Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-19@01:51:39 GMT

اینترنت سایت‌های دانشگاهی رایگان شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۳۸۸

اینترنت سایت‌های دانشگاهی رایگان شد

ایتنا - با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، با همکاری وزارت علوم و آموزش و پرورش، امکانات ویژه‌ای جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم شده تا دانش‌آموزان و دانشجویان ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم جا نمانند.
به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ارسال لیستی از سایت‌های دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم به اپراتورها از روز گذشته، از امروز (چهارشنبه) ترافیک این سایت‌ها برای دانشجویان رایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، پس از اعلام تعطیلی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام کرد: با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، با همکاری وزارت علوم و آموزش و پرورش، امکانات ویژه‌ای جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم شده تا دانش‌آموزان و دانشجویان ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم جا نمانند.

درواقع مقرر شد سازمان فناوری اطلاعات لیستی از مراکز آموزشی به رگولاتوری ارسال کند و این لیست به اپراتورها اعلام شود تا ترافیکشان را رایگان کنند. با به پایان رسیدن تعطیلات نوروزی و اجباری شدن حضور در کلاس‌های مجازی دانشگاه، رایگان شدن تعرفه سایت‌های دانشگاهی مورد بحث قرار گرفت، زیرا با وجود اعلام آذری جهرمی مبنی‌ بر رایگان شدن سایت‌هایی که وزارت علوم برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان و دانشجویان اعلام کرده بنابر مصوبه ستاد ملی کرونا، این اتفاق تا روز گذشته توسط اپراتورها رخ نداده بود.

در این راستا حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- با بیان اینکه رایگان شدن سایت‌های دانشگاهی پیشنهاد وزارت ارتباطات برای تسهیل شرایط برای دانشجویان بوده، گفت: مقرر شد وزارت علوم سایت‌های مورد نظر را به ما اعلام کند و دسترسی به این سایت‌ها برای دانشجویان رایگان شود. قبل از عید هم بسته ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت در اختیار کاربران بود که شامل دانشجویان هم می‌شد.

وی درباره علت تاخیر در اجرایی شدن این موضوع اظهار کرد: وزارت علوم لیستی شامل آدرس، آی‌پی، نام دامنه و اطلاعات کامل را اعلام کرد که اپراتورها بتوانند این اطلاعات را روی سیستم‌هایشان تنظیم کنند و ما منتظر کامل شدن لیست بودیم. این اطلاعات دو روز پیش به ما اعلام شد و ما آن را روز گذشته (سه‌شنبه) به اپراتورها ارسال کردیم. اقدامات فنی این کار تا آخر وقت دیروز توسط اپراتورها انجام شد تا بتوانند روی سیستمشان ترافیک رایگان را اعمال کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: این اقدام توسط همه اپراتورها و سرویس‌دهندگان اینترنتی از جمله موبایل، ثابت و مخابرات انجام می‌شود. البته پیش از عید ما به اپراتورها اعلام کردیم که در این زمینه مساعدت کنند، اما اکنون با ارسال لیست، آنها را ملزم به رایگان کردن ترافیک سایت‌های مورد نظر کردیم و در صورتی که دانشجویان با خلاف این مورد مواجه شدند،‌ می‌توانند آن را اعلام کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینترنت دورکاری سایت های دانشگاهی فناوری اطلاعات وزارت علوم رایگان شد سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند

عیسی زارع‌پور عصر پنجشنبه در حاشیه سفر به شاهرود در قالب دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اپراتورها در دی ماه پارسال تعرفه خود را افزایش دادند که از آنان تعهد گرفتیم این افزایش قیمت را صرف افزایش سرعت اینترنت کنند.

وی بیان کرد: دغدغه اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش سرعت، پایداری و کیفیت اینترنت است.

زارع‌پور ادامه داد: یکی از طرح‌های زیرساختی مرتبط با افزایش سرعت اینترنت، اجرای طرح فیبر نوری است که تاکنون یک سوم مساحت کشور را پوشش داده و تا پایان سال یک سوم دیگر از کشور تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از نتایج اصلی اجرای طرح فیبر نوری، افزایش چند برابری سرعت اینترنت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، امروز -پنجشنبه- وارد سمنان شد.

حضور در نشست شورای اداری، نشست با نخبگان، بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مصوب و تکمیل‌شده سفر اول دولت سیزدهم به استان، از برنامه‌های رییس جمهور در شهر سمنان بود.

دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی