Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:49:52 GMT

کشف حدود ۳ تن انواع موادمخدر در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۲۷۳۵

کشف حدود ۳ تن انواع موادمخدر در گیلان

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی گیلان گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دو تن و ۹۴۲ کیلوگرم انواع موادمخدر سال گذشته در گیلان کشف شد.

سردار عزیزاله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران اقدامات پلیس در بحث مبارزه با موادمخدر در سال گذشته را تشریح کرد و گفت: موادمخدر از معضلات اجتماعی و از عوامل مهم بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی استان گیلان، مبارزه با موادمخدر را نیازمند یک عزم جدی و همگانی دانست و افزود: اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باید در این راستا تمام ظرفیت‌ها، دستگاه‌ها و سطوح و لایه‌های مختلف اجتماعی را متوجه امر مبارزه کرد.

وی اولین و مهمترین گام برای مقابله با اعتیاد را آموزش و آگاهسازی دانست و گفت: نوجوانان و جوانان باید با کمک والدین آسیب‌های اجتماعی در جامعه را بشناسند.

سردار ملکی در ادامه با بیان اینکه دو تن و ۹۴۲ کیلوگرم انواع موادمخدر سال گذشته در گیلان کشف شد، ادامه داد: از مجموع موادمخدر کشف شده، هزار و ۹۸۹ کیلوگرم تریاک، ۳۷۰ کیلوگرم حشیش، ۲۰۸ کیلوگرم هروئین، ۷۸ کیلوگرم شیشه و ۲۹۷ کیلو سایر موادمخدر بوده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۹۶ باند تهیه و توزیع موادمخدر متلاشی، ۱۹۰خودرو توقیف و ۹ قبضه سلاح از قاچاقچیان کشف شد.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته، دو هزار و ۹۰۰ معتاد به ۱۳ مرکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی استان معرفی شدند، بیان کرد: در این مدت همچنین بیش از ۴۰۰ مورد مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری از سوی کارشناسان پلیس مبارزه با موادمخدر استان گیلان به شهروندان ارائه شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار نفر ساعت کارگاه و نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد توسط کارشناسان پلیس در سطح جامعه هدف اجرایی شد، گفت: ایجاد بینش در افراد جامعه نسبت به خطرات و عوارض هولناک مصرف موادمخدر و تغییر نگرش و فرهنگ‌سازی عمومی در رابطه با کاهش تقاضای موادمخدر و اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با مخلان نظم و امنیت از ماموریت‌های ویژه پلیس این استان است که در سال جدید با جدیت بیشتر دنبال می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مبارزه با موادمخدر سال گذشته استان گیلان کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه

سرهنگ فارسی گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مراغه در یک عملیات ویژه و با تحقیقات فنی و پلیسی از فعالیت ۲ نفر که با یک دستگاه خودروی پراید در زمینه قاچاق عمده مواد مخدر فعالیت می‌کردند مطلع و موضوع در دستور کار عملیاتی پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با شناسایی کامل مسیر عبور سوداگر مرگ و نوع خودروی وی با هماهنگی‌های لازم تیم‌های ویژه در محدوده شهرستان وارد عمل شدند.

 فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: در یک عملیات غافلگیرانه ماموران با تعقیب و مراقبت لازم خودرو را توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۴۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد خاطرنشان کرد: مبارزه بی‌امان پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر در دستور کار بوده و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه
  • كشف بيش از ۴۴ کيلوگرم موادمخدر در مراغه
  • کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف ۲ کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید