Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:47:59 GMT

مساجد آستارا نورافشانی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۲۷۲۸

مساجد آستارا نورافشانی شد

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد آستارا شب چهارشنبه در آئین نورافشانی بقعه امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان اظهار کرد: ساعت ۲۱ امشب محوطه ۲۰ مسجد نورافشانی و دعای فرج و سلامتی امام زمان (عج) از مناره ها پخش شد.

جمشید مهدوی بیان کرد: قبل از اذان مغرب و عشاء سرود و مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام زمان (عج) از طریق خودروی بلندگودار در خیابان های آستارا پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فردا با مشارکت خیران با نیت سلامتی امام زمان (عج) ۲ راس گوسفند قربانی و گوشت آن به نیازمندان توزیع خواهد شد و هیات امنای مساجد نیز ۱۲ بسته غذایی را به فقرا اهدا خواهند کرد.

او افزود: به همین مناسبت در ورودی های آستارا به رانندگان خودروهای غیربومی که به مبدا خود باز می گردد، بسته های کوچک نقل، شکلات و پیام های تبریک نیمه شعبان اهدا خواهیم کرد.

 وی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های دینی، فرهنگی و معنوی را در فضای مجازی اجرا می کنیم و ویدئوهای کوتاه و مفیدی تولید و در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۸۷ مسجد در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها مسجد آستارا امام زمان(عج) اعیاد مذهبی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد آستارا امام زمان عج اعیاد مذهبی مسجد آستارا امام زمان عج اعیاد مذهبی امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش و نیروهای مسلح دژ محکم امت هستند

نماینده ولی‌فقیه در کاشان ضمن اشاره به روز ارتش در ۲۹ فروردین، گفت: ارتش و نیروهای مسلح دژ محکم امت هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش ضمن اشاره به روز هشتم شوال، اظهار داشت: 99 سال پیش وهابیت که عامل انگلستان بودند، قبور ائمه ما در بقیع را تخریب کردند.

وی افزود: جهان اسلام و تشیع تا به اندازه‌‌ای آن زمان در ضعف بودند که نتواستند به این جسارت و کار مستقیم پاسخ دهند و اگر چه به ظاهر تیم به سرپرستی هویدا به عربستان اعزام شدند، اما اقدام موثری در این زمینه صورت نپذیرفت.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان ضمن اشاره به تدبیر امام راحل در حفظ ارتش جمهوری اسلامی‌، ابراز داشت: ارتش قبل از انقلاب برخلاف آیه و دستور قرآن کریم بود، چرا که قرآن دستور داده آنقدر قوی شود تا دشمن از شما بترسید، اما پیش از انقلاب این گونه نبود و این سوال مطرح است که چرا ارتش نتوانست از تاج و تخت شاهنشاهی دفاع کند و یکی از مهمترین دلایل آن امام راحل بود.

وی با بیان اینکه ارتش برادر ملت است، گفت: 14 روز بعد از روز جمهوری اسلامی پیامی از سوی امام راحل صادر کرد و دستور دادند روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی است و امروز بااطمینان می‌گوییم ارتش در کنار نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح دژ محکم امت هستند.

حسینی تصریح کرد: آخرین اقدامی که ارتش با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد و دنیا را به تحسین وا داشت، هدف قرار دادن امن‌ترین پایگاه نظامی هوایی اسرائیل بود و با اقتدار منهدم کرد در حالی حالی جزئیات آن هنوز اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: اسرائیل و هم‌پیمانانش تمام توان خود را برای حفظ امنیت خود به‌کار گرفت در حالی که توانست در مقابل بخشی از توان نظامی جمهوری اسلامی مقابله کند و این فرق ارتش جمهوری اسلامی قبل و پس از انقلاب است و از سوی دیگر نیز باید در رأس به وجود رهبر معظم انقلاب افتخار کرد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه امروز دستور مقام معظم رهبر همان دستور امام زمان است، افزود: لازم است انس خود را با قرآن کریم و امام زمان(عج) بیشتر کنیم؛ دیر یا زود ظهور رخ می‌دهد و ما می‌توانیم در این ظهور نقش ایفا کنیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت گام دوم انقلاب اسلامی ابراز داشت: این بیانیه در راستای ظهور امام زمان(عج) است که باید در این راستا خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را در دستور کار قرار دهیم و راه را پس از ظهر امام زمان با قدرت در پیشش بگیریم.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت
  • عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • ارتش و نیروهای مسلح دژ محکم امت هستند