Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید حسن اکرمی در گوشه‌ای از وصیت‌نامه خود نوشته است: امام زمان (عج) را از یاد نبرید که نامه اعمال ما هر هفته به دست آقا می‌رسد و نگذارید نامه اعمالتان جلوی آقا امام زمان سیاه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، شهید حسن اکرمی در سوم فروردین‌ماه سال 1346 در خانواده‌ای فقیر متولد شد که پدر به شغل مسگری مشغول بود و مادر نیز دلسوزانه با لحاف‌دوزی و درآمد ناچیزی که داشت، کمک‌خرج خانه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن نیز در این خانواده آموخته بود که باید باری از دوش پدر و مادری که همه زندگی خود را وقف فرزندان می‌کنند، بردارد و به همین دلیل پس از پایان تحصیل در مقطع ابتدایی، وارد مدرسه راهنمایی شد و سه ماه تابستان برای کار به شیراز می‌رفت تا حداقل مخارج تحصیل خود را فراهم کند.

حسن در سن 10 سالگی پدر را برای همیشه از دست داد و مجبور بود پا به پای مادر مخارج زندگی خانواده 5 نفره را بعد از پدر، تأمین کند. او بسیار خوش‌رو و خوش‌رفتار بود و دائماً از امام زمان (عج) صحبت می‌کرد و از صمیم قلب به آقا عشق می‌ورزید. در همه حال لبخندی بر لبانش نقش بسته بود و بهترین یار و غمخوار مادرش بود.

او با علاقه زیادی که به این انقلاب داشت در گروه مقاومت شهید محمد منتظری و انجمن اسلامی فعالانه و خالصانه حضور می‌یافت. حسن به این درک رسیده بود که موقعیت زندگی‌اش ایجاب می‌کند بر همه امیال و آرزوها پشت پا زده و در سنگرهای عاشقان الله سجده شکر بجای آورد.

روزگار از حسن یک مرد تمام‌عیار ساخته بود هرچند سن و سالی نداشت؛ اما لباس سربازی را به تن کرد و به جبهه رفت تا در عملیات پیروزمندانه محرم شرکت کند. او از این عملیات سربلندانه بازگشت و به دیدار خانواده آمد و پس از مدتی برای دومین بار رهسپار جبهه شد.

هم‌رزمان شهید حسن اکرمی می‌گویند: هر وقت با حسن کاری داشتیم باید او را داخل مسجد می‌یافتیم. او هرگز نماز غفیله‌اش ترک نمی‌شد و در پایان هر نماز گاهی آن‌قدر در حال سجده گریه می‌کرد که چهره‌اش برافروخته می‌شد و عشق به خدا و امام زمان (عج) در آن چهره‌ معصوم موج می‌زد.

می‌گفت بیایید با هم‌ کلاس قرآن تشکیل دهیم و مدام این حدیث را بر لب داشت: «افضل العباده قرائه القرآن». همه‌ ما می‌دانستیم او در میان ما یک شهید زنده است و به او می‌گفتیم حسن تو لیاقت شهادت را داری و باید ما را هم شفاعت کنی. او پاسخ می‌داد: شهادت آرزوی من است اما لیاقت آن را ندارم.

عملیات شروع شده بود و من حسن را دیدم که سخت گریه می‌کند و با دوستانش در حال وداع است. بعد از چند دقیقه به طرف کنگرک که بلندترین ارتفاع آن محدوده بود حرکت کردیم.

درگیری آغاز شد و حسن شهامت بسیار از خود نشان می‌داد تا اینکه در پی یک انفجار مهیب ناگهان بر روی زمین افتاد. بالای سرش دویدم و متوجه شدم برای اینکه ما روحیه خود را از دست ندهیم، با خنده می‌گوید: این عراقی‌ها از سر عینک ما هم نگذشتند و آن را شکستند و در همین حین یک خمپاره در کنار ما به زمین خورد و حسن عزیز به شهادت رسید.

 اخلاق و رفتار خوش او زبانزد همه‌ی رزمندگان بود تا جایی که خیلی‌ها با او دوست بودند که حتی اسمش را هم نمی‌دانستند و فقط از چهره خوش‌رو و رفتار نیکو او را می‌شناختند.

 موجب آزار کسی نمی‌شد و اگر احساس می‌کرد شاید کسی از گفتار یا کردار او دلگیر شده، فوراً پیشانی‌اش را می‌بوسید و می‌گفت: به جان امام از دست من ناراحت نباشید.

 شهید حسن اکرمی در گوشه‌ای از وصیت‌نامه خود نوشته است: امام زمان (عج) را از یاد نبرید که نامه اعمال ما هر هفته به دست آقا می‌رسد و نگذارید نامه اعمالتان جلوی آقا امام زمان سیاه باشد.

انتهای پیام/90027

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید ابرکوه شهادت فارس یزد امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه تراکتور و هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد؛ به دلیل نبود امکانات زیرساختی، رفاهی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، حضور بانوان تا برطرف شدن این معایب در ورزشگاه ممنوع است.

در بخشی از نامه سازمان لیگ فوتبال آمده است:
بنابر مشکلات رفاهی مشاهده شده در رویه مهمان پذیری بانوان، نواقص مرتبط با زیر ساخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان ورزشگاه تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده فاقد شرایط پذیرش بانوان محترم می‌باشد.

دیگر خبرها

  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟