Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی و جشن به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان در استان به خاطر سلامت مردم و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع خواهد بود.

حبیبی افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی که از هشتم فروردین ماه در سراسر استان اجرا شده، تا ۳۰ فروردین ماه نیز ادامه خواهد داشت و از مردم نیز درخواست داریم تا همانند گذشته ما را در انجام این ماموریت یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: هر چند با تلاش‌های صورت گرفته از سوی کادر درمانی و دستگاه‌های ذیربط استان توانسته‌ایم تا حدود زیادی در کنترل این ویروس موفق عمل کنیم، اما تا رسیدن به نقطه پایدار و نابودی این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان جدی گرفته شود.

حبیبی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه اطلاع رسانی ویروس کرونا اقدامات خوبی در سطح استان به انجام رسیده، خاطرنشان کرد: تهیه و ارسال بیش از هفت هزار خبر و گزارش در رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها منجر به آگاه سازی بیشتر مردم در خصوص پیشگیری و نحوه مقابله با ویروس کرونا شده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یادآور شد: برای حفظ روحیه، امنیت و آرامش روانی شهروندان، اخبار رسانه‌ها باید از این پس با برجسته ساختن نقاط قوت مبارزه با این بیماری بازگو و برجسته‌سازی شود.

به گفته او ، از این پس بیمارستان‌های خصوصی ضمن ادامه دادن به فعالیت عادی خود، با حفظ رعایت مسایل بهداشتیبرای تامین اقلام مورد نیاز جهت پیشگیری از ویروس کرونا اقدام و سازمان تامین اجتماعی نیز در انجام پرداخت مطالبات خود به مراکز درمانی اقدام‌های لازم را به عمل آورد.

حبیبی با بیان اینکه اتاق بازرگانی و سازمان صمت برای افزایش نظارت بر قیمت کالا‌ها در روز‌های آینده باید اقدام کنند، افزود: با توجه به افزایش تولید ماسک و دستکش توسط ۳۰ کارگاه و ۱۳ واحدی تولیدی استان، متاسفانه هیچ نظارتی در توزیع این کالا‌ها صورت نمی‌گیرد که در این زمینه هم باید سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی ورود جدی داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین به تخصیص سهم ۲۰ درصدی استان در خصوص تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده واحد‌های تولیدی مستقر در سطح منطقه اشاره و تصریح کرد: با توجه به فعالیت مجدد واحد‌های تولیدی و آغاز به کار برخی صنوف بی خطر از ۲۳ فروردین ماه جاری، نظارت بر اصناف یاد شده در خصوص رعایت موارد بهداشتی از الزامات کار دستگاه‌های ذیربط خواهد بود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایستگاه های صلواتی ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل خط دوم راه آهن زنجان به قزوین

تین نیوز

 مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور از تصویب اختصاص ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل خط دوم راه آهن زنجان به قزوین خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، منوچهر صفری مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: طرح ملی ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دوره دوم سفر رییس جمهور به استان ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن مصوب شد که در صورت تخصیص، شاهد افتتاح این طرح در سال جاری خواهیم بود.

صفری با بیان اینکه یکی از مشکلات اتمام پروژه ۲ خط کردن راه آهن زنجان به قزوین به محدوده شهر تاکستان مربوط می شد، افزود:این مشکل با پیگیری های ملی و استانی، حل شده و زیرسازی طرح در محدوده ۱۱ کیلومتری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در دور اول سفر رییس جمهور به استان هشت هزار میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته بود که از این میزان فقط ۵۰ درصد تخصیص یافت و موجب تاخیر در اجرای طرح شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفاه حال مسافران در ایستگاه های راه آهن استان، گفت: زیرگذر سنبل آباد در هفته دولت سال گذشته به بهره برداری رسید و سکوی دوم و زیرگذر پله های برقی ایستگاه راه آهن زنجان نیز برای تسهیل و تردد مسافران از خطوط یک به ۲ و سه جهت مسافرگیری و جا به جایی بار احداث شد.

صفری با بیان اینکه در راه آهن زنجان در ایام نوروز به طور میانگین روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر جا به جا می شوند، افزود: نوسازی شبکه ریلی نیز به صورت متمرکز انجام می شود و خوشبختانه قطارهای زنجان از وضعیت کیفی خوبی برخوردار است.

به گفته وی، قطار زنجان به مشهد با ۲ قطار روزانه جزو قطارهای اختصاصی منطقه است و در مجموع در حوزه کیفیت خدمات رسانی وضعیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی راه آهن، حمل بار و مسافر است، اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون تن کیلومتر بار وارداتی و عبوری در محور شمال غرب کشور ثبت شد.

این مسئول با بیان اینکه در ایام نوروز در حوزه راه آهن شمال غرب کشور، ورود و خروج حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر ثبت شد، ادامه داد: این میزان نسبت به سال ماقبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

صفری یکی از شاخص های دیگر راه آهن را مساله ایمنی عنوان کرد و افزود: طی سال گذشته، وضعیت ایمنی راه آهن بهبود یافت و حوادث مربوط نیز ۳۸ درصد کاهش داشت.

وی گفت: یکی دیگر از شاخص های راه آهن منطقه شمال غرب کشور رونق صادرات است که در ایستگاه های قروه، خرمدره، زنجان، بناب و میانه به وقوع پیوست.

مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور ادامه داد: ایستگاه بین المللی بناب به عنوان ایستگاه گمرگی شناخته می شود و عمده مصالح وارداتی به آن نیز شامل خاک روی صنایع و کارخانجات مستقر در شهرک های صنعتی است.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری های انجام گرفته میانگین صادرات و واردات در حوزه یاد شده حدود ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل خط دوم راه آهن زنجان به قزوین
  • برپایی ۴۰ ایستگاه سلامت و نوروزگاه در استان اصفهان
  • برپایی مراسم شب‌های قدر در امامزاده حسین و گلزار شهدای قزوین
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های صنعت نفت در مترو
  • برپایی ایستگاه شترسواری در ایوانکی
  • برپایی ایستگاه صلواتی در حرم سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • برپایی ۱۰ ایستگاه مذهبی در کرمانشاه به مناسبت میلاد امام حسن(ع)
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ۹ ایستگاه مترو اصفهان
  • برپایی ایستگاه‌های امنیت، سلامت و راهنمای گردشگران در شهرستان چادگان