Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: صنوف کم خطر با هماهنگی اتاق اصناف و سایر دستگاه های مربوط از ۲۳ فروردین می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، اما تلاش بر این است که این آغاز فعالیت مرحله‌ای و پلکانی باشد.

حجت‌الله غلامی شامگاه (چهارشنبه-۲۰ فروردین) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ممنوعیت تردد بین شهری تا ۲۳ فروردین است و از این تاریخ تردد آزاد می‌شود، اظهار کرد: در بیست و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری کرونا در خصوص تردد در دو روز ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه بحث شد که این تصمیمات را با پلیس هماهنگ کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنان در بحث تردد بین شهری محدودیت داریم و تردد میان استان اصفهان با استان‌های دیگر در این دو تاریخ ممنوع است و هر سفری به استان اصفهان جلوگیری می شود. تردد از شهری به شهر دیگر هم ممنوع است و کنترل می شود و اجاز ورود و خروج در این دو روز را نمی‌دهیم.

وی به اعمال قانون زوج و فرد در تردد خودروها اشاره کرد و افزود: قبلا از ساعت ۶ تا ۲۴ قانون زوج و فرد اعمال می شد که با توجه به ساعت کار ادارات که از ساعت ۷ تا ۱۴ است و برای اینکه کارمندان بتوانند تردد کنند ساعت تردد را دو بخش کردیم. به همین دلیل از ساعت ۸ تا ۱۳ ممنوعیت تردد و قانون زوج و فرد را داریم، بنابراین کارمندان قبل از ساعت ۸ آزادند تا بتوانند از خودروی خودشان استفاده کنند و به محل کار خود بروند. همچنین از ساعت ۱۳ تا ۱۵ هم قانون زوج و فرد اعمال نمی شود و کارمندان می‌توانند در این فاصله به منزل خود برگردند و مجددا از ساعت ۱۵ تا ۲۴ دوباره قانون زوج و فرد اعمال می شود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه صنوف به دو دسته کم خطر و پرخطر تقسیم شده اند، تصریح کرد: صنوفِ پرخطر شامل فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، آرایشگاه ها، پاساژهای تجاری، آموزشگاه های رانندگی، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، فست فودی ها، بازارهای روز، نمایشگاه‌ها، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، سالن های پذیرایی، قهوه خانه ها و چایخانه ها است که همچنان بسته خواهند ماند.

غلامی ادامه داد: بقیه صنوف کم‌خطر با هماهنگی اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مربوط از ۲۳ فروردین می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، اما تلاش بر این است که این آغاز فعالیت اصنافِ کم خطر، مرحله‌ای و پلکانی باشد. همچنین جلسه کمیته حمل و نقل هم فردا برگزار می کنیم و این بحث هم مدیریت خواهیم کرد و تاکسی ها را با محدودیت فعال می کنیم تا سفرهای کم خطر داشته باشیم.

وی افزود: دانشگاه ها و مدرسه ها همچنان تعطیل هستند و عجله ای برای بازگشایی نداریم و آموزش کماکان در فضای مجازی برای دانشگاه ها و مدارس ارائه می شود.

غلامی گفت: ساعت کار از ۷ صبح تا ۱۴ برای کل استان‌ها است و فعالیت ادارات در روز پنجشنبه ها طبق روال جاری ادامه خواهد داشت و فقط در موارد اضطرار استانداران می‌توانند برای یک برهه کوتاه پنجشنبه ها را تعطیل کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: پذیرش گردشگر در روستاهای طرفِ گردشگری ممنوع است و ضد عفونی روستاها نیز طبق برنامه زمانبندی انجام خواهد شد.

وی در خصوص زیرساخت های اینترنتی، گفت: مخابرات ظرفیت اینترنت را افزایش داد و ادارات، بسیاری از کارها را به شکل اینترنتی انجام می دهند، مانند شهرداری ها. بنابراین سرعت اینترنت به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

غلامی خاطرنشان کرد: فروشگاه های بزرگی که مایحتاج عمومی مردم را تامین می کنند، تعطیل نیستند و فروشگاه های بزرگ زنجیره ای که نیازهای ضروری مردم را تامین نمی کنند در لیست مشاغل پرخطر قرا می گیرند و ۳۱ فروردین در مورد این فروشگاه ها تصمیم گیری می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی کروناویروس اصناف قانون زوج و فرد فروشگاه ها ۲۳ فروردین کم خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس هرمزگان سه شنبه غیرحضوری شد

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و سخنگوی استانداری هرمزگان گفت: باتوجه به اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال بارندگی شدید و سیلابی شدن، معابر و خیابان ها تمامی مدارس استان فردا سه شنبه تعطیل بوده و آموزش ها به صورت غیرحضوری است.

به گزارش ایرنا، احسان کامرانی شامگاه دوشنبه،با اشاره به وضعیت قرمز اعلام شده و شرایط نامساعد جوی و دریایی در استان افزود: طبق تصمیم ستاد مدیریت بحران برای آرامش خاطر مردم و کاهش تردد در سطح استان،مدارس همه مقاطع تحصیلی در تمامی شهرستان‌ها فردا سه شنبه ۲۸فروردین ماه ‌به صورت غیرحضوری است.

وی از مردم سراسر استان خواست به هشدارهای هواشناسی توجه جدی داشته باشند و از تردد غیرضروری درون شهری و بیرون شهری خودداری نموده و در مسیر و حریم رودخانه‌ها و در ارتفاعات ‌قرار نگیرند.

بر اساس گزارش هواشناسی هرمزگان، سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر امروز دوشنبه وارد استان شده و بر اساس پیش بینی ها از فردا سه‌شنبه شدت بیشتری خواهد یافت که تا ظهر چهارشنبه هفته جاری در بیشتر نقاط استان ادامه دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • آغاز مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت پسران و دختران
  • ثبت بیش از ۵۵۹ هزار تردد بین استان مازندران و استان‌های مجاور
  • بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در کیش، ۲۸ فروردین
  • تمام مدارس این استان سه‌شنبه (۲۸ فروردین) تعطیل شد؛ چرا؟
  • مدارس هرمزگان فردا غیرحضوری است
  • مدارس هرمزگان سه شنبه غیرحضوری شد