Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- داده‌های میدانی حاکی از آن هستند که شمال غرب سوریه احتمالا شاهد عملیات نظامی گسترده نیروهای دولت سوریه باشد که از زمان آغاز اجرای توافق آتش بس امضا شده میان سوریه و ترکیه هنوز در این مناطق حضور دارند. پیش‌بینی می‌شود این نیروها تلاش کنند کنترل منطقه واقع در جنوب اتوبان ام4 (حلب-لاذقیه) را که از منطقه شحشبو در حومه شمالی حماة آغاز می‌شود، به دست بگیرند، گروه‌های مخالف سوری احتمال می‌دهند در مقابل هزاران سرباز ترکیه‌ای حاضر در استان ادلب نیز در صورت حمله نیروهای دمشق به مناطق جدید چه با چراغ سبز روسیه چه بدون آن بیکار ننشسته و اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سایت العربی الجدید، نیروهای دولت سوریه و حامیان آنها در راستای آمادگی برای دور جدید درگیری‌ها و نقض توافق امضا شده با مسکو در پنجم مارس گذشته جهت برقراری آتش‌بس در شمال غرب سوریه، حضور خود در منطقه ارتفاعات شحشبو در حومه شمالی حماة را تقویت کردند.
در همین راستا سایت "زمان الوصل" وابسته به اپوزیسیون سوریه به نقل از یک منبع در گروه‌های مخالف سوری تاکید کرد، نیروهای دمشق روز یکشنبه تجهیزات نظامی جدید و بزرگی از تیپ یک را به منطقه یاد شده ارسال کردند.
به  گفته این منبع، تعداد خودروهای زرهی ارسال شده از سوی این تیپ به بیش از 100 دستگاه می‌رسد که شامل 32 دستگاه تانک و خودروهای زرهی "بی‌ام‌بی" و "شیلکا" و نیز خودروهای مدل "زیل"، "اورال" و "پیکاپ"، توپخانه‌های میدانی و مسلسل‌های نیمه سنگین هستند. تعداد نیروها و افسران این کاروان به بیش از 400 تن می‌رسد که از جمله آنها تعدادی افسران عالی رتبه تیپ یک هستند.
منبع یاد شده در ادامه گفت: استحکامات واصله به ارتفاعات شحشبو همگی از شهر معره النعمان در جنوب ادلب و از شهرک جرجناز و شهر سراقب در شرق ادلب همزمان با تقویت جبهه سراقب و محورهای شرق ادلب و غرب حلب ارسال شده‌اند.
نیروهای دولت سوریه اواخر فوریه کنترل بیشتر روستاهای منطقه شحشبو را به دست گرفته و منطقه تحت کنترل ترکیه در شیر مغار را به محاصره خود درآوردند.
برخی منابع در گروه‌های مخالف سوری نیز به العربی الجدید گفتند: بیشتر نیروهای دمشق برای آغاز نبرد جدیدی از ارتفاعات شحشبو جهت کنترل بر منطقه جبل الزاویه در حومه جنوبی ادلب آماده می‌شوند. آنها به دنبال کنترل یافتن بر شهرک‌های احسم، البره، کنصفره، العنکاوی، کفرعوید و سفوهن و در ادامه کنترل اتوبان ام4 هستند که شمال سوریه را به ساحلی در غرب سوریه متصل می‌کند.
در همین راستا برخی منابع محلی در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کردند، استحکامات نیروهای ارتش سوریه روز دوشنبه به محور سراقب در شرق ادلب رسیدند، استحکاماتی نیز از حومه شرقی حمص و حومه دیرالزور به محور کفرنبل در حومه جنوبی منتقل شدند.
جنگنده‌های روسیه نیز روز دوشنبه برای اولین بار از زمان اجرای آتش‌بس بدون اجرای حملات، بر فراز مناطق مختلف حومه‌های شمالی و شرقی ادلب از جمله سرمین، قمیناس، تفتناز، الفوعه و بنش به پرواز درآمدند که نشانه آشکاری از اینست که احتمالا شمال غرب سوریه شاهد آغاز دوباره عملیات‌های نظامی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صف آرایی اتوبان لاذقیه غرب سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از منابع خبری سوری، نیروهای مردمی تیپ قدس (نیروهای فلسطینی مورد حمایت ارتش سوریه) در کمین تروریست‌ها کشته شدند.

این کمین در شمال منطقه السخنه در شرق بیابان حمص رخ داده است.

هرچند تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شبکه خبری «ال بی سی» نیوز لبنان اعلام کرد که نیروهای وابسته به ارتش سوریه در دو عملیات که توسط گروهک تروریستی داعش انجام شد، کشته شدند.

این شبکه خبری به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

آخرین عملیات گروهک تروریستی داعش به مردادماه ۱۴۰۲ بر می گردد که در آن به یک اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه حمله کرد و ۲۳ نظامی این کشور را کشت.

داعش، به عنوان یک گروه تروریستی که در سال ۲۰۱۴ در مناطق وسیعی از سوریه و عراق حضور داشت، در سال ۲۰۱۹ متعاقب شکست‌های پی در پی که از سال ۲۰۱۷ متحمل شد، ناچار به ترک همه این مناطق شد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل چند سایت پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد
  • وزارت دفاع سوریه از حمله اسرائیل به جنوب این کشور خبر داد
  • تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه
  • فرمانده ارتش اشغالگر: به رفح حمله می‌کنیم
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران