Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@23:11:17 GMT

کرونا فرصتی برای حفاظت محیط زیست فراهم کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۱۶۲۰

کرونا فرصتی برای حفاظت محیط زیست فراهم کرد

تورج همتی روز چهارشنبه در نشست با معاونان و مسوولان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اهمیت محیط زیست و ارتباط آن با ادامه حیات انسان افزود: محیط زیست و سالم بودن آن با زیست انسان ارتباط مستقیم و موثر دارد.

وی ادامه داد: امسال تمرکز بر توسعه زیرساخت‌های الکترونیک برای آموزش مجازی، مدیریت سبز و کاهش هزینه‌های جاری دولت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به منظور تحقق شعار سال، حفاظت محیط زیست باید زیربنای جهش تولید پایدار را فراهم سازد.

همتی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های ملی و استانی برای جهش تولید استفاده شود افزود: این جهش بر مبنای توسعه پایدار است و لازم است اجرای طرح‌های اقتصادی با پیوست زیست محیطی بر مبنای اخلاق مداری، پاسخ‌دهی به مطالبات منطقی مردم و رونق تولید باشد.

وی به پرهیز از هرگونه جبهه‌گیری غیرعلمی و غیرمنطقی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان در استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی ،معدنی و خدماتی تاکید کرد و ادامه داد: تمام تمرکز و اولویت این اداره کل در سال جاری منطبق با سند جامع رهبر معظم انقلاب در حوزه توسعه پایدار، ترویج اشتغال سبز و جرم‌انگاری تخریب محیط زیست خواهد بود.

وی گفت: این اداره کل با تشکیل ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در تمامی ادارات و نمایندگی‌های خود در استان، ابلاغ آئین‌نامه‌های بومی‌سازی شده بهداشت جهانی، الزام به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، نوبت بندی حضور کارکنان و آموزش‌های مستمر به عنوان یکی از مراکز سفید و بدون آلودگی ویروس شناخته می‌شود.

همتی افزود: با همکاری کارکنان اداره حفاظت محیط زیست استان، توانستیم شعار "در خانه بمانیم" در ایام تعطیلات و خدمت‌رسانی الکترونیکی را با موفقیت برنامه‌ریزی کنیم و این رویه تا نابودی این ویروس ادامه خواهد داشت.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اشتغال توسعه پایدار حفاظت محیط زیست خدمت رسانی رهبر معظم انقلاب بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با مشارکت بیش از ۵ هزار نفر در قالب بیش از ۵۰ گروه متشکل از سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار ۹۱۲ هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود ۶۱۳ تن زباله جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

مهدی اله پور افزود: برای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و کاستن از آسیب‌هایی که به آن وارد می‌شود، پرداختن به مشارکت در حوزه محیط زیست بسیار مهم و حیاتی است و مشارکت آگاهانه مردم می‌تواند، از هزینه‌های هنگفتی که بر محیط پیرامونی ما که همان محیط زیست است وارد می‌شود، جلوگیری نماید.

وی گفت: در همین راستا این پویش با اجرای ۱۴ محور کاری در استان پیگیری و اجرا شد  که استقرار مخازن جمع‌آوری پسماند در مناطق تفرجگاهی، توزیع پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر پسماند میان گردشگران، پاکسازی مناطق تحت مدیریت با حضور مسوولان ادارات و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست محیطی، پاکسازی زیست محیطی محوطه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان‌ها و پاکسازی ورودی و حریم‌های راه‌های مواصلاتی با همکاری مردم و سایر دستگاه‌های متولی از محور‌های این پویش به شمار می‌رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: نصب پارچه نوشته آموزشی و بروشور اطلاع رسانی در جهت فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی گردشگران با محور حفاظت از محیط زیست و طرح جمع‌آوری سبزه هفت سین و رهاسازی ماهی‌های قرمز در استخر پارک‌های شهری از دیگر اقدامات در قالب پویش مزبور است.

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها