Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@22:24:01 GMT

12 پیشنهاد انسانی به آنهایی که تمکن مالی دارند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۱۳۰۶

12 پیشنهاد انسانی به آنهایی که تمکن مالی دارند

ایران اکونومیست- اگر تمکن مالی دارید، حقوق کارگران روزمزدی که برایتان کار می‌کردند ولی در یک ماه اخیر بیکار شده‌اند را پرداخت کنید. بعدا می‌توانید اندک اندک از حساب های آتی‌شان کسر کنید.

روزهای سخت کرونایی، بر آنانی که در تنگنای مالی اند سخت تر می گذرد. در شرایط خاص امروز، که در یک قرن اخیر کم نظیر است، اگر دست نیازمندان را نگیریم، دیگر نشاید که نام مان را نهند "آدمی".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مخاطب این نوشتار، کسانی هستند که از نعمت های مادی خدا بیشتر از بقیه بهره دارند و گاهِ آزمون ایشان است.
بنابراین:
اگر تمکن مالی دارید، با افرادی که فکر می کنید نیازمند هستند و این ایام درآمدی ندارند تماس بگیرید و برای دادن قرض الحسنه مختصری در حد حقوق یک ماه یک کارگر، اعلام آمادگی کنید.

اگر تمکن مالی دارید، بودجه ای تعیین کنید و آن را به شکل اسکناس در خودروی خود قرار دهید و در مسیرتان به افراد کم درآمدی مانند رفتگران شهرداری، کارگران و ... هدیه دهید.

اگر تمکن مالی دارید، هزینه تامین ماسک، لباس محافظتی، دستکش، دارو و سایر اقلام مورد نیاز یک مرکز درمانی بیماران کرونایی را تامین کنید.

اگر تمکن مالی دارید، حقوق کارگران روزمزدی که برایتان کار می کردند ولی در یک ماه اخیر بیکار شده اند را پرداخت کنید. بعدا می توانید اندک اندک از حساب های آتی شان کسر کنید.

اگر تمکن مالی دارید با خیریه های معتبر برای تهیه و توزیع بسته های غذایی و بهداشتی و داروهای تقویتی و دمنوش و ... بین نیازمندان همکاری کنید.

اگر تمکن مالی دارید، با یک مرکز درمان بیماران کرونایی برای تامین آب میوه طبیعی مورد نیاز روزانه بیماران و کادر درمان همکاری کنید.

اگر تمکن مالی دارید، با یک نانوایی در یک محله فقیر نشین قرارداد ببندید و هزینه نان مصرفی یک یا چند روز آن محله را بپردازید تا اهالی نان رایگان ببرند.
اگر تمکن مالی دارید، با کسبه ای که نسبت به آنها شناخت دارید، تماس بگیرید و با واریز پول به حساب شان از آنها پیش خرید کنید؛ مثل پیش خرید خدمات خشکشویی، آرایشگاه، کیف و کفش، لوازم التحریر، اسباب بازی و ... 

اگر تمکن مالی دارید چند نفر را استخدام کنید، تجهیزات و مواد ضدعفونی کننده بخرید و موظف شان کنید اماکن عمومی را ضدعفونی کنند. هم اشتغالزایی موقت است، هم خدمت رسانی عمومی.

اگر تمکن مالی دارید بودجه ای تعیین کنید و آن را در اختیار یک درمانگاه در محله فقیر نشین قرار دهید تا هزینه ای بابت ویزیت و داروهای بیماران فقیر نگیرند.

اگر تمکن دارید با وزارت بهداشت، هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهادهای عمومی تماس بگیرید و ببینید در حال حاضر چه کمکی برای مبارزه با کرونا نیاز هست. شاید از دست تان برآید.

اگر تمکن دارید، فکر کنید که با توجه به کار، موقعیت، ثروت، روابط و دل تان چه کمکی می توانید به انسان های دیگر بکنید؟
 و اما تمکن مالی:
هر اندازه که می شود به دیگران کمک کرد، شاید یکی به اندازه دادن یک عیدی ۵۰ هزار تومانی به رفتگر محله و دیگری در حد خرید میلیاردی تجهیزات پزشکی و اهدای آن به مراکز درمانی.
و تمکنی دیگر:
حداقل کمک به انتشار این متن برای ترویج مهربانی و انسانیت.
عصرایران

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت

آفتاب‌‌نیوز :

بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌ها اسکنر‌های لابراتواری عبارتند از:

•    وضوح:

وضوح و شفافیت اسکنر تعیین خواهد کرد که تصویر اسکن شده چقدر دقیق می‌باشد.

•    سرعت اسکن

سرعت اسکن‌ها تعیین خواهد کرد تا چه سرعتی می‌تواند یک تصویر با سند را اسکن کند.

•    عمق رنگ

عمق رنگ یعنی اینکه اسکنر چند رنگ را می‌تواند تشخیص دهد.

•    دقت رنگ

دقت رنگ تعیین خواهد کرد که اسکنر می‌تواند رنگ‌ها را چقدر دقیق تولید کند.

•    کنتراست

کنتراست تعیین خواهد کرد که اسکنر می‌تواند اسکنر تفاوت بین رنگ‌های تیره و روشن را چقدر دقیق می‌تواند نشان دهد.

نکات خرید اسکنر لابراتواری مناسب

هنگام خرید برای قیمت اسکنر لابراتواری مناسب بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

•    کاربرد: اسکنر را برای په کاری می‌خواهید؟ اگر برای اسکن تصاویر پزشکی یا علمی لازم دارید، شما به اسکنر با وضوح بالا و دقت رنگ بالا نیاز دارید. اگر برای اسکنر اسناد استفاده می‌کنید، به اسکنر با سرعت اسکنر بالا نیاز دارید.
 
•    وضوح اسکنر: وضوح به معنی اینکه تصاویر اسکن شده چقدر دقیق خواهد بود؟ وضوح لب اسکنر‌ها معمولا با dpi اندازه گیری خواهند شد. برای اسکن تصاویر‌های پزشکی یا علمی با وضوح ۳۰۰ dpi یا بالاتر نیاز دارید همچنین برای اسکن اسناد به وضوح ۶۰۰ dpi یا بالاتر نیاز دارید.

•    سرعت اسکن: سرعت‌های اسکن تعیین می‌کند که اسکنر تا چه سرعتی می‌توانند یک تصویر یا سند را اسکن کنند. اگر تعداد زیادی تصویر یا سند برای اسکن دارید، به یک اسکنر با سرعت بالا نیاز دارید.

•    عمق رنگ اسکنر: عمق رنگ تعیین می‌کندکه اسکنر می‌تواند چه رنگ را تشخیص دهد. در اسکنر‌های عمق رنگ معمولا با بیت اندازه گیری می‌شوند. برای اسکن تصاویر با کیفیت بالا، به عمق رنگ ۲۴ بیت یا بالاتر نیاز دارید.

•    دقت رنگ: دقت رنگ تعیین خواهد کرد که اسکنر می‌تواند رنگ‌ها را چقدر دقیق تولید کند. برای اسکن تصاویر با کیفیت بالا به دقت رنگ بالا نیاز دارید.

•    کنتراست: این کنتراست است که می‌تواند تعیین کند تفاوت بین رنگ‌های تیره و روشن چقدر است. برای اسکن تصاویر با کیفیت بالا شما به یک کنتراست بالا نیاز دارید.

•    قیمت: قیمت اسکنر لابراتواری می‌تواند بالا باشد، قبل از خرید حتما بودجه خود را در نظر بگیرید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

از فروشنده بخواهید که اسکنر را با تصاویر یا اسنادی که قصد اسکن آن‌ها را دارید آزمایش کند. این به شما کمک می‌کند تا کیفیت اسکن را ارزیابی کنید. حتما گارانتی اسکنر را بررسی کنید و نصب و آموزش اسکنر‌ها را نیز از شرکت ارائه دهنده درخواست نمایید.

اسکنر مدیت

اسکنر مدیت داخل دهانی i۷۰۰ یکی از بهترین برند‌ها در سیستم‌های دیجیتال می‌باشد که تحول عظیم در سیستم تصویربرداری و قالب گیری مطب و کلینیک دندانپزشکی شما ایجاد می‌کند. اسکنر سه بعدی مدیت ساخت کشور کره جنوبی می‌باشد و در ایران جز اولین گزینه‌ها برای خرید اسکنر می‌باشد. استفاده از اسکنر سه بعدی دندانپزشکی مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

•    عدم استفاده از خمیر‌های قالب گیری
•    افزایش دقت و حذف خطا‌های دستی
•    مشاهده عکس به صورت سه بعدی با دقت بالا
•    ایجاد حس خوشایند برای بیمار در پروسه قالب گیری

اسکنر Medit i۷۰۰ کاربرد‌های فراوانی دارد که کار دندانپزشک را در بسیاری از موارد مانند کلیر آلاینر، روکس و بریج، فول دنچر ارتودنسی، سرجیکال گاید بسیار راحت خواهد کرد. در ادمه به ویژگی‌های اسکنر Medit مدل i۷۰۰ خواهیم پرداخت. اسکنر مدیت تصویر سه بعدی را از دهان و موقعیت و مختصات دندان را در قالب فایل و به صورت آنلاین در اختیار دندانپزشک قرار می‌دهد که این تصویر دقیق می‌تواند در تشخیص و طرح درمان فوق العاده تاثیرگذار باشد.

نرم افزار دستگاه اسکنر i۷۰۰ بسیار پیشرفته و در عین حال دارای کاربری آسان (user friendly) می‌باشد. امکان پرونده سازی و ذخیره اطلاعات بیماران و عکس‌های آن‌ها یکی دیگر از مزیت‌های اسکنر سه بعدی مدیت می‌باشد. این تصاویر قابلیت ذخیره سازی در سیستم cloud را نیز دارد. نحوه کار اسکنر دندانپزشکی مدیت با ارسال و دریافت نور است که هیچگونه ضرری برای بیماران و پرسنل نخواهد داشت. این دستگاه فیلترینگ هوشمند دارد که بافت‌های غیر ضروری را با استفاده از هوش مصنوعی حذف کرده و کمک بسیار زیادی در افزایش کیفیت عکس و تشخیص شما دارد.

اسکنر داخل دهانی

تکنولوژی و فناوری‌های پزشکی و دندانپزشکی به شکل چشمگیری تغییر کرده است. در دنیای دندانپزشکی، پیشرفت‌های فناوری راه را برای تشخیص دقیق‌تر و افزایش مراقبت از بیمار هموار کرده است است. یکی از تجهیزاتی که توجه زیادی را به خود جلب کرده اسکنر داخل دهانی است. این دستگاه پیشرفته، تصویر برداری از دندان را متحول کرده و تصاویر ۳ بعدی دقیق از حفره دهان را در اختیار دندانپزشکی قرار می‌دهد. 

اسکنر داخل دهانی یک دستگاه دندانپزشکی پیشرفته‌ای است که برای گرفتن تصاویر سه بعدی با وضوح بالا از حفره‌های دهانی بیمار استفاده می‌شود. این دستگاه از فناوری نوری پیشرفته برای ایجاد تصاویر دیجیتالی از دندان ها، لثه‌ها و بافت‌های اطراف استفاده می‌کند. این اسکنر از یک دستگاه دستی با یک دوربین تشکیل شده است که تصاویر دقیقی را ثبت می‌کند و در لحظه عکس‌ها را به کامپیوتر منتقل می‌کند. تصاویر اسکن شده را می‌توان برای کاربرد‌های مختلف دندانپزشکی از جمله ترمیم دندان، ارتودنسی و پروتز استفاده کرد.

کاربرد اسکنر داخل دهانی

•    بررسی و تشخیص مشکلات‌های دندانی مانند بدسازگاری ها، ترمیمات دهانی ناکامل یا نامناسب، شکستگی‌های دندان
•    بررسی و اندازه گیری مکان‌های مختلف در دهان برای نصب ایمپلنت‌ها و ترمیمات دندانی.
•    بررسی و اندازه گیری دقیق پروتز‌های دندانی و تهیه یک قالب مناسب برای ساخت آن‌ها

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • اگر سر نترس دارید این کسب و کار پرسود است
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت