Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای طرح بسیج ملی مقابله محیطی با ویروس کرونا تاکنون ۴۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علی اصغر حسنی با بیان اینکه در سال جاری بسیج مقابله محیطی با کووید ۱۹ جایگزین برنامه سلامت نوروزی شده است افزود: در این راستا ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در مشهد و شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه با هدف پیشگیری از کرونا بر فعالیت واحدهای تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۲ هزار و ۹۶۸ مکان عمومی مورد بازدید و نظارت‌های بهداشتی قرار گرفته است ادامه داد: به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کووید ۱۹ دستورالعمل‌های بهداشتی به تمامی اماکن عمومی ارسال شده و در صورت تخلف با جدیت برخورد خواهد شد.

وی گفت: با اجرای این طرح ۸۵۰ واحد صنفی توزیع مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی با هماهنگی قضایی تعطیل شده‌ است.

حسنی با تاکید بر اینکه فعالیت بسیج مقابله محیطی با کووید ۱۹ و نظارت بر واحدهای صنفی تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و مکان‌های پر تردد تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت افزود: مردم همکاری خوبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارند و با توجه به فعالیت‌های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه‌ها، آگاهی مردم در خصوص بیماری کرونا افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بازدید مشترک با اتاق اصناف از واحدهای صنفی و اماکن عمومی باعث شناسایی واحدهای متخلف و برخورد با آنها شده و با مراکزی که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند از طریق سازمان‌های مربوطه برخورد قانونی شده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مواد غذایی مراکز تهیه و توزیع بازدید مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا خویش‌دوست صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای کنترل و جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا، طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور ۳۰ بازرس در سطح شهرستان دشتستان اجرا شده است.

خویش‌دوست تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای از ۲۴ اسفندماه تا پنجم فروردین در حدود ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به‌ویژه، رستوران‌ها، کارگاه‌های شیرینی‌پزی، آجیل‌فروشی و همچنین اماکن عمومی مانند پارک‌ها، محل اسکان مسافران نوروزی و پمپ‌بنزین‌ها در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: در بازرسی‌های انجام‌شده که با هدف آموزش و ارتقا سلامت شهروندان و مسافران انجام گرفت، ۳۶ صنف و اماکن دارای مشکلات بهداشتی، اخطاریه دریافت کرده‌اند و پنج صنف متخلف نیز به مراجع قضائی معرفی شده‌اند و یک صنف پلمپ شده است.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز اظهار کرد: از شروع طرح بسیج سلامت نوروزی در دشتستان، بیش از ۵۳۷ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاقد مشخصات بهداشتی جمع‌آوری و معدوم شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت سلامت آب، بیش از ۴۲۵ کلر سنجی، ۱۵ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب و ۴۹۹ سنجش پرتابل بر روی مواد غذایی انجام گرفته است.

سیده فاطمه حسینی با اشاره به بررسی و پیگیری فوری بیش از ۲ مورد خبر و شکایت مردمی در همین دوره زمانی، از شهروندان خواست، مشکلات بهداشتی خود را به کارشناسان کشیک مستقر در ستاد شبکه بهداشت و درمان دشتستان اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 6062543

دیگر خبرها

  • پلمب ۳۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در زنجان
  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • ۴۲۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رودان صورت گرفت
  • بیش از چهار هزار بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی تربت حیدریه
  • کشف و امحای ۷ تن مواد غذایی فاسد در خراسان شمالی
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران
  • معدوم سازی ۱۲۲ کیلو گرم مواد غذایی در سنندج
  • پلمب ۱۱۰ تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در لرستان
  • ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد