Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردمانی که خودجوش و با همدلی خیران دست به کار شده اند و دغدغه مندانه نیازمندان را شناسایی کرده اند و به آنها اقلام بهداشتی و معیشتی توزیع می کنند تا از این روزهای کرونایی جان سالم بدر ببرند.

هنوز هم هستند مردان و زنانی که در خط مقدم ایستاده اند و داوطلبانه راهی محله های این شهر و بیمارستان ها می شوند تمام سلاح آنها محلول ضدعفونی است که در نبرد با کرونا بر دوش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی در کارگاه های کوچک، بعضی در خانه ها، بعضی در پایگاه های مساجد و حسینیه ها ماسک می دوزند و اقلام بهداشتی و معیشتی دسته بندی می کنند و بعضی دیگر در کوچه و پس کوچه های این شهر  اقلام بسته بندی شده را توزیع و بعضی معابر و محله ها را ضدعفونی و گندزدایی می کنند. مردانی نیز در بیمارستان ها برای ضدعفونی لباس های رزم پوشیده اند.

مردمان دیگری نیز در خانه های این شهر در قرنطینه، دعاگوی سلامتی این خیران و مدافعان سلامت هستند هر کسی در این روزهای کرونایی به کاری مشغول است تا سهمی در سلامت خود و شهروندان داشته باشد.

ویروس کرونا بار دیگر همدردی و همیاری را در بین مردم تهران تماشایی کرد، ویروسی که در شهر «ووهان» چین پیدا شد و اولین خبر ها از آن در کشورمان در روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه از ابتلای دو شهروند قمی به گوش رسید و امروز تمام کشور ایران را وارد مقابله با این بیماری فراگیر کرده است.

مردم برای در امان ماندن از این ویروس به توصیه کارشناسان بهداشت و درمان در خانه ها ماندنی شدند و عده ای نیز خط مقدم در عرصه نبرد با کرونا به میدان آمده اند تا یاری دیگر هم باشند.

تولید و توزیع ۱۰۰ هزار ماسک

حامد گودرزی فرمانده قرارگاه زیستی حوزه ۳۲۵ امام مهدی(عج) ناحیه مالک اشتر که مسئول تهیه و توزیع اقلام و ضدعفونی معابر و محله های ابوذر و اتابک است به خبرنگار ایرنا می گوید: از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور، با همکاری مردم و بسیجی ها حدود ۱۰۰ هزار عدد ماسک تولید و در بین مردم این محله ها و تعدادی از بیمارستان ها توزیع کردیم.

وی ادامه می دهد: همچنین آب هویج را با همکاری خیران تهیه کرده و به صورت تازه در اختیار بیمارستان ها و خانواده هایی که دارای بیماران کرونایی هستند اختصاص دادیم تا سهمی در بهبودی این افراد داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه زیستی حوزه ۳۲۵ امام مهدی(عج) ناحیه مالک اشتر ضدعفانی بیمارستان ها را از دیگر اقدامات عنوان می کند و اضافه می کند: در کنار ضدعفونی بیمارستان ها، محله های ابوذر و اتابک را ضدعفونی کردیم و محلول ضدعفونی، ماسک و دستکش را در منطقه ۱۵ توزیع کردیم.

وی می گوید: ۱۰۰ خانوار که به خاطر شیوع ویروس کرونا از لحاظ کسب و کار آسیب دیده اند را شناسایی کرده ایم و ارزاق بین آنها توزیع می کنیم تا شاید مرحمی بر زخم های ملتهب آنها باشیم.

 گودرزی، از اجرای برنامه های مختلف چراغانی مساجد، پخش دعای انتظار، نورباران و جشن انتظار در شب نیمه شعبان در مساجد محله های ابوذر و اتابک خبر داد.

توزیع غذای حضرتی بین بیماران کرونایی

جواد قربانی مسئول ضدعفونی منطقه یافت آباد و شهرک ولیعصر به خبرنگار ایرنا می گوید: از زمان شیوع ویروس کرونا یک روز در میان ۶۰۰ غذای حضرتی امام رضا(ع) که در تهران پخته می شود بین بیماران بدحال و بیمارستان هایی که به بیماران کرونایی اختصاص دارند توزیع می شود تا با توسل به این امام هشتم(ع) سلامتی خویش را بدست آورند.

وی اضافه می کند: همچنین روزانه ۷۰۰ بطری آب هویج در بین بیماران توزیع می شود.

قربانی با اشاره به عملیات ضدعفونی معابر و بیمارستان ها می گوید: ۲۱ گروه برای ضدعفونی کردن بیمارستان ها و معابر داوطلب شده اند و در طول روز چندین مرتبه این کار را انجام می دهند.

وی می گوید: روزانه ۴ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در تهران برای ضدعفونی مصرف می شود. این محلول ها که توسط صنایع دفاع تولید می شود دارای ماندگاری بیشتری بر روی سطوح است و مشکل تنفسی نیز برای شهروندان ایجاد نمی کند.

مسئول ضدعفونی منطقه یافت آباد و شهرک ولیعصر اضافه می کند: همچنین ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز در بین خانه ها به همراه توصیه های در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی ارائه می شود.

وی، توزیع سبدهای غذایی، آبمیوه و سایر اقلام را نیز از دیگر اقدامات در این محدوده شهری عنوان می کند.

توزیع ۳۰۰ بسته سلامتی در بین نیازمندان و خانواده های شهدا

حسینی پور که مسئول ضدعفونی منطقه شادآباد منطقه ۱۸ تهران است به خبرنگار ایرنا می گوید: ۳۰۰ بسته سلامت شامل اقلام بهداشتی نیز در بین نیازمندان و خانواده های شهدای این منطقه توزیع می شود.

وی می گوید: همچنین سبد کالا موادغذایی به نیازمندان توزیع شده است و روزانه ۱۰۰ بطری آب هویج در بیمارستان ها و خانه های بیماران کرونایی و نیازمندان در این محله توزیع می شود.

  به گفته وی، هر روز ۲ وعده در ساعت های  ۱۲:۳۰ و ۲۱:۳۰ ضدعفونی معابر و محله های این منطقه از شهر توسط داوطلبان پایگاه و مردم  صورت می گیرد.

روزانه ۱۰۰ لیتر ضدعفونی معابر

عباس اسکندرلو مسئول ضدعفونی معابر شهرک اندیشه از غرب تهران به خبرنگار ایرنا می گوید: روزانه حدود ۱۰۰ لیتر محلول برای ضدعفونی معابر این محدوده شهر صرف می شود.

وی اضافه می کند: ۲۰ نفر هر روز محله ها و مجتمع های این منطقه را ضدعفونی و گندزدایی می کنند.

این داوطلب، با بیان اینکه اقدامات زیرنظر ستاد نمازجمعه و بسیج محل صورت می گیرد ادامه می دهد: خیران و مردمان محله به صورت خودجوش و هماهنگ دست به این اقدام خداپسندانه زده اند و در کنار ضدعفونی معابر و مجتمع ها، بسته های بهداشتی و غذایی را بین نیازمندان توزیع می کنند.

وی می گوید: سبدهایی غذایی که تهیه می شود شامل تن ماهی، روغن، قند و سایر اقلام است که در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

اینها بخشی از خدمات و اقدامات خیرخواهانه مردم محله های مختلف شهر است که آمده اند تا گره از مشکلات نیازمندان در روزهای کرونایی بردارند، قلب های مهربانی که به عشق کمک به هم نوع می تپد.

قدم های عاشقانه مردم تهران ما را به یاد شعری به جای مانده از شاعری می اندازد به قول سعدی «بنی‌آدم اعضای یک‌پیکرند// که در آفرینش زیک گوهرند// چو عضوی به‌درد آورد روزگار// دگر عضوها را نماند قرار// تو کز محنت دیگران بی‌غمی// نشاید که نامت نهند آدمی»

به گزارش ایرنا، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: تاکنون ۶۴ هزار و ۵۸۶نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۱ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۹۹۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس گزارش بیش از ۹۰ آزمایشگاه در دانشگاههای علوم پزشکی کشور تعداد ۱۹۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور به طور قطعی شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۴ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تعداد کل جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۹۹۳ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۹ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: ۳۹۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار و ۹۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بهداشت و درمان عشق کسب و کار ماسک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خبرنگار ایرنا می گوید بیماران کرونایی ضدعفونی معابر روزهای کرونایی مسئول ضدعفونی برای ضدعفونی بیمارستان ها توزیع می شود ویروس کرونا خانه ها محله ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲۴۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد عبدی اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور با اولویت پایش انبارها و محل‌های دپوی کالا، از یک مطب در خیابان بیدار محله الهیه حدود ۶۸۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق کشف و برای طی مراحل قانونی به معاونت غذا و داروی دانشگاه شهید بهشتی تحویل شد.

وی همچنین به کشف حدود ۵۶۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق از انبار متعلق به یک مطب در محله پونک خیابان اشرفی اصفهانی اشاره کرد که علاوه بر موارد یاد شده، مقادیر زیادی تجهیزات پزشکی تقلبی نیز در بازرسی به عمل آمده، رؤیت شد که پرونده توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه ایران دانشگاه جهت طی مراحل قضائی به مراجع ذی ربط ارجاع گردید.

کد خبر 6081635 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • گل اول استقلال به شمس‌آذر + فیلم
  • رئال رونمایی می‌کند: لبه فناوری برای چمن مخملی
  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟/ این خانه کلنگی ۹۰ میلیارد تومان می‌ارزد + جدول
  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟
  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • کشف بیش از ۱۲ هزار ایمپلنت قاچاق در تهران
  • کشف ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • کشف ۱۲۴۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • میراب‌ها و توزیع عادلانه آب در کن | مدت آبرسانی چگونه با پنگان محاسبه می‌شد؟
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند