Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:34:04 GMT

پیامد کرونا، لوفت‌هانزا به کاهش ناوگان هوایی مجبور شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۸۹۷

پیامد کرونا، لوفت‌هانزا به کاهش ناوگان هوایی مجبور شد

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، کاهش تقاضای پرواز همراه مقید بودن بیشتر کشورهای جهان به کاهش حمل و نقل و بستن مرزها در چارچوب تلاش ها برای نابود کردن ویروس کرونا، بحران بی سابقه ای را به شرکت های هواپیمایی در جهان از جمله لوفت هانزا تحمیل کرده است. زیرا اکثر کشورهای جهان حمل و نقل را محدود کرده و در تلاش برای ریشه کن کردن این بیماری همه گیر را تحمیل کردند و باعث ایجاد بحران بی سابقه ای برای ایرلاین های بزرگ مانند لوفت هانزا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانه شرکت لوفت هانزا که بعد از نشست دیروز هیات مدیره آن صادر شد، آمده است که «فعالیت شرکت هواپیمائی وینگر ژرمن متوقف می شود».

بیانیه صادر شده توسط لوفت هانزا پس از جلسه هیئت اجرایی این گروه گفت: "عملیات هواپیمایی آلمان وینگ متوقف خواهد شد. "

در این بیانیه به جزئیات سرنوشت شغلی کارمندان این شرکت اشاره نشده اما گفته شده که در حال ترتیب دادن «مذاکرات سریع» با اتحادیه های هواپیمایی هستند.

این گروه که همچنین شرکت های هواپیمایی «یورو وینگز»، «سوئیس»، «بروکسل» و «اتریش» به آن وابسته هستند، اعلام کرد که در چارچوب تلاش ها برای کاهش هزینه ها، بزودی به خدمات خود پایان می دهد و یا بتدریج ۴۰ هواپیما از ۷۶۳ هواپیمای خود را از عملیات کنار می گذارد.

در این بیانیه آمده است که لوفت هانزا بازگشت سریع بخش صنعت هوانوردی به سطح قبل از شروع بحران ویروس کرونا را انتظار ندارد.

در بیانیه اضافه شده است: ماه ها برای برداشته شدن همه موانع مسافرت های جهانی طول می کشد و حتی درخواست جهانی برای سفر هوایی در سطح قبل از بحران کرونا سال ها طول خواهد کشید.

وی افزود: این موضوع "ماهها طول می کشد تا محدودیت های مسافرتی جهانی به طور کامل برداشته شود و سالها طول بکشد تا تقاضای جهانی برای سفرهای هوایی به سطح قبل از بحران برگردد. "

انتظار می رود این اقدامات برهمه عملیات حمل و نقل هوایی گروه لوفت هانزا تاثیر بگذارد.

لوفت هانزا تأکید کرد که هدف آن "فراهم کردن امکان کار مداوم داخل گروه برای بیشترین تعداد ممکن از کارکنان" است.

اتحادیه حمل ونقل هوائی بین المللی اعلام کرده است که برای نجات شرکت های هواپیمایی در جهان به حدود ۲۰۰ میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

اتحادیه های آلمان که کارکنان بخش حمل و نقل هوایی را نمایندگی می کنند با صدور نامه ای سرگشاده  از گروه لوفت هانزا خواسته است شرکت «وینگر ژرمن» را که در شهر کلن مستقر است و حدود یکهزار و ۴۰۰ کارمند دارد، قربانی نکند.

در این نامه ایجاد راه حل هایی در سطح گروه لوفت هانزا برای حل وضعیت نگران کننده کنونی درخواست شده است.

لوفت هانزا هفته گذشته اعلام کرد که ۸۷ هزار نفر از کارکنان آن یعنی بیش از ۶۰ درصد نیروی کارش درچارجوب ساعات کمتر که مورد حمایت دولت آلمان است، فعالیت خواهند کرد.

پرواز حدود ۷۰۰ هواپیمای شرکت لوفت هانزا بعداز شیوع ویروس کرونا متوقف شده و تنها ۵ درصد از توان آن فعال است.

«کارستن اسپهر» مدیرعامل گروه لوفت هانزا ماه گذشته هشدار داد که اگر بحران کرونا طولانی شود، احتمالاً برای اطمینان از آینده شرکت هواپیمایی نیاز به کمک دولت آلمان باشد.

وی افزود: فعالیت گروه لوفت هانزا به سطحی رسیده است که از دهه ۱۹۵۰ میلادی تاکنون دیده نشده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا لوفت‌هانزا آلمان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا لوفت هانزا آلمان ویروس کرونا لوفت هانزا آلمان ویروس کرونا حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»

بعد از فرود یک هواپیمای اتیوپیایی در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت که روی آن عبارت «تل‌آویو» حک شده بود، سازمان هواپیمایی لبنان فورا شرکت صاحب این هواپیما را مجبور کرد تا عبارت مذکور را پاک کند و دیگر چنین موضوعی تکرار نشود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، صبح امروز سازمان هواپیمایی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هواپیمای اتیوپیآیی که عبارت «تل آویو» روی آن حک شده بود و متعلق به شرکت خطوط هوایی اتیوپی است در فرودگاه بین‌المللی «رفیق حریری» در بیروت به زمین نشست که این مسئله واکنش لبنان را به همراه داشت.

در بیانیه سازمان هواپیمایی لبنان آمده است که هنگام توقف هواپیما در جایگاه مخصوص آن در فرودگاه بیروت نیروهای حراست فرودگاه متوجه حک عبارت تل‌آویو روی بدنه این هواپیما شدند که خیلی کوچک حک شده بود و از مسافت دور نمی‌توانستیم آن را تشخیص دهیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که لبنان از شرکت خطوط هوایی اتیوپی خواست تا در این زمینه توضیح دهد و مسئولان این شرکت اعلام کردند که آنها معمولا نام فرودگاهی که هواپیما برای اولین بار بعد از خرید در آن فرود می‌آید را روی هواپیما حک می‌کنند و همین مسئله درباره این هواپیما نیز صدق می‌کند و مسئولان شرکت قبل از پرواز هواپیما به سمت فرودگاه بیروت متوجه این موضوع نبودند.

بر اساس بیانیه سازمان هواپیمایی لبنان، طرف لبنانی از شرکت مذکور اتیوپی خواست تا بسیار سریع عبارت حک شده روی بدنه این هواپیما را قبل از برخواستن آن از فرودگاه بیروت پاک کند و شرکت مذکور نیز این درخواست را انجام داد و اقدام به پاک کردن عبارت تل‌آویو از روی بدنه هواپیما کرد.

سازمان هواپیمایی لبنان همچنین از شرکت مذکور اتیوپیایی خواست بررسی‌های بیشتری انجام دهد تا آرم یا عبارت‌های دیگری که مرتبط با رژیم صهیونیستی است بعد از این روی هواپیماهای این شرکت قبل از فرود آنها در فرودگاه بین المللی بیروت حک نشده باشد.

در ماه مه 2023، لبنان اعلام کرد که شرکت هواپیمایی TUS AIR قبرسی را از پرواز در حریم هوایی لبنان یا فرود در فرودگاه بین المللی این کشور منع کرده است، زیرا برخی از سهام آن متعلق به یک شرکت اسرائیلی است.

وزیر خارجه لبنان: اسرائیل نباید قدرت حزب الله را دست کم بگیردتاکید وزیر خارجه لبنان بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد