Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@23:44:04 GMT

پوتین حقوق کادر درمان درگیر کرونا را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۱۴۹۲

ساعت 24-رئیس جمهوری روسیه درتازه‌ترین اظهار نظر خود در خصوص اقدامات کرملین برای مقابله با کرونا، اعلام کرد: با توجه به فشاری که بر روی کادر درمان روسیه وارد شده است حقوق پزشکان و پرستاران در روسیه افزایش می‌یابد.

 رئیس جمهوری روسیه درتازه‌ترین اظهار نظر خود در خصوص اقدامات کرملین برای مقابله با کرونا، اعلام کرد: با توجه به فشاری که بر روی کادر درمان روسیه وارد شده است حقوق پزشکان و پرستاران در روسیه افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در نشست با استانداران روسیه که در فرمت کنفرانس ویدئویی برگزار شد، با اشاره به نتیجه گفت وگوی روز گذشته خود با کارشناسان ویروس‌شناس و دانشمندان روس، سه هفته اخیر را سرنوشت ساز خواند و گفت: در این دوره باید با دقت اقدام کنیم و تمام امکانات لازم برای اینکه بحران را پشت سر گذاریم در اختیار داریم.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه اولویت کنونی ما آمادگی بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا است، اظهار کرد: ۳۳ میلیارد روبل (بیش از ۴۰۰ میلیون دلار) برای نوسازی و احداث بیمارستان‌ها در مناطق روسیه از محل بودجه فدرال تخصیص یافته است.

وی افزود: ۱۳ میلیارد روبل (۱۸۰ میلیون دلار) هم برای خرید تجهیزات پزشکی و خودروهای مورد نیاز مراکز درمانی تخصیص یافت.

پوتین تصریح کرد: باید برای حفظ جان هر فرد در مناطق روسیه اقدام کرد و باید سریع کار کرد و برای منابع مالی که صرف می شود ارزش قائل شد.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیارد روبل (۱۳۰ میلیون دلار) برای پرداخت اضافه حقوق به کادر درمانی درگیر مداوای کرونا اختصاص یافته است، گفت: در سه ماه آینده از ماه اوریل مبالغ اضافی به کادر درمانی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: پزشکان ۸۰ هزار روبل و پرستاران ۵۰ هزار روبل اضافه حقوق دریافت می‌کنند و برای واحدهای سیار فوریت‌های پزشکی هم پزشکان ۵۰ هزار روبل (۶۵۰ دلار) و دستیاران انها ۲۵ هزار روبل (۳۲۵ دلار) دریافت خواهند کرد.

پوتین سپس گفت که همه شرایط برای اینکه مراکز اقتصادی به وضع عادی فعالیت خود بازگرداند فراهم کرد. اگر در مورد همه مناطق روسیه یکدست اقدام شود موثر نخواهد بود و باید در مورد هر منطقه و بخش و روستا و مرکز اقتصادی باتوجه وضعیت موجود تصمیم گیری کرد.

وی خاطرنشان کرد که دولت و بانک مرکزی روسیه در پنج روز آینده بسته جدید حمایت های اقتصادی را تنظیم می کنند.

پوتین گفت: عادلانه می دانم شرکت هایی که کارکنان خود را حفظ می کنند مورد حمایت دولت قرار گیرند.

وی ادامه داد: ما به افرادی که کار خود را از دست می دهند کمک می کنیم و از ماه آوریل جاری افراد بیکار ۱۲ هزار و ۳۰۰ روبل (۱۵۰ دلار) مستمری بیکاری از دولت دریافت می کنند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: از این ماه خانواده های دارای کودکان بین سنین ۳ تا ۷ سال ماهانه ۴ هزار روبل (حدود ۵۰ دلار) کمک هزینه دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از خانواده های دارای فرزندان مهم است، اضافه کرد: علاوه بر کمک هزینه به کودکان بین ۳-۷ سال به خانوادهای دارای نوجوانان نیز ماهانه به عنوان کمک هزینه ۳ هزار روبل (۳۷ دلار) برای هر نوجوان پرداخت شود.

پوتین همچنین از مردم روسیه خواست باتوجه به شرایط دشوار بوجود امده بر اثر شیوع کرونا حداکثر خویشتنداری را داشته باشند و به توصیه های برای حفظ سلامتی توجه کرده و تا حد امکان در خانه بمانند.

ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه امروز اعلام‌کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۷۵ نفر دیگر در روسیه به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش روز چهارشنبه این ستاد، طی روز گذشته در روسیه، ۵ تن دیگر جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند تا تعداد جانباختگان به ۶۳ تن برسد.

در حال حاضر بر اساس آمار رسمی، هشت هزار و ۶۷۲ نفر در ۸۱ منطقه روسیه به کرونا مبتلا شده اند در حالی که تعداد بیماران مرخص شده ۵۸۰ نفر گزارش شده است.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ویروس کرونا رئیس جمهوری روسیه هزار روبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین دوباره بایدن به پوتین

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود توهین و او را «قصاب» خواند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در تجمعی در کارولینای شمالی مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه یک «قصاب» است و واشنگتن می‌تواند در صورت افزایش مالیات‌های میلیاردرها از اوکراین همچنان حمایت کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید نوشت که جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کارهایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می توانستیم خیلی کارهای اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • برخورد با خاطیان زیرمیزی بگیر در مراکز درمانی کردستان
  • کادر درمان، خادمانی که لبخند را به مردم عیدی می‌دهند
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • هشدار بازرسی به زیرمیزی گرفتن پزشکان در کردستان
  • اجتماع حمایت مردمی از غزه و فلسطین در مرکز گلستان
  • اجتماع کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند