Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@09:48:38 GMT

موارد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در اردبیل به ۶۵٧ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۹۲۳

موارد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در اردبیل به ۶۵٧ نفر رسید

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اخوان اکبری بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد مثبت قطعی بر اساس جواب آزمایش ویروس شناسی در استان اردبیل ٩ نفر هستند.

وی با بیان اینکه کل موارد مثبت قطعی ابتلاء به کرونا در اردبیل به ۶۵٧ نفر رسید، افزود: از ۴٢٧ سی تی اسکن انجام شده در ٢۴ ساعت گذشته نیز ١٠٢ سی تی اسکن مثبت کرونا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: متأسفانه با جان باختن ۵ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته کل فوتی‌ها به ١١۵ نفر رسید.

به گفته اخوان اکبری کل بستری‌ها از ابتدای شیوع بیماری در اردبیل یک هزار و ۸۳۹ و کل ترخیصی‌ها نیز یک هزار و ۳۰۰ نفر هستند.

اخوان اکبری یادآور شد: رعایت پروتکل‌های ابلاغی توسط وزارت بهداشت به خصوص درباره مشاغل، در خانه ماندن به عنوان مهمترین ابزار در کنترل بیماری، همکاری در طرح غربالگری تکمیلی و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن و ترددها از جمله توصیه‌هایی هستند تا بتوانیم طی هفته‌های آتی این بیماری را کنترل و مهار کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با تأکید بر اینکهدر خانه ماندن اصل بسیار مهمی در کنترل بیماری است، افزود: بیماری کرونا در استان در فاز افزایشی بوده و مهار نشده است.
 

کد خبر 4895953

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی گرگان ایلام بیرجند بارش باران طرح غربالگری نیمه شعبان ماسک طبی روز طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه گفت: آنتروتوکسمی یا قلوه نرمی بیماری است که بیشتر در فصل پاییز و بهار و مواقعی که جیره دام در حال تغییر است بروز می‌کند و این بیماری که غالبا در بین دام‌هایی نظیر گوسفند و بز شیوع پیدا می‌کند و در شرایط حاد می‌تواند باعث تلفات در دام شود.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: علائم این بیماری بسته به شدت آن متفاوت بوده و همچنین علایم این بیماری ارتباط مستقیمی با سن گوسفندان دارد که در موارد فوق حاد با مرگ ناگهانی دام و در موارد با شدت کمتر، علائم شامل اسهال، زمین‌گیری، تب و لرز، بی اشتهایی، بی قراری، گیجی، نفس نفس زدن، تشنج و ترشح زیاد بزاق و در نهایت مرگ دام است.

وی، با بیان اینکه واکسن پیشگیری از این بیماری با هزینه آزاد و توسط بخش غیر دولتی در مراکز مایه کوبی دامپزشکی عرضه می‌شود،گفت: بهترین راه برای  مبتلا نشدن دام به این بیماری، پیشگیری است و از دامداران منطقه درخواست می‌شود تا نسبت به تهیه و تزریق واکسن تا قبل ازجابجایی و یا ابتلا گله‌ها به بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است