Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@00:56:38 GMT

بهبودیافتگان کرونا در خراسان شمالی از ۳۰۰ نفر عبور کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۴۵۲

بهبودیافتگان کرونا در خراسان شمالی از ۳۰۰ نفر عبور کرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۳۰۲ نفر از مبتلایان به بیماری کرونا بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی با تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) از بهبودی ۳۰۲ نفر از مبتلایان به بیماری کرونا خبر داد و اظهار کرد: آزمایش ۶۶۹ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۳۶ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: یکی از خطرناک‌ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفرهای غیرضروری بخصوص به استان‌های درگیر با این بیماری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی با اشاره به غربالگری ۸۱۸ هزار و ۹۶۲ نفر در استان گفت: غربالگری بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان اقدامی ارزشمند بوده و به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است.

هاشمی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۲۰ فروردین، ۴۸۶ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۲۳۳ نفر، شیروان ۵۰ نفر، فاروج ۲۷ نفر، مانه و سملقان ۳۱ نفر، جاجرم ۲۲ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۱۰ نفر و اسفراین ۹۲ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره شرایط به وجود آمده هشدار داد: اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطینه خانگی مؤثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برندگان روز شانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، برندگان روز چهاردهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد.

بر این اساس کلثوم کرامتی از مانه و سملقان، اعظم قنبرزاده از فاروج و حسن قائمی و مهدی ایزانلو از بجنورد به عنوان برنده روز شانزدهم معرفی شدند.

جهت شرکت در پویش استانی زندگی با آیه‌ها عدد ۵ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۲۱۳ ارسال کنید.

کد خبر 6063829

دیگر خبرها

  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • برندگان روز شانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • بیش از ۱۳۰۰۰ خدمت و مراقبت بهداشتی در تعطیلات نوروزی خراسان شمالی ارائه شد
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند