Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@14:38:10 GMT

ورشکستگی صنعت هوایی در پی شیوع کرونا به روایت پرس تی وی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۱۰۹۱

ورشکستگی صنعت هوایی در پی شیوع کرونا به روایت پرس تی وی

برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی، ورشکستگی صنعت هوایی در پی شیوع کرونا را مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه با نگاهی به شیوع ویروس کرونا در جهان و تأثیر آن بر صنعت هوایی جهان به بررسی لغو بسیاری از پروازها در پی همه‌گیری کرونا و نگرانی‌ها از ابتلا به این ویروس می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این برنامه ضمن اشاره به گزارش‌های رسمی درخصوص احتمال ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جهان درصورت تداوم این وضعیت طی دو ماه آینده، وضعیت کارمندان شرکت‌های هواپیمایی بزرگ و کوچک در جهان و اجبار آنها به گرفتن مرخصی بدون حقوق و میزان درآمدهای صنعت هوایی در جهان در ماه‌های قبل از شیوع کرونا و مقایسه آن با وضعیت این صنعت در ماه‌های اخیر مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

در این برنامه همچنین وضعیت شرکت‌های بزرگ هواپیمایی مانند بریتیش ایرویز، ایزی‌جت، ویرجین آتلانتیک و ... در این روزها مورد واکاوی قرار گرفته و مروری بر بیکاری هزاران نفر در پی ورشکستگی شرکت‌های هواپیمایی و تدابیر لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

نگاهی به وضعیت غول‌های صنعت هوایی مانند بوئینگ و ایرباس طی هفته‌های اخیر و بررسی اقدامات دولت‌ها برای نجات شرکت‌های هواپیمایی از ورشکستگی نیز از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه خواهد بود.

«شکاف اقتصادی» به تهیه کنندگی کاوه تقوایی ساعت 01:00 بامداد جمعه 22 فروردین از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت 00:03 بامداد، یک‌شنبه ساعت 08:00 و 19:00 و دوشنبه ساعت 11:00 روی آنتن خواهد رفت

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا شبکه پرس تی وی شکاف اقتصادی شرکت های هواپیمایی صنعت هوایی پرس تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حمله ایران به اسرائیل و بزرگترین اختلال در صنعت هوانوردی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- حمله ایران به اسرائیل تنش‌ها را در سراسر خاورمیانه افزایش داده است. همچنین باعث هرج و مرج برای خطوط هوایی جهان شده است.

به گزارش فرارو، رویترز نوشت: حمله بیش از ۳۰۰ هواپیمای بدون سرنشین و موشک، خطوط هوایی را بر آن داشت تا بسیاری از پرواز‌ها را لغو یا تغییر مسیر دهند.

نام‌های بزرگی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند عبارتند از شرکت هوایی کانتاس استرالیا، یونایتد ایرلانز ایالات متحده آمریکا و ایر ایندیای هند. در آخر هفته، لوفت‌هانزا آلمان اعلام کرد که پرواز‌های خود را به بسیاری از مقاصد در منطقه متوقف می‌کند.

محققان OPSGROUP که بر خطوط هوایی و فرودگاه‌ها نظارت می‌کند، می‌گویند که این بزرگترین اختلال در صنعت سفر‌های هوایی از زمان حمله به مرکز تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ است.

به‌گفته مارک زی، بنیانگذار شرکت OPSGROUP که بر حریم هوایی و فرودگاه‌ها نظارت می‌کند، این بزرگترین اختلال در سفر‌های هوایی از زمان حمله به مرکز تجارت جهانی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بود.

زی به رویترز گفت: از آن زمان تاکنون وضعیتی نداشته‌ایم که حریم‌های هوایی مختلف در آن به‌شکل متوالی بسته شوند و همین، هرج‌ومرج ایجاد می‌کند.

حریم هوایی ایران توسط خطوط هوایی بین اروپا و آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و این شرکت‌ها به دو مسیر جایگزین مناسب، یا از طریق ترکیه یا از طریق مصر و عربستان سعودی محدود خواهند شد.

با این حال، برخی از محدودیت‌های اعمال شده پس از حملات اکنون برداشته شده است. اسرائیل، اردن، عراق و لبنان همگی اجازه پرواز بر فراز سرزمین‌های خود را از سر گرفته اند. شرکت‌های هواپیمایی بزرگ منطقه، از جمله امارات، گفته اند که فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

جدیدترین مشکلات مسیریابی هوایی همچنین به دلیل درگیری‌های نظامی بین اسرائیل و حماس و روسیه و اوکراین با محدودیت‌های زیادی مواجه شده است.

برندان سوبی، تحلیلگر مستقل هوانوردی گفت: هنوز مشخص نیست ناآرامی‌های اخیر که با وجود درگیری‌های مداوم در اوکراین و غزه همچنان قوی باقی مانده بود بر تقاضای مسافران تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

سوبی گفت: اگر اوضاع سیاسی و درگیری‌ها به شدت خود ادامه دهند، مردم نگران سفر خواهند شد، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

چیزی که هنوز مشخص نیست، این است که آیا ناآرامی‌ها به تقاضا برای سفر‌های هوایی ضربه می‌زند یا خیر.

دیگر خبرها

  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند
  • از سرگیری پرواز‌های خطوط هوایی قطر به ایران
  • ده‌ها شرکت هواپیمایی پروازهای خود به اراضی اشغالی را لغو کردند
  • (ویدئو) حمله ایران به اسرائیل و بزرگترین اختلال در صنعت هوانوردی
  • بازگشت وجه بلیت سفر‌های هوایی لغو شده
  • زمین‌گیرشدن هواپیماهای مسافربری رژیم صهیونیستی
  • هشدار جدی نسبت به کمبود دارو و سرگردانی مردم
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • اجتناب شرکت‌های هواپیمایی از آسمان ایران / کانتاس استرالیا هم تغییر مسیر داد