Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمار بیماران جدید مبتلا به کرونا ویروس، ترخیص شدگان و تعداد بیماران تحت مراقبت های ویژه با وضعیت شدید تر در بیمارستان ها طی ۲۴ ساعت اخیر را تشریح کرد.

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: متاسفانه تعداد ۱۲۶ مورد جدید از افراد مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان ها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد ۷۹ از بیمارانی که در مراکز درمانی و بیمارستان ها تحت مراقبت بودن با بهتر شدن وضعیت بیماری ترخیص شدند و برای تکمیل درمان در قرنطینه خانگی در منازل و یا در محل های درمانی که به وسیله دانشگاه علوم پزشکی سازمان دهی شدند، مابقی دوره بیماری را سپری می کنند.

نجیمی با بیان اینکه اکنون تعداد ۹۱۸ بیمار بستری شده در سطح استان در بیمارستان ها بستری هستند، افزود: متاسافنه از این تعداد ۲۶ مورد به نسبت وضعیت شدید تری را دارند و این تعداد بیمار در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: همان طور که آمار موجود پیدا است روزانه یک روند ثابت افزایشی مبتلایان به کرونا ویروس را در اصفهان داریم و متاسفانه هنوز به روند کاهشی (افزایش بیشتر موارد ترخیص بیماران از بیمارستان  در مقابل موارد بستری شدگان) نرسیدیم.

نجیمی تصریح کرد: از شهروندان عاجزانه تقاضا داریم که مساله شیوع کرونا ویروس را جدی بگیرند و به طور یقین بی توجهی به این موضوع مهم و عدم مشارکت و همدلی و همیاری مردم باعث می شود که با موج سهمگینی از بسط موارد ابتلا به کرونا در جامعه مواجه شویم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون در اصفهان موارد ناقل کرونا ویروس به مراتب بیشتر از قبل است، گفت: عبور و مرور غیر ضوروری و تجمع و حضور در محیط می تواند در احتمال ابتلا به این ویروس برای افراد جامعه موثر باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خاطرنشان کرد: لازم است که مردم  این هشدار جامعه پزشکی را جدی بگیرند و به طور یقین با همکاری و مشارکت آحاد جامعه در آینده شاهد کاهش این موج و مرتفع شدن شیوع این بیماری در بین همشهریان خواهیم بود.

کد خبر 418004

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیمارستان ترخیص مصدومان ابتلا به کرونا عفونت های ویروسی بهبود بیماری طرح فاصله گذاری اجتماعی کمپین در خانه بمانیم بیماران مبتلا به کرونا کرونا در اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه علوم پزشکی کرونا ویروس بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز

به گزارش خبرنگار مهر، رضا منصوری صبح چهارشنبه در نشست کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت شهدای عملیات غرور آفرین بازی دراز و یادواره شهید شیرودی، اظهار کرد: همایش بزرگ سالگرد شهدای بازی دراز و شهید شیرودی در روزهای ۱۳ و۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: طی این دو روز همه ی نیروهای امداد و درمان و بهداشتی در حالت آماده باش هستند و پیش بینی می‌شود امسال ۴۵ هزار نفر از سراسر کشور در این مراسم شرکت نمایند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بیمارستان‌های شهرستان‌های کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین و بیمارستان‌های کرمانشاه در روزهای برگزاری این مراسم در حالت آماده باش کامل خواهند بود.

وی ادامه داد: باید سعی کنیم کیفیت برگزاری مراسم را هر سال بهتر نمائیم، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان آمادگی کامل برای ارائه خدمات لازم را به شرکت کنندگان در این همایش دارد و پست‌های امدادی طی مسیر پیاده روی مستقر خواهند شد.

منصوری خاطرنشان کرد: همچنین تیم‌های سیار نیز این همایش باشکوه را پشتیبانی می‌کنند.

کد خبر 6080548

دیگر خبرها

  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز