Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@12:22:57 GMT

سوئد ادعای ترامپ را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۱۱۶۳

«آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد روز چهارشنبه گفت سخنان«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره اقدامات استکهلم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کاملاً غلط هستند. ناطقان: به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لینده در مصاحبه‌ای گفت: «ما به هیچ عنوان راهبردی با هدف ایجاد ایمنی جمعی نداریم. اما از سوی دیگر قرنطینه کامل را نیز اجرایی نکرده‌ایم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 «ایمنی جمعی» که پیش‌تر انگلیس تلاش می‌کرد از آن برای کنترل شیوع ویروس کرونا استفاده کند روشی است که طی آن بیماران در قرنطینه نگهداری می‌شوند اما سایر افراد جامعه رها می‌شوند تا با ابتلای افراد زیادی از جمعیت به بیماری، در برابر آن مقاومت ایجاد شود.  

لینده افزود، سوئد اقدامات مهمی درخصوص قرنطینه افراد کهنسال و برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت آنلاین انجام داده است.

او در ادامه گفت: «این گونه نیست که برخی کشورها گمان می‌کنند ما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم. ما هر کاری که به نفع سوئد باشد انجام می‌دهیم».

ترامپ روز سه‌شنبه در جمع رسانه‌ها گفته بود: «آن‌ها (منتقدان) سوئد را مثال می‌زنند ولی سوئد به شدت [از کووید-19] آسیب دیده است.»

رئیس‌ جمهور آمریکا گفت اکثر کشورها رویکردی مشابه با آمریکا را پیش گرفته‌اند و «اگر این کار را نمی‌کردیم، صدها هزار نفر دیگر از مردم را هم از دست می‌دادیم».

لینده با انتقاد از این سخنان ترامپ گفت: «ما نیز تقریباً همان اقدامات اغلب کشورهای دیگر را انجام می‌دهیم اما آن را به نحو دیگری اجرا می‌کنیم. قرنطینه در کار نیست اما تأکید می‌کنیم که مردم مسئول خود هستند».

مقامات بهداشتی سوئد روز چهارشنبه اعلام کردند تا کنون ۸۴۱۹ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۸۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند. منبع: خبر انلاین برچسب ها: سوئد ، ادعای ترامپ ، تکذیب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سوئد ادعای ترامپ تکذیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا

افراد بسیاری همه گیری مرگبار جهانی اخیر به واسطه ویروس کرونا را با همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ مقایسه می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی‌کند، اما موارد مشابه را می‌توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می‌کنند.

در سه موج از مارس ۱۹۱۸ تا بهار ۱۹۱۹، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می‌کرد. به نظر می‌رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می‌دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس ۱۹۱۸ در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن‌ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش‌های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده‌ها و محدودیت تجمعات عمومی می‌شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می‌شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش‌هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

دیگر خبرها

  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • سلوان مومیکا از سوئد به نروژ می‌رود
  • «حمید نوری»؛ ۱۶۰۰ روز بازداشت غیرقانونی در بهشت گردشگران
  • فابریتزیو رومانو و تکذیب ادعای دریافت پول برای تبلیغ بازیکنان بارسلونا + عکس
  • رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • حمل و نقل دام در ایلام نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای است
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • لزوم اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای جابجایی دام
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد