Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@22:44:47 GMT

اعمال توصیه شده شب نیمه شعبان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۱۶۸۳

اعمال توصیه شده شب نیمه شعبان

نیمه شعبان همزمان با میلاد با سعادت امام زمان (عج) است که برای شب و روز نیمه شعبان اعمالی سفارش شده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نیمه شعبان همزمان با میلاد با سعادت امام زمان (عج) است که برای شب و روز نیمه شعبان اعمالی سفارش شده است.

اعمال شب نیمه شعبان به شرح ذیل است

غسلکردن
شب‌زنده‌داری و احیای این شب ‌و مناجات، نماز و استغفار تا اذان صبح
زیارت امام حسین (ع)

کم‌ترین حدّ زیارت آن است که بر بالای بام خانه رفته و به جانب راست و چپ نگاه کن و رو به آسمان بگویید: «السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبا عَبْدِاللّه، السَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللّه وَ بَرَکاتُهُ»

خواندن صلوات و مناجات شعبانیه و زیارت امام زمان (عج)

خواندن دعای سلامتی امام زمان (عج)

ذکر گفتن سُبْحانَ اللّه، الحَمْدُللّه، اللّه أَکْبَر، لَا إِلهَ إلَّااللّه هر یک ۱۰۰ مرتبه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواندن دو رکعت نماز بعد از نماز عشاء. در رکعت اول حمد و سوره کافرون و در رکعت دوم حمد و سوره توحید. پس از سلاحضرت زهرا (س)

خواندن دعای َ«امَنْ إِلَیْهِ مَلْجَأُ الْعِبادِ فِى الْمُهِمَّات...» خواندن ذکر یا ربّ ۲۰ مرتبه، یا اللّه ۷ مرتبه، لَاحَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّهِ ۷ مرتبه، مَاشاءَ اللّهُ، ۱۰ مرتبه، لَاقُوَّةَ إِلّا بِاللّهِ ۱۰ مرتبه؛ سپس بر محمد و آل محمد صلوات فرستاده و از خدا حاجت خود را بخواه.

خواندن نماز جعفر طیار 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن نیمه شعبان رمان سعادت نیمه شعبان امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فیروز کشیر درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین به دلیل لغزنده بودن معابر و بارش نزولات آسمانی در سطح پایتخت بودیم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محورهای غربی پایتخت افزود: بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله، یادگار نیمه سنگین و در حال حرکت است و در آبشناسان، سردار جنگل، همت، قبل از جنت آباد، چمران، نهج‌البلاغه، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله و بعد از مرزداران و حکیم – شقایق بار ترافیک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی، صیاد، بابایی، نیروی زمینی، تا مقطع نیروی زمینی، زین زین‌الدین صدف، علامه، شقایق، امام علی (ع)، جانبازان، شهید سلیمانی، صیاد شیرازی و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک اعلام شده است.

سرهنگ کشیر بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر شهر تهران با توجه به بارش‌ها و نزولات آسمانی لغزنده است و می‌طلبد رانندگان در این شرایط فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کرده و از سرعت و سبقت جدا خودداری کنند.

وی از رانندگان خواست به جهت لغزنده بودن معابر از سرعت و سبقت در این شرایط جدا خودداری و همچنین رانندگان از پر بودن باک بنزین مطمئن و سیستم‌های خودرویی مانند بخاری و برف پاک کن را بررسی کنند. تردد موتورسیکلت‌ها در شرایط بارانی و لغزنده بودن معابر نیز ممنوع است و موتورسیکلت سواران نباید در این لحظات در معابر تردد کنند.

کد خبر 6086038

دیگر خبرها

  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • ببینید | اشک و بغض حمید محمدی هنگام خواندن یک خبر بد روی آنتن زنده