیتی را هدف قرار نمی‌دهد.
حسین نژاد ادامه داد: با اقدامات ایران اسلامی، ابرقدرتی آمریکا دیگر مفهومی ندارد و شکوه و عظمت امروز ما از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع اوست.
سرهنگ نجفی فرمانده تیپ شهید دلجویان ارتش هم، از انقلابی بودن و انقلابی ماندن ارتش سخن گفت و به ارتقای رزمی، ساخت تجهیزات و اقدامات دفاعی ارتش که در جهان سرآمد است به تفصیل اشاره کرد.
در این مراسم یاد شهدای جمهوری اسلامی ایران و ۴۸ هزار شهید ارتش گرامی داشته شد و خانواده شهید برومند، شهید وحیدی، شهیدجعفری، شهید اسدی، شهید مهنانی، شهید باغچقی، تجلیل شدند و همچنین جمعی از جانبازان، آزادگان و
ورزشکاران برتر ارتش تقدیر شدند.

دیگر خبرها

  • سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • راهپیمایی مردم خراسان‌شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق
  • نیرو‌های مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • قدردان نعمت سپاه پاسداران و ارتش دلاور هستیم
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود