Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:37:59 GMT

رشد آمار مراجعان کرونایی به بیمارستان های تهران/ سن فوتی ها

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۱۷۷۶

رشد آمار مراجعان کرونایی به بیمارستان های تهران/ سن فوتی ها

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضا زالی، افزود: تبعات افزایش موارد کرونا که ناشی از حضور غیر ضرور شهروندان باشد، به طور متوسط بین ۵ تا ۱۴ روز بعد نمایان می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۱۴۹ بیمارستان دانشگاهی در تهران درگیر فرایند خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند، درصد آمار متوفیان کرونایی را نسبت به میزان مبتلایان بستری شده در بیمارستان‌ها ۲,۳ و نسبت به کل مراجعان ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد عنوان کرد و این آمار را نشان دهنده کار بزرگی برشمرد که به مدد جامعه پزشکی، اساتید، کادر درمان و همکاران انجام شده است.

زالی، متوسط سن متوفیان در شهر تهران را ۶۹,۲ سال ذکر کرد که نسبت به آمار کشوری بالاتر است و افزود: بیشتر بستری شدگان در بیمارستان‌ها در رده سنی ۵۰-۴۰ سالگی قرار دارند و این امر حاکی از این است که افراد مسن به هشدارها و توصیه ها توجه کرده و کمتر از منزل خارج شده اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به جز دو یا سه روز بقیه ایام با صعود آمار مبتلایان روبرو بوده ایم، خاطرنشان کرد: در سه روز اخیر شاهد رشد آمار کلی مراجعان بدحال، سرپایی، بخش‌های بستری و ویژه بودیم که نگران کننده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

زالی در ادامه افزود: با اجرای طرح ملی بسیج غربالگری کرونا به همت معاونان بهداشتی سه دانشگاه علوم پزشکی پایتخت و همکاری شهرداری و بسیج و سپاه، یک حماسه بزرگ آفریده شد. در طی هفته گذشته حدود ۱۰ درصد مردم غربالگری شدند و با همکاری مجموعه شهرداری این طرح سرعت گرفت و مدلی متفاوتی شکل گرفته است که درصورت موفقیت می‌تواند به عنوان یک الگوی بین المللی مطرح شود.

وی، تهران را یکی از مهم‌ترین مراکز داغ بیماری کرونا برشمرد که با هیچ استان دیگری در کشور قابل مقایسه نیست و خواستار همکاری اعضای شورا در خصوص اخذ تصمیمات و مصوباتی برای مقابله و مهار بیماری شد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از زحمات مسئولان شهرداری و سازمان بهشت زهرا در خصوص ساماندهی اجساد متوفیان کرونایی تقدیر کرد و گفت: حماسه بزرگی در آرامستان بهشت زهرا شکل گرفت و به رغم صعوبت کار همکاران با همت و غیرت و رشادت به ساماندهی اجساد، تغسیل و تدفین آنان پرداختند که قابل ستایش است.

زالی با اشاره به اینکه معتادان متجاهر بدون سرپناه ضمن عدم رعایت دستورات بهداشتی و پیشگیرانه باعث شیوع و گسترش بیماری می‌شوند خواستار جمع آوری و بازگشت آنان به مراکز قبلی نگهداری آنان نظیر بازپروری‌ها و…، شد.

کد خبر 4895999

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا زالی ویروس کرونا بیمارستان ویروس کرونا وزارت بهداشت کیانوش جهانپور علیرضا زالی سعید نمکی شیوع کرونا سخنگوی وزارت بهداشت کووید 19 بیمارستان مسیح دانشوری طب سنتی انجمن رادیولوژي ایران سازمان نظام پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید راد در بیمارستان بستری شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید راد از جمله بازیگران قدیمی سینمای ماست که بازی‌هایش در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف از جمله: عقاب‌ها و دوئل هرگز از یادمان نمی‌رود.

به گزارش ورزش سه، راد علاقه فراوانی هم به فوتبال داشته و هرگز پرسپولیسی بودن خودش را کتمان نکرده است. البته او رابطه بسیار خوبی هم با استقلالی‌ها دارد و در دوران بیماری ناصر حجازی فقید بارها بر بالین اسطوره استقلال حاضر شد به همین خاطر هواداران آبی هم همیشه حرمتش را نگاه داشته‌اند.

سعید راد چند روز قبل دچار شکستگی از ناحیه پا شد و به همین خاطر در بیمارستان بستری شد.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888484

دیگر خبرها

  • کاهش ۶ درصدی مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد؛ بیماری سعید راد چیست؟
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید