Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که بیش از ۳ساعت از برگزاری جلسه شورای عالی کار می گذرد که جلسه به نتیجه مشخصی نرسیده است و اختلاف بین شرکای اجتماعی برای تعیین دستمزد بیش از ۱۴ میلیون کارگر ادامه دار است. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دویست و نود و یکمین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت،تشکل های کارگری و کارفرمایی با موضوع تعیین حقوق و دستمزد سال 1399 درمحل این وزارتخانه در حال برگزاری است که اختلافات بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران اصرار بر اجرای قانون کار و ماده 41 قانون دارند و کارفرمایان نیز بر ماده 41 اصرار دارند. به نظر می رسد دولت هم  حمایت آنچنانی از کارگران نمی کند. 

تاکید کارگران براجرای قانون کار/ اصرار کارفرمایان بر افزایش 15 درصدی دستمزدآغاز جلسه دستمزد 99 با حضور شرکای اجتماعی/ احتمال نهایی شدن دستمزد 99 در جلسه امروز

 با توجه به اینکه  بر اساس تبصره 12 قانون بودجه سال 99که به تصویب شورای نگهبان رسیده است حداقل حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان نباید کمتر از 2 میلیون و 800 هزار تومان باشد،‌محمد شریعتمداری ، درجلسه شورای عالی کار با اشاره به دستمزد کارمندان دولت گفت:حداقل حقوق کارمندان دولت یک میلیون و 780هزار تومان است که با تمام مزایا هیچ کارمندی کمتر از 2میلیون و 800 هزار تومان نمی گیرد.  این تبصره میتواند مبنایی برای بررسی دستمزد کارگران باشد.

اما اظهارات وزیر کار با با مخالفت نمایندگان کارفرمایان مواجه شد. اکنون توافقی بین شرکای اجتماعی حاصل نشده است و نتیجه بدون رسیدن به عدد و رقم مشخص ادامه دار است. 

 انتهای پیام/ 

 

 

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار حقوق و دستمزد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار حقوق و دستمزد اخبار حقوق و دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ ادامه مذاکرات در جلسه فردای شورای عالی کار

جلسه امروز شورای عالی کار بعد از بیش از ۷ساعت مذاکره بدون تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران پایان یافت و بقیه مذاکرات به فردا موکول شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلسه امروز شورای عالی کار بعد از 7سال مذاکره بدون نتیجه پایان و بقیه چانه زنی ها برای تعیین دستمزد 1403 کارگران به فردا 27 اسفند ماه در جلسه بعدی شورای عالی کار موکول شد. 

صولت مرتضوی, وزیرکار در جلسه شورای عالی کار  با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که به قانون عمل کنیم خطاب به شرکای اجتماعی گفت: ما باید به قانون عمل کنیم.ما می گوییم مرجع آمار مرکز آمار ایران است, بنابراین باید به قانون عمل کنیم. مسائل مملکت را باید در تعیین حقوق و دستمزد در نظر بگیریم.

 وی ادامه داد:ما به عنوان دولت جانب داری کارگر یا کارفرما نیستیم؛ ما طرف قانون و اجرای قانون هستیم.ما نباید جامعه کارگری را نگران نگه داریم. کارمندان و کارگران نیازهای شبیه همه دارند,لباس, خوراک و...

 مرتضوی گفت: پیشنهاد ما این است که آنچه در بودجه برای کارمندان در نظر گرفته شده است, به اضافه 2درصد برای کارگران حداقل بگیر لحاظ کنیم. اگر موافق هستید صلوات بفرستید. در غیر این صورت ختم جلسه  امروز را اعلام می کنم و بقیه مذاکرات به جلسه فردا موکول می شود. اما درخواست من این است بدون حاشیه پردازی از جلسه شورای عالی کار با توجه به قانون دستمزد کارگران را تعیین و آنها را از این نگرانی رها کنیم. 

آیت اسدی,نماینده کارگری در انتقاد به اظهارات وزیرگفت: کارگران هیچ وقت نگفته اند  که قانون را قبول نداریم.80 درصد وقت  در جلسه شورای عالی کار با دولت چانه زنی کردیم. مزایایی که کارمندان دریافت می کنند به اندازه حقوق کارگران نیست. بنابراین نمی توانیم حقوق کارگران با کارمندان مقایسه کنیم. 

 علیرضا میرغفاری، عضو شورای عالی کار و نماینده جامعه کارگری درباره حداقل دستمزد 1403کارگران در جلسه شورای عالی کار گفت: طبق نرخ تورم 42.5 درصدی بهمن امسال، همچنین بر مبنا دهک چهارم و بعد خانوار 3.3(طبق سرشماری سال 1395) و نیز مطالعات انستیتو تغذیه ایران عدد سبد معیشتی مطلوب 21میلیون و 668هزار تومان به دست می‌آید. این عدد سبد معیشتی مطلوب بدون در نظر گرفتن تورم انتظاری سال 1403است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض شدید کارگران به پیشنهاد عجیب دولت درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ گلپور: کارگران صدقه‌بگیر دولت نیستند
  • آخرین خبر از ادامه جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۳
  • آخرین خبر از ادامه جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد۱۴۰۳
  • خبر جدید شورای عالی کار درباره دستمزد ۱۴۰۳ کارگران / وزیر کار چه عددی را برای حقوق کارگران پیشنهاد داد؟
  • دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد / ادامه مذاکرات در جلسه امروز شورای عالی کار
  • خبر جدید شورای عالی کار درباره دستمزد ۱۴۰۳ کارگران/ وزیر کار چه عددی را برای حقوق کارگران پیشنهاد داد؟
  • دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد؛ ادامه مذاکرات در جلسه فردای شورای عالی کار
  • ۷ ساعت مذاکره بی نتیجه؛ دستمزد کارگران تعیین نشد+ جزئیات | ۸۰ درصد وقت با دولت چانه زنی کردیم... | اظهارات وزیر کار
  • دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ ادامه مذاکرات در جلسه فردای شورای عالی کار
  • نظر دولت درباره حقوق ۱۴۰۳ کارگران؛ با کالابرگ به قدرت خرید توجه کردیم | دستمزد با چه روشی تعیین می‌شود؟