Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@05:37:26 GMT

وزش باد شدید در یزد طوفان دید افقی را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۲۶۰۳

وزش باد شدید در یزد طوفان دید افقی را کاهش داد

به گزارش خبرنگار مهر، وزش باد شدید سبب ایجاد گرد و غبار شدید در سطح شهر و جاده‌های استان یزد و دید افقی را به شدت کاهش داده است.

شدت وزش باد در یزد به حدی است که در مناطقی خساراتی نیز به بار آورده و در برخی خیابان‌ها نیز شکسته شدن درختان سبب کندی تردد شده است.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی یزد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در برخی مناطق به بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، اظهار داشت: طی دو روز گذشته وزش باد در استان شدت گرفته و این وضعیت تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعباس میرحسینی عنوان کرد: دمای هوا نیز در اغلب نقاط استان یزد کاهش یافته و در خنک‌ترین ساعات در یزد به ۱۱ درجه نیز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد روزهای آینده شاهد افزایش شدت وزش باد در اغلب مناطق استان خواهیم بود، بیان کرد: گلخانه داران از استحکام سازه‌های گلخانه‌های خود اطمینان حاصل کنند.

با کاهش دید افقی، تردد در جاده‌های استان یزد نیز مختل شده و گرچه تردد در محورها به دلیل شیوع کرونا کاهش چشمگیری داشته اما توصیه می‌شود رانندگان در هنگام شب از تردد جاده‌ها خودداری کنند.

میزان ذرات آلاینده نیز در یزد از حدمجاز فراتر رفته و محیط زیست استان یزد، تنفس در این هوا برای سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران تنفسی و قلبی و عروقی را خطرناک اعلام کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جاده های استان زنان کودکان گرد و غبار یزد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزش باد استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سی سی پور گفت: فردا تا ظهر چهارشنبه در مناطق دریایی استان با تشدید سرعت باد جنوب شرقی و طوفانی شدن دریا، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل توجه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش، خطر سیلاب موقتی در استان پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود فردا با توجه به شرایط خاص جوی و دریایی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی در نظر گرفته شود.

سی سی پور افزود: از لحاظ دمایی، فردا کاهش محسوس دمای بیشینه در سطح استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: با استقرار سامانه بارشی طوفان دریایی با وزش باد بسیار شدید شمال شرقی تا جنوب شرقی بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت (٣۴) نات همراه با رگبار شدید باران و رعدوبرق، تگرگ، تند باد لحظه‌ای و افزایش ارتفاع نزدیک ۳۰۰ سانتیمتر (۱۰ پا) در فراساحل تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس منطقه اثر شرق خلیج، فارس تنگه هرمز دریای عمان همراه خواهد بود.

وی افزود: بر اثر فعالیت این سامانه احتمال بروز خسارت و اختلال در تردد شناورها، آسیب و خسارت به تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد.

حسن زاده تاکید کرد: دستگاه‌های امدادرسان در مناطق دریایی استان، تمهیدات لازم در مناطق دریایی و ساحلی استان را برای جلوگیری از خسارات احتمالی، خودداری از تردد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری در نظر گرفته شود.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران
  • نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است
  • دومین هشدار وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ | خطر سیل بیخ گوش این استان‌ها
  • تشدیدفعالیت سامانه بارشی درسیستان وبلوچستان
  • دومین وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ / این استان ها منتظر سیل باشند
  • صدور هشدار قرمز هواشناسی؛ بارندگی شدید و رعد و برق ۵ استان را فرامی‌گیرد
  • هشدار قرمز صادر شد | بارش‌ سیل‌آسا و طوفان در ۵ استان | از دریا در این استان دور بمانید
  • آغاز باد و باران در برخی استان‌ها از سه شنبه
  • هشدارنارنجی جوی:تشدیدفعالیت سامانه بارشی درسیستان وبلوچستان
  • وزش باد شدید در جنوب کشور/ افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر