Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@14:26:04 GMT

مطالبات زعفران‌کاران تا پایان اردیبهشت پرداخت می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۱۵۲۷

مطالبات زعفران‌کاران تا پایان اردیبهشت پرداخت می شود

نسرین شیبانی گفت: آن دسته از زعفران‌کارانی که تا ۱۵ کیلوگرم زعفران تحویل سازمان تعاون روستایی بیرجند دادند تا ۱۰ روز آینده و مابقی کشاورزان نیز تا پایان اردیبهشت ماه مطالباتشان پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نسرین شیبانی، مدیر تعاون روستایی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: با ابلاغ وزیر وقت جهاد کشاورزی در ۸ ابان پارسال مبنی بر خرید حمایتی زعفران از کشاورزان، شهرستان تربت حیدریه بعنوان مرکز خرید حمایتی انتخاب و در ادامه ۱۸ مرکز خرید در سطح استانهای خراسان دایر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حجم خرید حمایتی زعفران از کشاورزان در سطح استان را ۶۸ تن و ۸۲۵ کیاو گرم و به مبلغ ۶۴۲ میلیارد و ۵۰۹ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۱ تن و ۶۰۹ کیلو گرم زعفران به مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان به کشاورزان تربت حیدریه تعلق دارد که ۳۷ درصد حجم تولید شهرستان را شامل می شود.

شیبانی بیان کرد: از این میزان خرید در تربت حیدریه ۵ تن و ۴۶۷ کیلوگرم زعفران نگین و یک تن و ۳۰۰ کیلو گرم شبه نگین از کشاورزان خریداری شده که به لحاظ کیفیت، دقت و سرعت در سطح استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

مدیر تعاون روستایی تربت حیدریه به مطالبات پرداختی کشاورزان اشاره کرد و افزود: پرداختی ها برای ۲ تن و ۳۵۱ کیلو گرم در تاریخ اول آدرماه ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به میزان ۵۰ درصد این حجم برای کشاورزان واریز شده است.

وی اظهار کرد: در تاریخ ۲۰ دیماه برای ۴ تن و ۱۶۲ کیلو گرم مبلغ ۴۰ میلیارد و ۹۹۷ میلیون تومان به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی مطالبات زعفرانکاران به میزان ۵ تن و ۱۲۲ کیلو گرم به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان طبق مصوبه کارگروه سازمان حدود ۲۵ درصد آن در دهه آخر بهمن ماه پارسال به حساب زعفرانکاران واریز شد.

شیبانی خاطر نشان کرد: همچنین در اسفندماه دو مرحله واریزی به حساب کشاورزان انجام شده که بخشی از آنان تا ۵۰ درصد و بخشی نیز تا ۴۲ درصد مطالباتشان پرداخت شد.

مدیر تعاون روستایی تربت حیدریه افزود: روز گذشته ۱۹ فرودین ماه بخشی از مطالبات زعفرانکاران نیز پرداخت شده که بر اساس این پرداختی ها آن دسته از کشاورزانی که تا ۵ کیلوگرم زعفران به سازمان تحویل دادند بصورت کامل مطالباتشان پرداخت شده و کشاورزانی که ۱۵ کیلوگرم زعفران تحویل دادند طی ۱۰ روز آینده مطالباتشان پرداخت و آن دسته از زعفرانکارانی که بالای ۱۵ کیلو گرم زعفران تحویل دادند تا پایان اردیبهشت ماه مطالباتشان تسویه می شود.

از مجموع 70 هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران استان خراسان رضوی، حدود 22 هزار هکتار یعنی معادل 30 درصد آن مربوط به شهرستان تربت حیدریه و زاوه است.

در استان خراسان رضوی 117 هزار خانوار به کشت زعفران مشغول هستند که از این میزان 14 تا 15 هزار خانوار در تربت حیدریه و بیش از 20 هزار خانوار در زاوه به این کار اشتغال دارند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مطالباتشان پرداخت کیلوگرم زعفران تعاون روستایی تربت حیدریه گرم زعفران کیلو گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان

قرار است مالکان جدید باشگاه پرسپولیس در نخستین اقدام خود بخشی از مطالبات اعضای این تیم را پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، سرانجام و بعد از کش و قوس‌های فراوان، ٨۵ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس به ۶ بانک واگذار شد تا این باشگاه از مالکیت وزارت ورزش و جوانان خارج شده و از این بابت مشکلی بابت کسب مجوز حرفه‌ای به‌خاطر مالکیت مشترک نداشته باشد.

پس از این واگذاری، بانک شهر که نزدیک به ٣٠ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس را در این واگذاری در اختیار دارد، مجوز پرداخت ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس را دریافت کرده و به زودی آن را پرداخت خواهد کرد.

باشگاه پرسپولیس در فصل جاری با مشکلات مالی عدیده‌ای دست و پنجه نرم کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!