Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان‌ فردوسی و احدث تله‌کابین سنندج از جمله طرح‌هایی بوده که مسئولان استان کردستان از سالیان گذشته وعده آن را به مردم داده اما تاکنون همچون دیگر وعده‌ها و شعارهای خیالبافانه، این توفیق برایشان حاصل نشده است. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، پیاده‌راه‌سازی خیابان‌فردوسی و احدث تله‌کابین سنندج از جمله طرح‌هایی بوده که همواره مسئولان از سالیان گذشته به‌منظور حل مشکلات ترافیکی و رونق گردشگری وعده آن را به مردم داده اما تاکنون همچون دیگر وعده‌ها و شعارهای خیالبافانه، این توفیق برایشان حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان بارها و بارها از اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح پیاده‌راه سازی "خیابان فردوسی سنندج" خبر داده و شهردار سنندج نیز در محافل مختلف از عزم جزم شهرداری برای این کار سخن به زبان آورده اما در عمل نه اعتباری هزینه شده و نه حرکتی از شهردار دیده می‌‌شود.

15 سال از عقد قرارداد احدث تله‌کابین و رویای دیرینه مردم سنندج می‌گذرد اما اتمام این پروژه پس از تغییر 5 شهردار تاکنون در سایه بی‌توجهی و بی‌عملی مسئولان و اعضای شورای شهر مغفول مانده است.

براساس اظهارات رئیس شورای شهر سنندج قرار بر این بود که مبلمان‌سازی "خیابان فردوسی سنندج" پس از ماه مبارک رمضان دو سال گذشته آغاز شود اما جز وعده‌های تکراری نه آغازی هست و نه خبرهای امیدوارکننده‌ای برای پایان؛ ترس ما این است دوران مسئولیت استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر به‌زودی به پایان رسد و این هم به ویترین وعده‌های بی‌سرانجام این ناکارآمدان اضافه شود.

کردستان|مزیت‌ها و چالش‌های اجرای طرح پیاده‌راه سازی خیابان فردوسی سنندجپاس‌کاری مسئولان روی «بام آبیدر»/ تغییر 5 شهردار و بلاتکلیفی پروژه‌ نیمه‌تمام 15 ساله تله‌کابین در سنندج

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در ادامه سلسه دستورات بی‌نتیجه خود، ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های عمران شهری سنندج، که طرح‌های تبدیل خیابان فردوسی به پیاده‌راه و اجرای تله‌کابین آبیدر بررسی شد، بر برنامه‌ریزی، تسریع در زمان‌بندی و اجرای این طرح‌ها تاکید و اذعان کرده که عدم اجرای طرح‌ها در زمان تعیین‌شده موجب گله‌مندی مردم و از بین رفتن اعتماد بین مردم و دولت می‌شود.

مرادنیا، خیابان فردوسی را بهترین مسیر در سنندج برای تبدیل به پیاده‌راه عنوان و یادآور شده که پیش‌تر در این خصوص به مردم وعده داده بودیم، بنابراین باید بدون واهمه از تغییر، به این وعده عمل کنیم.

محمد صدیق ثابتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با علت تعلل در اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان‌فردوسی اظهار داشت: اعتبار این پروژه تأمین بوده اما متأسفانه هماهنگی لازم از سوی مسئولان استانی برای اجرای آن وجود ندارد.

وی افزود: در سال 97 مطالعات اجرایی پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان ‌فردوسی انجام شد اما در جانمایی خطوط تاکسی و ساماندهی دستفروشان با مشکل اساسی مواجه هستیم وگرنه راه و شهرسازی مدعی و مطالبه‌گر اجرای این طرح و مجوز هزینه 6 میلیارد تومان اعتبار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن داشته و مجوزمان آماده واگذاری به آقای شهردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان تصریح کرد: باید شهردار ضوابط و فرایند قبل از اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان‌فردوسی که شامل «ساماندهی دستفروشان و جانمایی خطوط تاکسی» بوده را فراهم کند و پلیس راهور نیز در پنجم دی ماه سال گذشته در جلسه دفتر معاون عمرانی استاندار کردستان، موافقت خود را با این طرح اعمال کرد.

وی با بیان اینکه متولی «ساماندهی دستفروشان و جانمایی خطوط تاکسی» شهرداری است، خاطرنشان کرد: حتی برای تسریع در اجرای این طرح، بنا به ضرورت و پیش‌بینی احتمال کمبود اعتبار، «تکلیف طرح تهیه ترافیک» را نیز پذیرفته‌ایم و آماده اقدام هستیم.

ثابتی عنوان کرد: اگر شهردار دستفروشان سطح شهر سنندج را ساماندهی کند، امیدواریم از فصل بهار سال‌جاری بتوانیم پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان‌ فردوسی را اجرایی کنیم.

«حشمت‌اله صیدی» شهردار سنندج 29 آبان ماه سال 96 نیز در جلسه تودیع و معارفه خود، در ابتدای سخنانش به تمجید از اعضای شورای شهر سنندج پرداخت و در عین حالی که وضعیت شهرداری سنندج را نگران‌کننده و بحرانی توصیف کرد به سابقه مدیریتی خود که مرتبط با حوزه شهری است اشاره و گفت: «آگاهانه به عرصه آمده‌ام».

وی «ترافیک، دست‌فروشی و ساخت و ساز غیرمجاز» را از جمله مشکلات سنندج اعلام کرد و افزود: برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز و حل مشکل دست‌فروشی برنامه‌ریزی خوبی کرده‌ام.

شهردار سنندج با یادآوری فعالیت خود در دفتر فنی استانداری و به تبع آن اشراف بر مشکلات شهر سنندج با صراحت اعلام کرد آگاهانه به عرصه آمده و «من می‌توانم».

این اظهارات در حالی مطرح شد که شهردار سنندج پس از گذشت یک سال در (30 مهرماه 97) به ناتوانی‌اش در ساماندهی دستفروشان سطح شهر اعتراف کرد و گفت: موضوع دستفروشان موضوع پیچیده‌ای است و توان برخورد با آنها از عهده شهرداری خارج است.

اعتراف تلخ شهردار سنندج به ناتوانی‌اش در ساماندهی دستفروشاننارضایتی مردم از دستفروشان و تمدید وعده‌های شهردار سنندج برای ساماندهی

به گزارش تسنیم؛ حال از آنجا که استاندار کردستان از سویی بر اجرای طرح‌ تبدیل خیابان فردوسی به پیاده‌راه تاکید و مسئولان راه و شهرسازی استان نیز لازمه این کار را «ساماندهی دستفروشان» عنوان کرده و از سویی دیگر خود شهردار به ناتوانی‌اش در ساماندهی این معضل اعتراف کرده، آنوقت چاره چیست؟

باز هم از شهردار سنندج سؤال می‌شود، راستی وعده ساماندهی دستفروشان سطح شهر به کجا رسید؟ خبرگزاری تسنیم استان کردستان آماده انعکاس نظرات شهردار سنندج در زمینه گزارش درج شده خواهد بود.

انتهای پیام/481/ ز

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیاده راه سازی خیابان فردوسی اجرای طرح پیاده راه سازی ساماندهی دستفروشان استاندار کردستان استان کردستان راه و شهرسازی شهردار سنندج شهر سنندج شورای شهر وعده ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۶۶ هزار متر مربع پیاده‌رو در سال گذشته

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی مسیر خودرویی رزمندگان گفت: در سال گذشته بیش از ۶۶ هزار مترمربع پیاده‌رو در سطح شهر اهواز احداث شد.

مهدی مرادحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان اظهار کرد: نوسازی و بهسازی معابر اهواز از جمله مواردی است که همواره مورد مطالبه شهروندان بود و در سال گذشته در کنار آسفالت معابر برای ایجاد معبری مناسب جهت تردد شهروندان احداث پیاده‌رو در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده عملیات احداث پیاده‌رو محلات اهواز از جمله، خیابان مدنی امانیه، بلوار ارتش کیانشهر، پارک ۴۲ هکتاری، کوی فرهنگیان، اطراف بازارچه کاج، بلوار معلم، پارک محله‌ای بهاران، خیابان انقلاب جنب پزشک قانونی با هدف خدمات‌رسانی هر چه بیشتر و بهتر به شهروندان با رویکرد ایمن‌سازی، مناسب‌سازی و زیباسازی معابر پیاده‌رو در جهت تسهیل در تردد و رفاه حال شهروندان انجام شد که در مجموع ۶۶ هزار متر مربع پیاده‌رو احداث شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد: عملیات خاک‌ریزی، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت لایه اول مسیر خودروی ۴۰ متری رزمندگان اجرا شد و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مرادحسینی اضافه کرد: در حال حاضر خاک نباتی آیلند وسط و پیاده‌رو سازی در حال انجام است که پس از اتمام این عملیات و آسفالت لایه دوم جهت استفاده شهروندان به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 739702

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • پارکینگ طبقاتی شهدا به‌زودی در سنندج کلنگ‌زنی می‌شود
  • بهسازی پیاده‌روها و جداره مسجد مقدس جمکران
  • احداث ۶۶ هزار متر مربع پیاده‌رو در سال گذشته
  • اقدامات شهرداری منطقه ۲ خرم‌آباد برای میزبانی از گردشگران نوروزی
  • شناسایی ۵۲ نقطه مستعد آبگرفتگی در سنندج
  • کاشت درخت چنار حدفاصل خیابان‌های شریعتی و سهروردی
  • پیاده روی ساده و سبک بعد از هر وعده غذایی به این دلایل مهم توصیه می شود...
  • زمینه مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم می شود