Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@20:11:13 GMT

مساجد و هیئت‌های مذهبی در مقابله با کرونا پای کار هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۴۶۱

مساجد و هیئت‌های مذهبی در مقابله با کرونا پای کار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی نظیری، ظهر امروز در دیدار جمعی از خیرین با نماینده ولی فقیه در استان، با تبریک میلاد حضرت مهدی (عج)، اظهار داشت: از آنجایی که برگزاری این جلسه با شب میلاد امام عصر (عج)، مصادف شده است، امیدواریم به برکت این روز، همه ما بتوانیم در مسیر حضرت (عج) حرکت کنیم.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه، ابراز کرد: یکی از الزامات جامعه اسلامی وجود اخوت و محبت در بین مؤمنان و حاکم شدن آن در فضای جامعه اسلامی است، که در آن مؤمنین باید از حال هم خبر دار باشند و در جهت رفع مشکلات یکدیگر قدم بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام نظیری تصریح کرد: در کنار مشکلات ویروس کرونا برای سلامت جسم مردم، متأسفانه بسیاری از مردم پس از شیوع آن، در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته‌اندو کسب کارها دچار مشکل شده است.
وی به کمک‌های مردمی و پویش‌های مختلف مردمی در جهت کمک به یکدیگر در کشور اشاره کرد و گفت: جمعی از مؤمنان که سال‌های عمر خودشان را در مسیر انقلاب، اسلام و آرمانهای امام طی کرده‌اند، در این شرایط سخت اقتصادی نیز با حضور در میدان، اقداماتی را در جهت رفع مشکلات مردم انجام داده‌اند.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی همدان، استان همدان را جز استان‌های پیشگام در حوزه کمک‌های مردمی عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم با تجمیع این گونه کارها در استان همدان، نظر حضرت آقا نسبت به استان همدان جلب شود و عنایت ویژه‌ای به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان صورت گیرد.
وی با بیان اینکه همه مؤمنین از روز اول و با هر توانی به میدان آمده‌اند، عنوان کرد: امروز میدان عمل تبدیل به میدان جهاد سلامت به معنای واقعی کلمه شده است.
حجت الاسلام نظیری ادامه داد: در روزهای اول شیوع این بیماری با مشکلات بسیاری همچون کمبود ماسک و تجهیزات پزشکی روبرو بودیم، اما مساجد و هیئت‌های ما آنچنان پای کار بودند که در صفحات اول سایت گوگل این خبر درج شده که در ایران، مساجد به کارگاه‌های تولید ماسک تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه امروز دولت و مردم باید برای حل این مشکل به کمک یکدیگر بیایند، ابراز کرد: در جهان امروز، که ابر قدرت‌ها از یکدیگر ماسک می‌دزدند، در ایران اسلامی مساجد برای سلامتی جامعه با تمام وجود به میدان آمده‌اند و این قابل تقدیر است.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی همدان، به راه افتادن پویش بخشش اجاره‌بها را نیز یکی دیگر از فعالیت‌های خوب مردمی برشمرد و گفت: با راه افتادن پویش بخشش اجاره بها در بازار و یا در منزل، یک بعد روانی نیز در جامعه ایجاد شده است و مردم این احساس را پیدا کرده‌اند که، دل‌ها به هم نزدیک شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جامعه کمک های مردمی گوگل مشکلات مردم نماینده ولی فقیه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری مطرح کرد: اقدام شایسته نیروی انتظامی در برخورد با بی حجابی به منظور حفظ حریم و کرامت بانوان سرزمین عزیزمان ایران اسلامی قابل ستایش و تقدیر است و شهروندان از این اقدامات حمایت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: در مسیر مقابله با بی حجابی قطعاً با باندهای مروج فساد و فحشاء در سطح جامعه برخورد قاطع انجام خواهد شد و فراجا به دنبال مدیریت افرادی است که به صورت سازماندهی شده به دنبال کشف حجاب هستند.

به گفته وی، صدای امثال علی نژادها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است که قصد دارد کشور ما را ویران کند اما زهی خیال باطل که نمی‌دانند امثال شهید سلیمانی‌ها مقابل آنها می‌ایستند و ناکامشان می‌گذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تأکید کرد: قطعاً اینکه نسل نوجوان و جوانی که نسبت به موضوع حجاب کم توجه هستند به خاطر عدم آگاهی آنها از حرکت خزنده ضد فرهنگی دشمن برای این نسل آینده ساز جامعه است.

جابری انصاری گفت: اقدام شایسته فراجا در استان البرز به ویژه سردار هداوند فرمانده با سابقه و انقلابی این مجموعه در عدم پرونده سازی و تلاش برای زدودن این خطای غیرعمد برای این تعداد افرادی که ناآگاهانه و از روی غفلت مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتند قابل تقدیر و تشکر است.

وی بیان کرد: مردم متدین البرز و همه صاحبان فکر و اندیشه و دلسوز انقلاب اسلامی از این اقدام هوشمندانه فراجا در حفظ ارزش‌ها حمایت قاطع دارند. قطعاً جهاد تبیین یکی از اولویت‌هایی است که همه دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب برای نسل نوجوان و جوان باید به آن بپردازند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: قائل بر این هستیم که خانواده‌ها نسبت به هدایت نوجوانان و جوانان در موضوع حفظ ارزش‌ها توجه جدی داشته باشند. با مدیریت هوشمندانه فراجا معضل بی حجابی در خودروها با اعمال قوانین بازدارنده تا حدود زیادی مرتفع شده و وضع قوانین بازدارنده در کوچه و خیابان‌ها و معابر ضروری است.

وی گفت: نیروهای فراجا به‌واسطه از خودگذشتگی‌ها و ایستادگی خود در مقابل مخلان نظم و امنیت، قانون‌شکنان همواره مورد احترام آحاد مردم بوده و هستند و شهروندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه نیز قدردان و در عین حال پشتیبان فراجا در انجام مأموریت‌های قانونی، خواهند بود.

کد خبر 6087320

دیگر خبرها

  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • مسعود ده‌نمکی: با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم!
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • محله‌های همدان قدیم مرز بندی داشتند / در کاوش از میدان مرکزی همدان هیچ گنجی یافت نشد