Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از امتیاز «میهمان درسی» در نزدیک ترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی محل زندگی خود استفاده کنند. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دیدار نوروزی محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با معاونان و مدیران کل معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طهرانچی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌ها و گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 400 واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور دارد که این ظرفیت بی‌نظیر می‌تواند در شرایط ویژه‌ای که ویروس کرونا کشور را تحت تأثیر قرار داده، به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند کمک کند.

جریانی حاشیه ساز می خواهد دانشگاه آزاد همان دانشگاه آزاد سابق باشدکمک مالی کانونهای بسیج اساتید دانشگاه آزاد برای مقابله با کروناماموریت طهرانچی به اساتید و پژوهشگاههای دانشگاه آزاد درباره جهان پسا کروناحضور 700 هزار دانشجو دانشگاه آزاد در کلاس های مجازی

 

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات که دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند مبدع و متولی آن باشد، طرح نوین فاصله‌گذاری هوشمند برای حضور دانشجویان مقطع دکتری در کلاس‌های آموزشی و دانشجویان سایر مقاطع در آزمایشگاه‌ها و کارگاه ها و برگزاری جلسات دفاع از پایان‌نامه و رساله دانشجویان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: به این منظور، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از امتیاز «میهمان درسی» در نزدیک ترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی محل زندگی خود استفاده کنند. هدف از این اقدام، اجرای فاصله گذاری هوشمند و حفظ سلامت دانشجویان و جلوگیری از سفرهای بین شهری آنهاست.

 طهرانچی افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین واحد دانشگاهی محل زندگی خود، درس اخذ شده در ترم جاری را گذرانده و یا واحدهای آزمایشگاه خود را در واحد میهمان طی کنند. پس از حضور دانشجو در واحدی که به عنوان میهمان درسی در آن حضور دارد، گزارش فعالیت آموزشی به واحد مبدا ارسال می شود. درخصوص برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دفاع از رساله دانشجویان دوره دکتری نیز با حضور معاون آموزشی و مدیر گروه نزدیک ترین واحد دانشگاهی به عنوان ناظر و از طریق ویدئو کنفرانس، دانشجویان می توانند از پایان نامه و رساله خود دفاع کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی این دانشگاه برای ارائه خدمات به دانشجویان دولتی و غیرانتفاعی خبر داد و گفت: بنده به وزارت علوم نیز اعلام کردم که دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد با امضای تفاهم نامه همکاری و تعیین ضوابط، به دانشجویان دولتی و غیرانتفاعی نیز به عنوان میهمان درسی خدمات ارائه کند.

به گفته عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه 99 به صورت مرحله به مرحله و با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا می شود.

طهرانچی در ابتدای این نشست با تبریک سال نو و فرا رسیدن نیمه شعبان، گفت: وقتی دین اسلام، دین خاتم شد، دو مقوله باید ظهور و بروز می یافت که یکی از آنها ظهور انسان کامل است. حضرت علی(ع) به عنوان همراه همیشگی و یار پیامبر اسلام(ص) و انسان کامل، در غدیرخم، خداوند چنین مقدر کرده که انسان کامل هم برپا شود، اما جریان نفاق اجازه نداد این حکومت شکل گیرد و مانع حاکم شدن حکومت انسان کامل شد. پس تشکیل این حاکمیت جزئی از خاتمیت رسالت پیامبر اسلام(ص) است و آنچه از ظهور انتظار می کشیم، جزئی از خاتمیت رسالت و نبوت پیامبر اکرم(ص) است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اقدامات این دانشگاه در حوزه امنیت غذایی، اظهار داشت: یکی از حوزه هایی که با گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان مورد تحقیق قرار گرفته، امنیت غذایی است، چرا که شبکه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی غذا تقریباً قطع شده و در این شرایط تنها کشورهایی که به امنیت غذایی اهمیت می دادند، می توانند از این بحران عبور کنند که الحمدلله دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: آنچه مهم است، این است که حرکت دانشگاه نباید متوقف شود و ما همه توان خود را به کار گرفته‌ایم تا با جدیت فعالیت‌های آموزشی و اداری خود را به صورت پویا ادامه دهیم.

تدوین پروتکل‌های فاصله‌گذاری هوشمند برای مراجعه‌کنندگان به دانشگاه آزاد

همچنین دیدار نوروزی محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با معاون و مدیران کل معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی پیش از ظهر امروز از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

طهرانچی در ابتدای این نشست، از تمامی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که طی روزهای گذشته با تمام وجود در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در خدمت مردم بودند، قدردانی و برای آنها آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

در ادامه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درگذشت برادر، محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه (که از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس و مدافع حرم بود)، مهندس حسین شیخ‌الاسلام، معاون فقید امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و همکاران و دانشجویان تازه درگذشته این دانشگاه را تسلیت گفت.

 طهرانچی از بستری شدن بیش از 2800 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: تا روز گذشته، بیش از 2800 بیمار کرونایی در 3 بیمارستان فرهیختگان، بوعلی و امیرالمونین(ع) بستری و تحت درمان قرار گرفتند که پذیرش و خدمات رسانی به این بیماران همچنان ادامه دارد.

 طهرانچی از معاونت علوم پزشکی دانشگاه خواست با توجه به از سرگیری فعالیت‌های اداری سازمان مرکزی دانشگاه و فعالیت های آموزشی حضوری دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی، این معاونت پروتکل‌های فاصله‌گذاری هوشمند را برای مراجعه‌کنندگان، حاضران در جلسات دفاع، دانشجویان شرکت‌کننده در کلاس‌های حضوری (کارگاهی و آزمایشگاهی) تدوین کند و در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهد. همچنین برنامه‌ریزی ویژه برای بسته آموزشی دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ترم جاری را انجام دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین پیشنهاد داد مدیران معاونت علوم پزشکی دانشگاه، از طریق کانال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، پاسخگوی سؤالات و ابهامات دانشجویان باشند.

 محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گزارشی از علمکرد حوزه های مختلف معاونت علوم پزشکی به ویژه در بحث کرونا را ارائه کرد و گفت: از ابتدای سال 98 کمیته مرکزی سلامت در حوادث و بلایا در معاونت علوم پزشکی تشکیل شد و بلافاصله پس از وقوع سیل در کشور، گروه های جهادی شامل تیم های پزشکی، پرستاری، مامایی و دامپزشکی به 116 روستای استان های سیل‌زده اعزام شدند و توانستند به بیش از 15 هزار نفر خدمت‌رسانی کنند.

راه‌اندازی سامانه گروه‌های جهادی سلامت، تدوین سند آمایش سرزمینی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، تشکیل شورای راهبری مراکز درمانی و کمیسیون معاملات مرکزی مربوطه در این معاونت، راه‌اندازی مرکز پایش سلامت در بیمارستان فرهیختگان، هدایت طیف‌های درمانی و قطب کشوری در حوزه دامپزشکی، برنامه‌ریزی برای ایجاد کلینیک‌های جامع روانشناسی و... از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 98 بود که دکتر نفر به تشریح آنها پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات این معاونت در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: به محض اطلاع‌ از شیوع ویروس کرونا در کشور، شورای سلامت و کمیته مقابله با کرونا، با محوریت معاونت علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل و درگاه آموزشی مرتبط با پیشگیری از ویروس کرونا راه‌اندازی شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین و گردآوری محتوای آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا و پیگیری تأمین لباس های محافظ کادر پزشکی، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی و هماهنگی برای ایجاد فضای مناسب برای دوران نقاهت بیماران بهبودیافته با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح را از دیگر اقدامات حوزه متبوع خود در مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد.

 نفر خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا، کشور ما نیز شرایط سختی را می‌گذراند که امیدوارم بتوانیم با موفقیت از این دوران گذر کنیم.

در ادامه این جلسه، امین قاسم بگلو، مدیرکل دفتر توسعه خدمات سلامت، فرهاد ادهمیمقدم، مدیرکل دفتر توسعه آموزش و امور دانشجویان علوم پزشکی، مهندس همایون رستگارزاده، سرپرست معاونت توسعه منابع سلامت، عباس احمدی، سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی، گزارش مبسوطی از اهم اقدامات و عملکرد حوزه علوم پزشکی دانشگاه مطرح کردند.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه آزاد محمدمهدی طهرانچی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد محمدمهدی طهرانچی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی معاونت علوم پزشکی دانشگاه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی فاصله گذاری هوشمند ترین واحد دانشگاه نزدیک ترین واحد ویروس کرونا انسان کامل محل زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این  خوابگاه که برای اسکان  دانشجویان بین الملل دانشگاه استفاده خواهد شدپیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی دارد و به زودی قابل بهره برداری است.

دکتر علیرضا مسلم  افزود: این طرح از مه پارسال با  زیربنای ۳هزار و ۶۰۰ متر مربع آغاز شده و  در ۴ طبقه، همکف و طبقه منهای یک شامل بخش‌های مدیریتی، پانسیون همراهی، نمازخانه، سلف سرویس، سالن مطالعه، سالن ورزش و اتاق‌های دانشجویی در حال آماده سازی است.

وی گفت: برای این طرح  اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در طبقه همکف خوابگاه سناباد پانسیون‌های همراهی نیز  در مواقع حضور خانواده دانشجویان بین الملل پیش بینی شده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۴۰۳ سال جهش تولید با مشارکت مردم نیز دراجرای منویات مقام معظم رهبری و برای ارائه خدمات سلامت به مجاوران و زائران مضجع شریف رضوی (ع) تلاش خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی