Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، گروهی از 24 دیپلمات ارشد از جمله فدریکا موگرینی، رئیس کل امور خارجه سابق اتحادیه اروپا، مدیرکل سابق سازمان بهداشت جهانی و دیپلماتهای ارشد آمریکایی در دولت های بوش ، کلینتون و اوباما در بیانیه مشترکی برای دولت ایالات متحده آمریکا نوشتند: اینک که صدها هزار نفر به دلیل  کورونا ویروس در ایران جان خود را از دست داده اند، ضرورت دارد تا ایالات متحده از تحریم های ایران در میانه این همه گیر کرونا ویروس چشم پوشی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله دکتر محقق داماد، رییس بخش مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران و نیز رییس بخش حقوق اسلامی دانشگاه شهید بهشتی با ارسال پیامی ضمن حمایت از این بیانیه که امروز در روزنامه گاردین منتشر شده است پیام قدردانی خود را  به شرح زیر صادر کرد:

« حسب نقل  امروز روزنامه گاردین 24 تن  از شخصیت های سابقه دارونامدار سیاسی  ونظامی جهان طی بیانیه ی مشترکی خواستار رفع تحریم های ظالمانه امریکا علیه ایران شدند که سد راه مبارزه با بیماری کرونا شده است .
اینحانب به عنوان یکی از روحانیون ایران برخود لازم میدانم که ازین اقدام قدردانی وسپاسگزاری نمایم . این اقدام نشانده  عمق معرفت امضاکنندگان محترم نسبت به وحدت خانواده بشری ودرک  روحیه بشر دوستانه آنان است.
مطالعه بیانیه نشان میدهد که آنان متوجه شده اند که درمان این درد مشترک وفراگیرجهانی جز با همدردی وهمکاری همه فرزندان آدم وساکنان زمین وتوبه بشریت به درگاه آفریدگار جهان نسبت به ظلم به یکدیگر ونیز به طبیعت پیرامون وفساد درزمین، هرگز امکان پذیر نخواهد بود. »

/6262

کد خبر 1374530

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مصطفی محقق داماد فرهنگستان علوم ویروس کرونا تحریم اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است

سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.  

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی بین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کرده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت وگوها را ادامه دهد.

کنعانی با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت‌های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت‌های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری‌های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نائل شوند.

کد خبر 747659

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا