Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه و زمان جمع آوری معتادان متجاهر رها شده در سطح شهر تهران، گفت: حدود ۱۰ هزار معتاد متجاهر در سطح پایتخت به صورت آزادانه در حال تردد هستند.

وی افزود: منتظر تشکیل جلسات و در پی آن تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر هستیم و پلیس قادر است به محض اطلاع از خروجی جلسات و دریافت دستورات، معتادان متجاهر را جمع آوری و ساماندهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه مدت اعتبار ۶ ماهه گذشته بازپروری مددجویان به اتمام رسیده است، تصریح کرد: پس از پایان دوره ۶ ماهه مددجویان حاضر در کمپ‌ها، ۴ هزار نفر از این افراد آزاد شدند و این تعداد به اضافه ۵ هزار معتاد متجاهر دیگری که از گذشته در سطح شهر بودند، اکنون به صورت آزادانه در سطح پایتخت پرسه می‌زنند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از مراکز ماده ۱۶ تعطیل نیستند، افزود: در صورت دریافت دستور جمع آوری و انجام این عملیات، معتادان متجاهر جمع آوری شده بنا به شرایط کشور و درگیر بودن جامعه به بیماری کرونا در دو مرحله غربالگری خواهند شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت ادامه داد: معتادان متجاهر جمع آوری شده ابتدا غربالگری کرونایی خواهند شد تا در صورت مبتلا بودن مددجویان به این بیماری شناسایی شوند، سپس غربالگری مربوط به اعتیاد بر روی این افراد صورت خواهد گرفت.

به گفته سرهنگ حسنوند در صورت ادامه دار بودن شیوع کووید ۱۹ در کشور، احتمال دارد که مدت اعتبار نگهداری از مددجویان در کمپ‌ها تمدید شود و این افراد بیش از ۶ ماه در مراکز ماده ۱۶ تحت نظر باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا معتادان متجاهر معتادان متجاهر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند

سعیده صالح غفاری درباره هزینه نگهداری افراد دارای اوتیسم تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش تعرفه‌ها، هزینه ماهانه نگهداری این افراد بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان خواهد شد و این موضوع به شدت خانواده‌ها را درگیر مشکلات بسیاری خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از کلینیک‌های توانبخشی حاضر به همکاری و بستن قرارداد با بیمه به دلایلی که از سوی خودشان مطرح می‌شود، نیستند. این مراکز می‌گویند که وجهی که ما از بیمه‌ها باید دریافت کنیم به موقع به از سوی بیمه پرداخت نمی‌شود.

صالح غفاری با بیان اینکه یارانه سازمان بهزیستی بسیار کم است، تصریح کرد: این یارانه پاسخگوی هزینه‌های مراکز نگهداری روزانه و حتی شبانه روزی که شاید به اندازه انگشتان دست این مراکز را در کشور داریم، نیست. بسیاری از مدیران این مراکز از این وضعیت گلایه دارند و در برنامه‌هایشان قصد تعطیلی این مراکز را دارند، چراکه هزینه‌های یک فرد اوتیسم با هزینه‌هایی که دولت به صورت حمایتی پرداخت می‌کند، اصلا قابل برابری نیست و خانواده هم امکان و توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارد.

به گفته وی ماهیانه ۱۷ میلیون تومان برای نگهداری یک فرد بزرگسال اتیسیم از طرف مراکز هزینه می‌شود در صورتی که یارانه‌ای که بهزیستی به این مراکز پرداخت می‌کند بین ۴.۵ تا ۵ میلیون در ماه است و مابه‌التفاوت این هزینه را نه مرکزدار می‌تواند پرداخت کند و نه خانواده.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران تاکید کرد: درصورتی که مجتمع جامع خدماتی ساخته شود مدل مشارکتی در آن دیده شده است که تلاش می‌کنیم با کمک بخش خصوصی، خیرین و انجمن، دریافتی خانواده‌ها را کاهش دهیم.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران همچنین درباره غربالگری گفت: ما تاکید داریم که غربالگری سطح یک باید با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت انجام شود در جلسه‌ای که چهارشنبه در هیئت دولت در مرکز برنامه‌ریزی استراتژیک ریاست جمهوری خواهیم داشت، این موضوع را مطرح خواهیم کرد. یکی از نیازهای ما که نیاز جامعه اوتیسم ایران است و در برنامه و سند ملی اوتیسم دیده شده است غربال زودهنگام است و این غربال زودهنگام به این شکلی که باید در سراسر کشور انجام شود، هنوز اجرایی نمی‌شود. یک غربال سطح دو و سطح سه هم داریم که سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش به نوعی در حال اجرای آن‌ها هستند، اما برای آن‌ها باید جدیت بیشتری داشته باشند.

صالح غفاری تصریح کرد: ما خانواده‌هایی را که از سوی روانپزشک کودک و نوجوان تشخیص گرفته‌اند و کودکان کمتر از ۷ سال دارند را در سراسر کشور سعی کرده‌ایم که در هر جا بین ۳۰ تا ۵۰ نفر باشند تحت پوشش خدمات توانبخشی انجمن قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
  • ساماندهی سگ‌های بلاصاحب البرز بدون هماهنگی همه شهرستان‌ها نتیجه‌بخش نیست
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • کشاورزان بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری نمایند
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • اجرای مرحله جدید طرح جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تمدید شد
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی