Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله جدید کسب سهمیه المپیک از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی به آذرماه موکول شده است و نیاز است با تلاش دوومیدانی کاران سهمیه ایران افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پس از اینکه ویروس منحوس کرونا ورزش جهان را فلج کرد و با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک رقابت‌های المپیک یک سال به تعویق افتاد بحث مسابقات کسب سهمیه المپیک پس از پایان کرونا مورد توجه اهالی ورزش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر با اعلام فدراسیون جهانی دوومیدانی مسابقات گزینشی کسب سهمیه المپیک از آذرماه سال 99 برگزار می‌شود و ورزشکارانی که در آذرماه در مسابقات کسب سهمیه شرکت کنند امتیاز المپیکی برای آن‌ها محسوب می‌شود و رنکینگشان ارتقا پیدا می‌کند.

در حال حاضر احسان حدادی و حسن تفتیان دو ملی‌پوش المپیکی ما در رشته دوومیدانی هستند. حدادی در پرتاب دیسک و حسن تفتیان در دوی 100 موفق به کسب سهمیه المپیک شدند اما مهدی پیرجهان دیگر دوومیدانی کار کشورمان شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارد.

پیرجهان، دونده ۴۰۰ متر با مانع ایران و در حال حاضر در جایگاه ۲۹ جهان قرار داد. نفرات زیر رنکینگ 40 می‌توانند به‌صورت مستقیم به المپیک راه پیدا کنند و این ملی‌پوش کشورمان در تلاش است با افزایش رکورد خود و بهبود رنکینگ به‌صورت مستقیم به المپیک راه پیدا کند، هرچند این ورزشکار امید زیادی دارد که ورودی را از طریق رکورد کسب کند.

اگرچه تعویق المپیک در تاریخ ورزش دنیا بی‌سابقه بوده است و شاید خیلی از کشورها از این شرایط ناراضی باشند؛ اما در برخی رشته‌های ورزشی تعویق المپیک تا حدودی مفید خواهد بود؛ به‌خصوص رشته‌ای مانند دوومیدانی که تنها دو نفر موفق به کسب سهمیه شدند و این در حالی است که در المپیک ریو تعداد نفرات راه پیدا کرده به المپیک به عدد 10 رسید؛ اما در حال حاضر تنها دو ملی‌پوش به المپیک راه پیدا کردند. تعویق المپیک فرصت مناسبی برای دیگر ملی‌پوشان دوومیدانی است تا بتواند با شرایط آماده برای رقابت‌های گزینشی المپیک آماده شوند.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: المپیک احسان حدادی دوومیدانی حسن تفتیان فدراسیون جهانی دوومیدانی کسب سهمیه المپیک حال حاضر راه پیدا ملی پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع

به گزارش جام جم آنلاین، بر همین اساس در این نشست‌ها که پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی، علی باقری مسئول امور مجامع وزارت ورزش و جوانان و اعضای این کمیسیون‌ها حضور داشتند، پس از رای گیری از میان نفرات حاضر در نهایت به ترتیب در هر کمیسیون نفرات ذیل انتخاب و معرفی شدند:

کمیسیون ورزشکاران:

حسن تفتیان (رییس کمیسیون)

۱-کیوان قنبرزاده(نماینده حاضر در مجمع)

۲-حسن تفتیان (نماینده حاضر در مجمع)

۳-مهدی پیرجهان(نماینده حاضر در مجمع)

۴-فرزانه فصیحی(نماینده حاضر درمجمع)

۵-تکتم دستاربندان(نماینده حاضر در مجمع)

۶-الهام سادات هاشمی(نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون مربیان:

هادی سپهرزاد(رییس کمیسیون)

۱-سامان برزگر(نماینده حاضر در مجمع)

۲-هادی سپهرزاد(نماینده حاضر در مجمع)

۳-زهرا نبی زاده(نماینده حاضر در مجمع)

۴-زهرا حکمت‌نژاد(نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون داوران:

الهه رستمی(رییس کمیسیون)

۱-شهرام شهبازی(نماینده حاضر در مجمع)

۲-الهه رستمی(نماینده حاضر در مجمع)

دیگر خبرها

  • بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۴ اردیبهشت
  • اسبقیان: تلاش دوومیدانی‌کاران در میادین بین‌المللی ستودنی است
  • الفتی، اولین المپیکی تاریخ ژیمناستیک ایران شد