Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: به نقل از کریسمون، "لارنس باکو"(Lawrence Bacow) رئیس دانشگاه "هاروارد" در تاریخ ۲۴ مارس اعلام کرد که به همراه همسرش به بیماری "کووید-۱۹" مبتلا شده است.

وی در همان زمان اعلام کرد که علائمی چون سرفه، تب، لرز و درد عضلانی را تجربه کرده است.

"لارنس باکو" اظهار کرد، من و همسرم از ابتلا به این بیماری شگفت‌زده شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا آنها ۱۰ روز قبل از بروز علائم بیماری، بسیار محتاط عمل کرده و خود را در شرایط ایزوله قرار داده بودند.

رئیس دانشگاه هارواد ادامه داد، یکی از دلایلی که سبب شد ما آنقدر محتاطانه عمل کنیم، این بود که من با یک بیماری خودایمنی زندگی می‌کنم که سبب می‌شود بدنم نسبت به بروز هر عفونتی، مستعد باشد.

وی گفت: بسیاری از مردم از من پرسیدند که چرا من آزمایش دادم. دلیل آن هم این است که سیستم ایمنی بدن من سرکوب شده است. به همین دلیل من در معرض خطر بودم.

باکو در حال حاضر کاملا از بیماری "کووید-۱۹" بهبود یافته است و البته طی دوران درمان خود هم به کارهای دانشگاه رسیدگی می‌کرد.

اتحادیه اروپا: روسیه اطلاعات غلط درباره کرونا می‌دهد

اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا رصد کرده که روسیه منشا آنهاست.

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، ورا جورووا، کمیسیونر امور شفافیت و ارزش‌ها در اتحادیه اروپا گفت، کمپین مقابله با گمراه سازی این اتحادیه اطلاعات بسیار گمراه کننده‌ای درباره بیماری کووید- ۱۹ رصد و جمع آوری کرده که منبع آن کرملین روسیه است.

وی به دلیل نداشتن ادله و مدارک کافی به اخبار مطرح شده از سوی روسیه نپرداخت اما گفت، اطلاعات زیادی که بیانگر دیدگاه کرملین درباره ویروس کووید-۱۹ هستند از روسیه نشات گرفته‌اند.

این مقام اروپا همچنین گفت، مقامات روسیه اظهارات رسمی را علیه اتحادیه اروپا مطرح کرده‌اند و هدف از این اظهارات ایجاد ترس و نگرانی میان ملت‌هاست.


عمان، مسقط را ۲ هفته قرنطینه می‌کند

مقامات عمان امروز،‌ چهارشنبه گفتند، مسقط پایتخت این کشور را به جهت مقابله با کرونا به مدت ۱۲ روز از دهم آوریل تحت قرنطینه قرار داده و منطقه بسته اعلام می‌کنند.

به نقل از اسکای نیوز، وزارت بهداشت عمان امروز از ثبت ۴۸ مورد ابتلا به کرونا خبر داد که به این ترتیب تعداد موارد ابتلا به کووید- ۱۹ به ۴۱۹ مورد می‌رسد.

طبق این آمار، دو مورد جان خود را از دست داده و ۷۲ مورد نیز بهبودی خود را به دست آورده‌اند.

براساس بیانیه وزارت بهداشت عمان، همه باید به توصیه‌های مربوط به قرنطینه عمل کرده و نکات بهداشتی را در زمان عطسه و سرفه رعایت کنند، دستورات فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت کرده و تنها در صورت ضرورت از منازل‌شان خارج شوند.

پیشتر مقامات عمان به طرف‌های امنیتی و نظامی دستور داده بودند روی آمد و شد بین شهری افراد نظارت کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا جهان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند

ایتنا - توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اپ‌های قابل دانلود را در وب‌سایت‌های خود ارائه دهند، باید فرآیند تأیید محضری (Notarization) اپل را به اجرا در آورند، باید حداقل دو سال سابقه عضویت در برنامه توسعه‌دهنده اپل داشته باشند، و توسعه‌دهنده باید مستقر در اتحادیه اروپا یا دارای شعبه‌ای در آنجا باشد. به‌تازگی اپل iOS 17.5 beta 2 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد؛ اهمیت این نسخه از این جهت که است که حاصل ناچار شدن اپل به پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از GSMArena، از iOS 17.5 به بعد دارندگان آیفون در منطقه اتحادیه اروپا قادر خواهند شد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند – اقدامی که با عنوان سایدلودینگ شناخته می‌شود. دیگری نیازی به مراجعه به اپ استور اپل یا هر فروشگاه اپ دیگری برای این موضوع نیست. اپل همچنین، به لطف DMA، از iOS 17.4 پشتیبانی از اپ‌استورهای جایگزین را آغاز کرده است.

به این ترتیب امکان یافتن اپ‌ها قدری منعطف‌تر می‌شود. البته اپل این قابلیت را کاملاٌ رایگان در اختیار قرار نمی‌دهد. توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اپ‌های قابل دانلود را در وب‌سایت‌های خود ارائه دهند، باید فرآیند تأیید محضری (Notarization) اپل را به اجرا در آورند، باید حداقل دو سال سابقه عضویت در برنامه توسعه‌دهنده اپل داشته باشند، و توسعه‌دهنده باید مستقر در اتحادیه اروپا یا دارای شعبه‌ای در آنجا باشد.

 
و البته فقط اینها نیست. تنها اپ‌هایی که در سال گذشته یک میلیون نصب اول یا بیشتر سالانه در iOS در اتحادیه اروپا داشته‌اند واجد شرایط توزیع به این روش هستند. بنابراین، هنوز دیوارهای اپل وجود دارد، اما کوتاه‌تر شده‌اند.. خبر خوب این است که اپ‌های دانلود شده از وب‌سایت‌ها را می‌توان مانند سایر اپ‌های پشتیبان‌گیری، بازیابی و به‌روزرسانی کرد.
 
هنگامی که کاربر می‌خواهد چنین اپی را نصب کنید، یک برگه سیستم می‌بیند که نام اپ، نام توسعه‌دهنده، توضیحات اپ و اسکرین‌شات‌هایی از آن را نشان می‌دهد، و باید به آن برنامه‌نویس مجوز صریح دهید تا اپ خود را نصب کند. کاربران فقط می‌توانند از این ویژگی در داخل اتحادیه اروپا و فقط در آیفون‌ استفاده کنند.
 
مزیت همه این‌ها برای توسعه‌دهندگان این است که آنها مجبور نخواهند بود برای اپ‌هایی که در وب‌سایت‌ها توزیع می‌شوند مبلغی از فروش اپلیکیشن‌ها را به اپل بپردازند. اما این بدان معنا نیست که آنها چیزی پرداخت نخواهند کرد - اپل برای هر نصب سالانه بیش از یک میلیون در سال گذشته کارمزد 0.5 یورویی موسوم به «هزینه فناوری اصلی» را طلب می‌کند. خوشبختانه، این هزینه حداقل برای موسسات غیرانتفاعی، موسسات آموزشی و نهادهای دولتی معاف شده است.

دیگر خبرها

  • تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه/ضربه دردناک به نیروی هوایی روسها
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • وبگاه بین المللی تحریم علمی رژیم صهیونیستی رونمایی شد
  • رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان + فیلم
  • (ویدئو) رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد