Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وب سایت سازمان تجارت جهانی، در پی شیوع بیماری همه گیری کووید ۱۹ در سراسر جهان و تاثیر بی‌سابقه آن بر اقتصاد، اقتصاددانان تجارت جهانی معتقدند که این کاهش احتمالاً از رکود تجاری ناشی از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ -۲۰۰۹ فراتر خواهد رفت.  

در گزارش سازمان تجارت جهانی در مورد دوران پس از کرونا آمده است که برآوردهای بهبودی مورد انتظار در سال ۲۰۲۱ نامشخص است و پیامدهای آن به مدت زمان شیوع کرونا و اثربخشی برنامه ها و پاسخ های مناسب بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

"روبرتو آزودو" دبیرکل سازمان تجارت جهانی در همین رابطه گفت: این بحران قبل از هر چیز بحرانی بهداشتی است که دولت‌ها را مجبور کرده است اقدامات بی‌سابقه‌ای را برای حمایت از زندگی مردم انجام دهند.  

وی در مورد تاثیرات کرونا بر زندگی مردم عادی گفت: کاهش غیرقابل اجتناب در تجارت و تولید، عواقب دردناکی را برای خانواده‌ها و مشاغل به همراه خواهد داشت.  

دبیر کل سازمان تجارت جهانی افزود: هدف فوری کنترل این بیماری همه گیر و کاهش آسیب‌های اقتصادی به مردم، شرکت‌ها و کشورها است. اما سیاست گذاران باید برنامه‌های خود را برای دوران پسا کرونا شروع کنند.  

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر»  (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.  
 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان تجارت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است

تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه، تسهیل تجارت و روان سازی تردد مسافر در پایانه های مرزی کشور را از برنامه ها و رویکردهای اساسی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی در نشست کارشناسی بررسی روند ترانزیت، حمل و نقل بین المللی، صادرات کالا، تردد مسافر و بازدید از زیرساخت های پایانه مرزی پرویزخان که به منظور تسهیل در تجارت و روان سازی تردد مسافر در پایانه مرزی پرویزخان برگزار شد، گفت: در پایانه های مرزی کشور، تشریفات ورود و خروج کالا و مسافر و ترانزیت کالا و تبادل نظر با حضور مستمر در پایانه های مرزی انجام می شود.

شهرکی افزود : در این جلسات فرایندهای موجود در پایانه های مرزی را به صورت میدانی بررسی می کنیم و باید آنچه در موضوع فرآیند پیش بینی شده است، در حوزه اجرا نیز بررسی شود.

وی در ادامه افزود: در جلسه ای که در پایانه مرزی پرویزخان برگزار شد؛ از زاویه های مختلف، بحث های ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه های نرم افزاری و در بُعد سخت افزار زیرساخت ها و امکانات و تجهیزاتی که باید مهیا شود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شهرکی با بیان این که در استان کرمانشاه شاهد شفاف سازی، بهبود و تسریع در انجام تشریفات مرزی هستیم، درباره ثمره نشست تخصصی در پایانه مرزی پرویزخان گفت: برنامه ریزی متمرکز ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور باید متناسب با وضعیت اجرایی در حوزه عملکردی پایانه های مرزی باشد و با انجام طرح های مطالعاتی و اقدامات مختلف، بهبود مستمر فرایندها بر اساس نیازها، تغییر در شرایط و مقررات، توافقات دوجانبه و چندجانبه منطقه ای و کنوانسیون ها و مقررات بین المللی را در دستور کار قرار دهیم و هدف این است که با این اقدامات شاهد جهش در دستیابی به اهداف تعیینی باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه
  • کاهش حجم مبادلات تجاری میان افغانستان و پاکستان
  • کاهش ۵۳ درصدی صدور بخشنامه‌های تجارت خارجی در ۱۴۰۲