Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی‌های سبک زندگی فرد منتظر به ظهور حضرت قائم (عج) گفت: آمادگی برای جنگیدن در رکاب حضرت مهدی (عج)، اعتقاد به ظهور و تلاش برای محقق شدن این مهم، آرامش، طمأنینه، رأفت، شجاعت، رشادت، جسارت، کمال، سعه‌صدر، بصیرت، ولایت‌پذیری ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های فرد منتظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان نورس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه تفکر منجی و آخر زمان به تمام ادیان مربوط می‌شود، اظهار کرد: تفکر منجی و موضوع آخرالزمان فقط متعلق به اسلام بالأخص شیعه نیست بلکه همه ادیان ابراهیمی و آئین‌های مذهبی و ادیان دیگر به آخرالزمان اعتقاد دارند.

وی اعتقاد منتقدین به عدم وجود آخرالزمان را نادرست دانست و گفت: بعضی از منتقدین موضوع آخرالزمان را ساختگی و دستاویز شیعه می‌دانند که این مسئله بحثی نادرست است زیرا عده‌ای سعی دارند توجه به معنویت را در جامعه کاهش دهند.

استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی با اذعان به اینکه می‌توان مسئله آخر زمان و‌ منجی بودن حضرت مهدی را از جنبه‌های مختلف بررسی کرد، افزود: موضوع آخر زمان و غیبت حضرت مهدی را باید ازلحاظ جنبه‌های کلامی، فلسفی، اخلاقی، روانی، اجتماعی بررسی کرد تا دلایل غیبت و فرهنگ انتظار برای مردم و جوانان روشن شود.

نورس با تأکید بر لزوم توجه شیعیان به فرهنگ انتظار بیان کرد: فیلسوفان معتقدند سبک زندگی هر شخصی متکی و مبتنی بر یقینیات آن فرد است، پس اگر شخصی معتقد به منجی و آخرالزمان یعنی امام عصر (عج) باشد باید زندگی‌اش نیز این موضوع را تأیید کند‌.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرد منتظر را آمادگی برای ظهور حضرت مهدی (عج) برشمرد و تصریح کرد: فرد منتظر باید انتخاب‌ها و تعاملاتش در راستای رسیدن به آمادگی برای حضور در محضر امام زمان (عج) باشد، او باید چنان زندگی کند که اگر اکنون امام ظهور فرمودند او آمادگی این را داشته باشد که در رکاب آن حضرت برای رسیدن به عدالت و آرامش جهان بکوشد‌.

استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی‌های سبک زندگی فرد منتظر به ظهور حضرت قائم (عج) بیان کرد: آمادگی برای جنگیدن در رکاب حضرت مهدی (عج)، اعتقاد به ظهور و تلاش برای محقق شدن این مهم، آرامش، طمأنینه، رأفت، شجاعت، رشادت، جسارت، کمال، سعه‌صدر، بصیرت، ولایت‌پذیری ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های فرد منتظر است.

نورس با تأکید بر برپایی حکومت عدل علی (ع) در دوران حکومت امام زمان(عج) گفت: حضرت قائم (عج) با ظهور خود عادلانه‌ترین نوع حکومت را برپا و این جهان پر از نا عدالتی را از بین می‌برد و جهان را به ساحل آرامش می‌رساند.

وی‌ فرهنگ مهدویت را تنها را برای مقابله بافرهنگ جاهلیت غربی عنوان کرد و افزود: برای مقابله بافرهنگ جاهلیت نوین غربی باید ابتدا آن را شناخته و با آن مقابله کنیم و بهترین راه برای انجام این کار توجه به فرهنگ مهدویت است.

استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی با بیان اینکه تنها راه رسیدن به جامعه معرفی امام زمان است، تصریح کرد: استکبار سعی دارد مسئله مهدویت و امام زمان (عج) را در جامعه کمرنگ جلوه دهد که در این مواقع باید از همه توان برای شناخت امام زمان (عج) به مردم استفاده کنیم و نیمه شعبان بهترین زمان برای انجام این کار است.

به گزارش فارس، امسال در شب نیمه شعبان سال ۹۹ شمسی که در برخی از روایات برترین شب‌ها پس از شب قدر نامیده شده، مردم گیلان همراه با سایر مردم کشورمان بر پشت بام خانه‌ها، در حیاط یا در کنار پنجره خود حاضر شدند و نوای یا مهدی ادرکنی سر دادند و با آویزان کردن پرچم‌های یا مهدی(عج) ولادت موعود و منجی عالمین را در ایام قرنطینه گرامی داشتند و برای رفع گرفتاری‌ها و بیماری‌ها با فرج آخرین خورشید آسمان ولایت و امامت و مهدی فاطمه (س) دست به آسمان دراز کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه شیعه ولایت پذیری سبک زندگی نیمه شعبان یا مهدی ادرکنی مهم ترین ویژگی حضرت مهدی امام زمان فرد منتظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد «مرگ بر اسراییل» در صحن مجلس طنین‌انداز شد

نمایندگان مجلس در حمایت از اقدام سپاه پاسداران مبنی بر پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران، شعار «مرگ بر اسراییل» سر دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاتری دانشجو ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در حمایت از اقدام سپاه پاسداران مبنی بر پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، با حضور در مقابل جایگاه هیأت رئیسه، شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

«درود بر رزمندگان اسلام»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» از دیگر شعار‌هایی بود که نمایندگان مجلس سر دادند.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به مناسبت روز ارتش
  • نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده
  • نوای ۱۰۰۰ دف در پالنگان طنین‌انداز می شود
  • شعار «مرگ بر اسراییل» در کرمانشاه طنین‌انداز شد
  • مسلم بن عقیل پیشگاه حماسه عاشورا
  • طنین‌انداز شدن نوای «حیدر حیدر» در اجتماع مردم کرمانشاه
  • شعار «سپاه انقلابی تشکر،تشکر» در صحن شورای شهر تهران طنین انداز شد
  • فریاد «مرگ بر اسراییل» در صحن مجلس طنین‌انداز شد
  • فریاد «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس طنین‌انداز شد+ فیلم
  • فریاد «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس طنین‌انداز شد