Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@12:45:03 GMT

کلاهبرداری ۲۸۰ میلیارد تومانی از شمال نشینان تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۲۰۶۴

صراط:

سرهنگ تورج کاظمی در تشریح این خبر اظهار کرد: چندی پیش پرونده های مشابهی از دادسرای جرایم رایانه‌ای با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان به پلیس فتا ارجاع شد. شاکیان در اظهارات مشابهی بیان داشتند که ساکن شمال تهران هستند و همیشه از مغازه‌های محل سکونتشان با استفاده از کارت بانکی خرید می‌کنند و بعدا متوجه شده‌اند از حساب‌های بانکی شان مبالغی برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر وی عنوان کرد: تیمی از کارآگاهان پلیس فتا مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند و در گام اول تحقیقات پلیسی مشخص شد که تمامی شاکیان  در یک بازه زمانی معین در نیمه دوم اسفند سال گذشته از یک هایپرمارکت در حوالی شمال تهران خرید کرده‌اند.

سرهنگ کاظمی افزود: با به دست آمدن این سرنخ، نصب دستگاه کپی برداری کارت عابر بانک توسط مجرم یا مجرمان قوت گرفت و تیمی از مأموران پلیس فتا تحقیقات میدانی از مغازه مذکور را آغاز کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه در تحقیق از مالک مغازه وی مدعی بی اطلاعی از کپی برداری از کارت‌های مشتریان بود، گفت: در تحقیقات پلیس مشخص شد که در آن برهه فردی به عنوان پیک موتوری برای ارسال خریدهای مشتریان در مغازه مشغول به کار بوده و اخیرا ترک کار کرده است.

وی بیان داشت: مالک مغازه نشانی محل سکونت پیک موتوری را در اختیار نداشت اما کارآگاهان موفق شدند در پالایش‌های اطلاعاتی، دو تن از دوستان پیک موتوری را که موتورسیکلت خود را در اختیار او قرار بوده بودند، شناسایی کنند و درنهایت هم مخفیگاه پیک موتوری را در شهرستان شهریار شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: با انعکاس تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی و اخذ دستور قضائی متهمان، تیمی از کارآگاهان پلیس فتا به مخفیگاه متهمان اعزام و موفق شدند در چند عملیات پلیسی ۳ متهم را دستگیر کنند و برای تکمیل تحقیقات مقدماتی به پلیس فتا انتقال دهند.

وی گفت: پیک موتوری در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود اما پس از اطلاع یافتن از دستگیری همدستانش لب به اعتراف گشود و پرده از راز کپی برداری کارت مشتریان مغازه برداشت و گفت: مدتی به عنوان پیک در هایپرمارکت کار می‌کردم و دو همدستم در قبال جای خواب و موتورسیکلتی که به من داده بودند، از من خواستند از کارت مشتریان مغازه کپی برداری کنم. ابتدا قبول نکردم ولی با تهدید آنها مواجه شدم.

سرهنگ کاظمی گفت: متهم در ادامه افزود، آنها با تعقیب من آدرس محل سکونتم را پیدا کرده بودند و چند بار مادر و همسرم را هم تهدید کرده بودند و گفتند چنانچه کسی از ماجرا مطلع شود، هرجا که باشی پیدایت می‌کنیم. چند بار هم دو نفری سر کوچه ایستاده بودند و منزلم را زیر نظر داشتند و چون فهمیدم توسط آنها تحت نظرم، با آنها همکاری کردم و از کارت مشتریان هایپرمارکت کپی بردای می‌کردم.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه تاکنون ۳۰ تن از مال باختگان شناسایی شده‌اند، گفت: کارشناسان ما وجوه نقد کلاهبرداری شده توسط سه متهم را ۲۸۰ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر ۳ کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای معرفی شدند، از شهروندان خواست: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه کارتخوان حتماً رمز اول توسط دارنده کارت ثبت شود و از در اختیار گذاشتن رمزهای بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید.

سرهنگ کاظمی گفت: فروشنده موظف است که دستگاه کارتخوان را در اختیار مشتریان قرار دهد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رئیس پلیس فتا پیک موتوری صراط کپی برداری پیک موتوری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ

بنا بر اعلام پلیس فتای یزد، پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرید و هرگز به لینک‌های آنها کلیک نکنید و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد شما نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید:

فتای یزد اعلام کرد که کلیه پیامک‌های حاوی لینک‌های با عناوین بسته معیشتی که از طرف دوستان و افراد معتبر برای شما ارسال می‌شود جعلی بوده و در صورت باز کردن لینک تلفن همراه شما هک شده و با وارد کردن اطلاعات شخصی و بانکی حساب‌های بانکی شما توسط هکر و کلاهبردار خالی خواهد شد.

بر اساس این اعلام کلاهبرداران سایبری و هکرها در یکماه اخیر بیش از ۵۰ میلیارد ریال از شهروندان یزدی کلاهبرداری کردند.

اکثر مالباختگان پیامک و لینک جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ الکترونیکی را از دوستان و افراد سرشناسی دریافت کرده اند که مورد اطمینان و دارای اعتبار اجتماعی بالایی بوده اند؛ لذا از باز کردن پیامک‌های دارای لینک و یا وارد کردن اطلاعات بانکی و هویتی در صفحاتی و سایت‌هایی که بر روی تلفن همراه شما باز می‌شود جدا خودداری کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227027 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • انجین‌های ۱۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد
  • بازداشت عامل سرقت مسلحانه از یک سوپرمارکت در تهران
  • دستگیری سارقان بزرگراه صدر در شمال کشور
  • ۲ هزار و ۳۰۰ حساب بانکی مسدود شد
  • انسداد ۳۶۰۰ حساب بانکی و سیم کارت در سال گذشته
  • ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه مسدود شد
  • انسداد بیش از ۳ هزار حساب بانکی و سیم کارت در سال گذشته
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ
  • کاهش ذخایر سد‌های تهران