Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@04:19:11 GMT

داغ‌های دل ما جای چراغانی‌ها/ برای حاج قاسم...

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۴۲۷

داغ‌های دل ما جای چراغانی‌ها/ برای حاج قاسم...

خبرگزاری میزان- اما از شب‌های خدایی‌ات کسی چه می‌داند! شاید تا سحر با معبود خود خلوت می‌کردی و برای «امنیت» و «آرامش» تک تک هم‌وطنان و هم‌کیشان و مستضعفان و ای بسا همه آزادگان دعا می‌کردی و از بس عزیز معبودت بودی که تو خود وسیله برآورده شدن همین حاجات می‌شدی. روش و روال مسلک و مرامت که این را می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 17:17 - 20 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۱۱۵۴ گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ گفته بودی حالاتِ دفاع مقدس، قُلّهٔ آن حکومتی است که پس از ظهور امام زمان(عج) تشکیل می‌شود. تُو خود ثَمرهٔ چنین حالاتی بود که درباره اوصاف اصحاب مولای‌مان صاحب عصروزمان گفته‌اند: «رُهْبانُ بِاللَّیْلِ لُیوثُ بِالنَّهار»؛ شیر روز و راهب شب.

عُمری چونان شیرشرزه «دشت‌ها و کوه‌ها را در جستجوی شهادت پیمودی» و چه پوزه‌های نااهلان را که به زمین نمالیدی. اما از شب‌های خدایی‌ات کسی چه می‌داند! شاید تا سحر با معبود خود خلوت می‌کردی و برای «امنیت» و «آرامش» تک تک هم‌وطنان و هم‌کیشان و مستضعفان و‌ ای بسا همه آزادگان دعا می‌کردی و از بس عزیز معبودت بودی که تو خود وسیله برآورده شدن همین حاجات می‌شدی. روش و روال مسلک و مرامت که این را می‌گوید.

«وَالنَّاشِطَاتِ نَشْطًا»؛ این کلام همان معبود است، به جان فرشتگانی قسم می‌خورد که روح نیکوکاران را به نرمی و ملایمت از بدن‌های‌شان بیرون می‌آورند (۲ - نازعات). تو خود فرشته بودی و همان فرشتگان به نرمی به آرزویی که سال‌ها در دشت‌ها و کوه‌ها دنبال می‌کردی، رساندنت.

راستی این روز‌ها زیاد می‌شونم تا «دستت به زمین افتاد»، «رسم دست دادن به زمین افتاد». بگذریم هم‌رزم‌ات در «نظریه اثر پروانه‌ای» گفته است گفتنی‌ها.   می‌خواهم از عید فردا برایت بگویم. عیدی که مهمان آن، «همانکه در دستش کلید شهر پر آیینه دارد ناگهان قفل بزرگ تیرگی را می‌گشاید». جابجایی‌ها اشکال ندارد با قیصر شعرها آشنایی دیرینه دارم. ای کاش ما هم سرباز «بی‌اشکال» باشیم برای او. باز هم نیمه شعبان دیگری از راه رسید. همان که قیصر می‌گوید: فصل تقسیم گل و گندم و لبخند رسید، فصل تقسیم غزل‌ها و غزل‌خوانی‌ها...   چقدر خالی است جای تو. جای آن لبخندهای مهربانانه و نوازش‌های پدرانه، جای آن اخم‌های قهرمانانه و پیروزی‌های جانانه. راستی در تقویم جلالی ما - همان که سیرش به جمال او روشن است - روز نیمه شعبان هم روز مستضعفان نامگذاری شده است و هم روز سربازان گمنام امام‌زمان (عج)؛ و تو هم سرباز امام زمان‌مان بودی و هم یاور مستضعفان جهان.

چه زیباست عرض تبریک ولادت مولای‌مان حضرت قائم آل محمد به تو که یکی از عزیزترین بندگان خاص خدا بودی.   حاج قاسم عزیز، غم این روزهای مرا پیشاپیش قیصر امین‌پور رمزگذاری کرده است:
با گل زخم، سر راه تو آذین بستیم
داغ‌های دل ما، جای چراغانی‌ها ... بیشتر بخوانید:
دَستِ راستِ ناخدایِ باخدایِ انقلاب   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حاج قاسم نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوئل دوباره یزدانی – قاسم‌پور نزدیک‌تر از همیشه؛ مربی هادی وفایی‌پور حق دارد یا مربی حسن یزدانی؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کدام مربی و کدام فدراسیونی است که قهرمان فنی و ستاره‌ای، چون کامران قاسم‌پور را در اختیار داشته باشد و بخواهد در سال المپیک قیدش را بزند؟

کشتی‌گیری از یک استان، یک شهر و به نوعی یک باشگاه با حسن یزدانی، که سال‌ها زیر سایه قهرمان ۹ مداله کشتی ایران ماند و بعد از آن برای آنکه کیفیت طلاهایش از امید‌های جهان به بزرگسالان جهان برسد، تغییر وزن داد و دو سال متوالی با اقتدار و نمایشی بی‌نظیر صاحب نشان طلای جهانی در وزن ۹۲ کیلوگرم شد.

امسال هم که در بلگراد به دلیل آسیب‌دیدگی غایب بود، طلای مفتی به رضابک آیتموخان قزاق رسید و بعد از آن استارت کار خود را در چرخه المپیک، در وزن ۹۷ کیلوگرم زد.

همان وقت هم شاید به نوعی این یک تصمیم اشتباه بود که کامران قاسم‌پوری که حتی هنوز وزنش ایده‌آل ۹۲ کیلوگرم نیست و در مصاف با حریفانش شاخصش در این وزن، مشخصا به لحاظ وزنی کمتر است، در ۹۷ کیلوگرم که به کشتی سنگین‌وزن کاملا نزدیک است کشتی بگیرد؛ اما این تصمیم گرفته شد و او به تورنمنت زاگرب رفت.

بار دیگر به اسنایدر آمریکایی باخت و کشتی‌گیران درجه دو و سه این وزن را هم صرفا به خاطر هوش و سرعت بالایش در کشتی با برد پشت سر گذاشت که قطعا اینها برای مصاف با کشتی‌گیران درجه یک ۹۷ کیلوگرم از جمله اخمد تاج‌الدینوف بحرینی، عبدالرشید سعدالله‌اف روسی و ماگومدخان ماگومدوف آذربایجانی کافی نیست.

در شرایطی که امیرعلی آذرپیرا با شکست اسنایدر، قهرمان ۹۷ کیلوگرم تورنمنت زاگرب شد، کامران قاسم‌پور هم عنوان سومی را از آن خود کرد تا نفر دوم این وزن محسوب شود و همان وقت قرار شد در مسابقات قهرمانی آسیا کشتی بگیرد.

کادرفنی تیم ملی قصد داشت این کشتی‌گیر را در جام یاشاردوغو هم در وزن ۹۷ کیلوگرم محک بزند که باتوجه به عمل فتق کامران، این موضوع منتفی شد.

حالا دیگر بیش از هر زمان دیگری صحبت از بازگشت این کشتی‌گیر به ۸۶ کیلوگرم مطرح شده و همین موضوع صدای همت مسلمی مربی حسن یزدانی را درآورده است؟

اما کجای این ماجرا می‌تواند حقی برای اعتراضِ مربی حسن یزدانی ایجاد کند؟ اینکه حسن یزدانی کتفش را جراحی کرده و کیفیت بازگشتش بر همه پوشیده است، در عین حال کادرفنی تیم ملی در چرخه المپیکی باتوجه به جراحی کتف، برای این کشتی‌گیر هم شرایط ویژه در نظر گرفت و او می‌تواند صرفا با اعزام به یک تورنمنت و یا مسابقه رودررو، کار ملی‌پوش شدن خودش را تکمیل کند.

از آن سو، کامران قاسم‌پور هم مهره‌ای نیست که بشود به این راحتی از او گذشت، برای قهرمانِ جهان که طی چند سال اخیر نمایشی کم نقص در ۹۲ کیلوگرم مقابل حریفان ارائه کرده و همه به قابلیت‌های فنی او اذعان دارند که برخی پا را از این فراتر گذاشته و عنوان می‌کنند او می‌تواند در مقایسه با حسن یزدانی کشتی بهتری مقابل دیوید تیلور بگیرد.

خصوصا آنکه در آخرین مصاف که یک‌طرفه‌ترین مصاف دو کشتی‌گیر در سال‌های اخیر هم بود و با ضربه فنی شدن حسن یزدانی به پایان رسید، حریف آمریکایی برای پنجمین بار نماینده ۸۶ کیلوگرم ایران را شکست داد.

کجای این ماجرا بی‌عدالتی در خصوص حسن یزدانی اتفاق افتاده است؟ اگر کسی بخواهد معترض باشد، هادی وفایی‌پور، کشتی‌گیر تنهایی است که در این سال‌ها کسی از استان و مربیان هم‌استانی‌اش از او حمایت ویژه‌ای نکرده و در غیاب حسن یزدانی، قهرمان کشور شده و در تورنمنت یاشاردوغو نیز به مقام قهرمانی رسیده است.

اگر مربی وفایی‌پور مصاحبه کند و پیش از وقوع اتفاق، بخواهد با حمایت از این کشتی‌گیر، راه را بر انتخابِ بدون مسابقه ملی‌پوش ۸۶ کیلوگرم ببندد، رواتر از آن است که همت مسلمی بخواهد نقد تندی علیه حضور کامران قاسم‌پور در ۸۶ کیلوگرم داشته باشد.

آن هم زمانی که هنوز مشخص نیست حسن یزدانی بعد از جراحی کتف قادر به بازگشت به تشک کشتی هست یا نه.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ازم نپرس ؛ قاسم افشار
  • عنصر تورم گوی سبقت را از توان اقتصادی کارگر ربوده/ دولت نشان دهد به راستی حامی مستضعفان است
  • اعلام حمایت تماشاگران ترکیه از فلسطین پیش از آغاز یک مسابقه فوتبال
  • جای خالی یادمان شاه‌قاسم فیض‌بخش در طرشت
  • دوئل دوباره یزدانی – قاسم‌پور نزدیک‌تر از همیشه؛ مربی هادی وفایی‌پور حق دارد یا مربی حسن یزدانی؟
  • کامران قاسم‌پور کارمند شد!
  • داریوش ارجمند این گونه از روی علی کریمی رد شد
  • حجم آب مخازن سد‌ها ۱۰ درصد کمتر از سال گذشته است
  • سید موسوی
  • عنایتی: اوسمار نگوید چرا از من تعریف کردی!