Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@12:38:17 GMT

چرا VAR در فوتبال ایران راه نمی‌افتد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۱۱۰۴

چرا VAR در فوتبال ایران راه نمی‌افتد؟

در پی ابلاغیه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استفاده از کمک داور ویدیویی و الزام استفاده از آن در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، فدراسیون فوتبال ایران به سرعت باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه اولین واکنش رسمی فدراسیون تکذیب خبر منتشره در رسانه های عربی بود اما امروز دو روزنامه قطری روی این موضوع صحه گذاشتند تا ثابت شود، لیگ قهرمانان آسیا که البته انجام شدنش فعلا با مخاطراتی رودرروست، در مرحله یک چهارم نهایی از کمک داور ویدیویی استفاده خواهد کرد تا ضریب اشتباه کمک داوران در این مرحله کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از کشورهای منطقه عربستان، امارات، قطر و... از ابتدای سال گذشته به سیستم VAR مجهز شدند اما ایران باوجود فشار تماشاگران به مسئولان فوتبال، هنوز در این زمینه اقدامی به عمل نیامده که بخشی از آن به مسائل مالی برمی‌گردد.

 

با این حال در یک سال گذشته فعالیت هایی جدی برای مجهز کردن ورزشگاه های ایرانی به سیستم VAR انجام شده و حتی حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ به باشگاه ها نامه زده و شرکتی را به آن ها معرفی کرده تا در زمینه نصب و راه اندازی VAR با باشگاه ها جلسه بگذارد و این سیستم را در ورزشگاه های ایران راه بیاندازند.

 

این شرکت که نمایندگی یک برند مورد تائید در این عرصه محسوب می‌شود، قصد دارد سیستم کمک داور ویدیویی را در ورزشگاه های ایران راه بیاندازد و در این زمینه فعالیت های مختلفی را با حضور داوران و مسئولان انجام داده است. در عین حال مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز که در حال حاضر بیشتر درگیر موضوع اساسنامه فدراسیون فوتبال است، به عنوان مرد اول اجرایی فدراسیون فوتبال باید این مسئله را در دستور کار خود قرار بدهد، چرا که زمان تنگ است و تا چشم بهم بزنید، فصل تازه لیگ قهرمانان آسیا به جایی می‌رسد که ممکن است سلب میزبانی از تیم های ایرانی را نیز در پی داشته باشد.

 

در عین حال مجهز شدن ورزشگاه ها به کمک داور ویدیویی از اغتشاشات داوری در فوتبال ایران نیز خواهد کاست و این بدل به یکی از ضروری ترین قسمت های داوری در سراسر جهان شده است.

کمیته داوران ای اف سی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمیته داوران ای اف سی کمک داور ویدیویی فدراسیون فوتبال ورزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود

به گزارش ورزش سه، مهدی محمدنبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ایران درباره واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: قاعدتاً فکر می‌کنم بیش از ۲۰ سال بود که این قصه تکرار می‌شود. اگر خاطرتان باشد در دهه ۷۰، وزارت معادن و فلزات به نوعی این نقش را بازی کرد و در سال ۸۰ بود که آمدن اشخاصی که با فوتبال بیگانه بودند، این بحث خصوصی سازی متوقف شد. پرسپولیس در دهه ۷۰ این استارت را زد و حالا استمرار آقای هاشمی و آقای خاندوزی و اراده خوبی که در دولت بود، باعث شد این اتفاق بیفتد. ورزش فوتبال ورزشی است که باید به سمت درآمدهای پایدار برود و انشالله اگر این مسیر را طی کند، فکر می‌کنم مسیر خوبی است. البته شناختی که از حوزه ورزش کشور داریم و ساختار باشگاه‌ها به لحاظ منابع انسانی و سخت افزاری و در کنار همه این‌ها پروژه‌هایی که می‌تواند به درآمد پایدار منجر شود، را کنار هم قرار داد و این را فازی برای شروع بخش خصوصی دانست.

نبی تاکید کرد: بخش خصوصی به نرخ بازگشت از سرمایه توجه می‌کنند و این نرخ وابسته به این است که پلن خوبی داشته باشد و انشالله بتوانند این کار را انجام دهند. فدراسیون فوتبال هم به سهم خودش با توجه به الزامات AFC، کم کم به جلو قدم برداشت و خدا را شکر این تلاش به ثمره نشست. امیدوار هستیم چیزی که به حق است رخ دهد و تیم های قوی فوتبال ایران، پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور که سرمایه های ملی فوتبال هستند که امیدوارم رو به جلو حرکت کنند.

او با اشاره به موضوع حق پخش و درآمدزایی تیم های فوتبال گفت: آن چیزی که به دولت از طریق مجلس تاکید شده، بخشی است مربوط به آیین نامه اجرایی است که باید لحاظ شود. سازمان لیگ کشور و فدراسیون فوتبال در صدد نوشتن آیین نامه‌ای هستند که به ظرف مدت زمان تعیین شده به وزارت ورزش ارسال خواهد شد که در این لایحه و این بخش دیده می‌شود.

دیگر خبرها

  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • سریال ادامه‌دار VAR؛ قسمت بیست‌وسوم
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد