Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی گفت: در سال جهش تولید، تکلیفی نیز متوجه سازمان ها و نهادهای دیگر همچون شهرداری و شورای اسلامی شهر است که تسریع خدمات رسانی به مردم از جمله آنهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی» امروز (چهارشنبه 20 فروردین) در یکصد و بیست و هشتمین جلسه صحن شورا با تبریک نیمه شعبان و میلاد خجسته امام عصر حضرت مهدی(عج)، گفت: امیدوار هستیم که با اعمال و رفتار خودمان شایستگی این را داشته باشیم که زمینه ظهور آن حضرت و برقراری عدالت ونابودی ظلم و خودکامگی را در جامعه بشریت فراهم آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی بهداشت، عنوان کرد: نقش حیاتی بهداشت و ضرورت همبستگی ملت ها و همکاری دولت ها در این شرایط سخت را ما بیش از هر زمان دیگری و در مواجهه با این بیماری فراگیر درک می کنیم و این روز را به تمامی تلاشگران عرصه بهداشت کشور، استان و شهرمان شیراز تبریک عرض می کنم.

وی ادامه داد: در آغاز سالی که گذشت حادثه تلخ سیل شیراز را داشتیم که متاسفانه تعدادی از هم میهنان و همشهریان ما جانشان را از دست دادند که یاد و خاطره درگذشتگان را گرامی داشته و به خانواده‌های آنان تسلیت عرض می کنیم.

موسوی اضافه کرد: در روزهای آخر سال گذشته متاسفانه با مشکل جهانی شیوع ویروس کرونا روبرو شدیم که کشور، استان و شهرمان شیراز نیز به شدت درگیر این بیماری شد.

وی با اشاره به عملکرد مردم، مدیران و جامعه پزشکی شهر شیراز در این حوزه عنوان کرد: عملکرد مدیران، مردم و به ویژه جامعه پزشکی استان و شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، به تایید مردم قابل تقدیر بود و مجموعه شهرداری در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر در این زمینه خوب عمل کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود :در سالی که گذشت، در شورای اسلامی شهر شیراز اقدامات خیلی خوبی انجام گرفت که از جمله آنها به راه اندازی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز و ایجاد کتابخانه علمی و تخصصی در این مرکز می توان اشاره کرد.

موسوی با مروری بر تلاش کمیسیون های شورای شهر شیراز در سال گذشته، گفت: در سال گذشته کمیسیون‌های شورا هم تلاش های خوبی را داشتند و برخی کمیسیون ها نسبت به برخی کمیسیون های دیگر عملکرد بهتری داشتند و امیدوار هستیم در سال جاری تمامی کمیسیون های تخصصی ما از حداکثر توان و ظرفیت خود استفاده کنند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات خوب شورا، انعقاد تفاهم نامه با برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان بود که کار ارزشمندی برای استفاده از ظرفیت شهر و استان برای تحقق اهداف شورا و تقویت حوزه مدیریت شهری است و خوشبختانه در سال گذشته برای اولین بار بودجه سالیانه را در مهلت قانونی یعنی تا پایان بهمن ماه به تصویب شورا رساندیم.

موسوی تاکید کرد: امسال از طرف مقام معظم رهبری، سال جهش تولید نامگذاری شده است و شاید در نگاه اول برداشت ما این باشد که مخاطب این نامگذاری صرفا بخش‌های اقتصادی همچون کشاورزی و صنعتی خواهد بود و تکلیفی متوجه سازمان ها و نهادهای دیگر همچون شهرداری و شورای اسلامی شهر نیست که البته این طور نیست.

وی، مهمترین تولید امروز را استفاده از اندیشه، خلاقیت و نوآوری در جهت استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت دانست و بیان کرد: منابع انسانی و منابع مادی، قانونگذار شورای اسلامی شهر را با هدف پیشبرد برنامه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایجاد کرده است و ما به عنوان شورا می توانیم با مصوبات خود در تسهیل و تسریع خدمات رسانی به مردم، کاهش هزینه های اداره شهر و افزایش منابع مالی و کاهش هزینه های اداری شهر و بهینه سازی زمان، نقش موثری ایفا کنیم.

رئیس شورای شهر شیراز با تاکید بر نقش مردم در این زمینه، گفت: نقش مردم در تحقق اهداف این نامگذاری و به صورت خاص نامگذاری امسال کلیدی است و موضوع مشارکت مردم و ماموریت شوراها در قانون تصریح شده است.

موسوی افزود: در ماده یک قانون شوراها و در موضوع ماموریت شورا آمده است که پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی، انجام شدنی است.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر و شهراری شیراز، موکلف به ارائه گزارش عملکرد خود به اطلاع مردم هستند و همچنین ما موظف هستیم گزارش عملکرد مالی را اعم از درآمد و هزینه به اطلاع عموم مردم برسانیم.

موسوی با اشاره به بحث برنامه ریزی و اقدام بر اساس برنامه، اظهار کرد: اقدامات سلیقه ای و بدون برنامه‌ ما را با مشکل مواجه خواهد کرد و ما باید پاسخگوی مردم باشیم بر این اساس لازم است تا تصمیمات ما  مبتنی بر این برنامه ها و همچنین پشتوانه فنی و کارشناسی و توجیهات لازم باشد.

وی ادامه داد: موضوع نظارت از وظایف اساسی و اصلی است که در اجرای قانون بر عهده شورا گذاشته شده است و امیدواریم هستیم که در سال جاری بتوانیم، بخش عمده  تلاش‌های خودمان را روی بحث نظارت متمرکز کنیم.

موسوی تصریح کرد: برای جلوگیری از کند شدن روند فعالیت شهرداری، شورا می تواند تا میزان معینی، اختیار انجام معاملات را به شهرداری واگذار کند که این کار انجام گرفته است و از همه کمیسیون ها و به صورت خاص کمیسیون برنامه و بودجه درخواست می کنم، در اجرای وظایف نظارتی شورا و به نمایندگی از شورا به وظایف نظارتی خود عمل و گزارش آن را نیز به شورا ارائه کنند.

وی با تقدیر از تلاش های شهردار، مدیران، کارکنان و کارگران و پاکبانان شهرداری در سالی که گذشت، گفت: انصافا عملکرد شهرداری در موضوع مبارزه با کرونا قابل دفاع و قابل تقدیر بود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: همچنین در شرایط سخت اقتصادی این سال، در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و کارگران شهرداری که افزایش زیادی هم داشت وقفه ای ایجاد نشد و پروژه ها و فعالیت های عمرانی و خدماتی هم به خوبی ادامه یافت.

موسوی تاکید کرد: مدیران شهرداری باید در اجرای مصوبات شورا و تصمیمات شهردار با شهردار شیراز هماهنگ باشند و شهردار نیز در اجرای مصوبات شورا و ارائه گزارش عملکرد این مصوبات و بودجه به ویژه تکالیف بودجه ۹۹ به موقع و به صورت مناسب اقدام کند.

وی از تمامی نمایندگان و مسئولان درخواست کرد: نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر، نمایندگان مردم در مجلس، رئیس جمهور و همه افرادی که به نوعی مسئولیتی بر عهده دارند به ویژه آنها که مستقیم توسط خود مردم انتخاب می‌شوند باید بدانند که برای عبور از شرایط سخت و شرایط بحرانی مثل شرایطی که امروز در موضوع کرونا با آن روبرو هستیم، نیاز به همکاری مردم داریم و اگر اعتماد عمومی را داشته باشیم از تمام بحران ها وفق عبور می کنیم.

موسوی با تاکید بر توجه به عدالت و پرهیز از تبعیض، گفت: بزرگان ما عدالت را افضل فضائل اخلاقی دانسته اند و تبعیض زشت ترین رذیله اخلاقی است.

وی ادامه داد: تبعیض موجب سلب اعتماد مردم و تضییع حقوق آنها می شود و با رعایت عدالت در حوزه کار مدیران و مسئولان باید در شرایط یکسان با افراد برخورد کنیم و بین آنان تبعیض قائل نشویم.

موسوی با اشاره به تعبیری از امام خمینی (ره) بیان کرد: «اگر از طرف من هم توصیه ای برای شما آوردند آن توصیه را به دیوار بچسبانید» فرمایشی از امام راحل است که می‌تواند برای همه ما یک الگوی رفتاری، قانونی واخلاقی باشد و «خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار» را باید سر لوحه کار خود قرار دهیم.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید کرونا در فارس شورای اسلامی شهر شیراز خدمات رسانی شیراز شورای اسلامی شهر شیراز کمیسیون ها رئیس شورای سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است

ایسنا/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به عملکرد این نهاد در زمینه‌های مختلف، گفت: این حجم عظیم از کار، یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در نشست خبری با رسانه‌های کرمان با اشاره به ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برگزاری مراسم از جمله این ماموریت‌هاست که یکی از مراسم پیش رو بزرگداشت دهه کرامت است. 

وی افزود: این مراسم با همکاری آستان‌های مقدس داخل کشور و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله کانون‌های مساجد در ایران و در خارج از کشور هم برگزار می‌شود. 

موسی پور هماهنگی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و دهه امامت و ولایت را از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: به صحنه آوردن مردم و ایجاد زمینه برای ابراز احساسات و نظرات آنان در مسائل بین المللی و دفاع از مردم مظلوم هم جزء ماموریت‌های شورا است‌.

رئیس ورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه فضای کشور همواره در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه و انعکاس دیدگاه‌ها و عواطف مردم بوده، گفت: از همان روز اول طوفان الاقصی اولین کشوری بودیم که برای جشن سراسری و مراسم شکرگزاری فراخوان دادیم و علاوه بر این چند راهپیمایی سراسری برگزار و جمعه‌های خشم هم هر هفته در تعدادی از استان‌ها برای شعله‌ور ماندن این خشم برنامه‌ریزی شد.

وی برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مواجهه با هتک حرمت مقدسات توسط دشمنان اسلام را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نام برد و افزود: در مجموع این حجم عظیم از کار یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست زیرا مجموع نیروهای ما در کشور ۲۵۰ نفر بیشتر نیست و هنر شورا این است ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی و تشکل‌های مردم نهاد را پای کار بیاورد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند