Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@03:18:19 GMT

شمار قربانیان کرونا در اروپا از ۶۰ هزار نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۲۷۹۷

شمار قربانیان کرونا در اروپا از ۶۰ هزار نفر گذشت

خبرگزاری تسنیم: خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه در گزارشی با استناد به آمارهای تجمیعی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی در کشورهای مختلف اروپایی اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در قاره اروپا از 60 هزار نفر فراتر رفته است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی دولت‌های اروپایی، در حال حاضر ایتالیا با بیش از 17500 مورد مرگ‌ومیر بر اثر کرونا، در این زمینه رتبه اول را در بین کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است و کشورهای اسپانیا (حدود 14700 مورد مرگ‌ومیر) و فرانسه (بیش از 10300 مورد مرگ‌ومیر) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با احتساب این آمارها می‌توان گفت که بیش از 70 درصد از قربانیان ویروس کرونا در جهان ساکن کشورهای اروپایی بوده‌اند.

از لحاظ آمار ابتلا به ویروس کرونا نیز کشورهای اروپایی اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه پس از آمریکا به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم جهان قرار گرفته‌اند. در این چهار کشور اروپایی مجموعاً بالغ بر 500 هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.

 

شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا به مرز ۱۴۰ هزار نفر رسید
منابع دولتی در ایتالیا شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور را حدود ۱۴۰ هزار نفر اعلام کردند.

به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از 139 هزار نفر رسیده است.

بنا بر اعلام آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا، طی 24 ساعت گذشته 3836 فرد مبتلا به کرونا در ایتالیا شناسایی شده‌اند.

آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا همچنین شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را 17669 نفر اعلام کرده است. طی 24 ساعت گذشته 542 نفر از مبتلایان به کرونا در ایتالیا جان باخته‌اند.

بدین ترتیب آمار روزانه مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در ایتالیا برای پنجمین روز متوالی کمتر از 700 مورد بوده است که این برای کشور ایتالیا که بیشترین آمار قربانیان ویروس کرونا را در جهان دارد و در برخی روزها حتی بالغ بر 900 مورد مرگ‌ومیر بر اثر کرونا داشته است، یک خبر امیدوارکننده محسوب می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: شمار قربانیان کرونا اروپا قربانیان ویروس کرونا کرونا در ایتالیا ویروس کرونا مورد مرگ ومیر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است

آمریکا و اتحادیه اروپا حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان محسوب می‌شوند. با این حال، چک سفید امضایی که غربی‌ها به تل آویو داده اند، باعث حمایت آنها از اسراییل فارغ از آنکه رژیم صهیونیستی چه سیاستی را اتخاذ کند، شده است. 

به گزارش الجزیره، آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا از توافق کشور‌های اروپایی برای اعمال تحریم علیه ایران خبر داد. 

تاجانی یک روز پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا پیرامون حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی، اعلام کرد: دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم علیه ایران به دلیل این حمله به اجماع رسیده اند. 

وی خاطر نشان کرد: ما بر سر این موضوع اجماع نظر داریم که باید تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کنیم. این تحریم‌ها کسانی که اقدام به دادن پهپادها، تسلیحات، و موشک به کسانی که به اسراییل حمله کرده اند و کسانی که به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند را هدف قرار می‌دهد.

تحریم‌هایی بیشتری نیز علیه ایران طی نشست گروه ۷ در جزیره کاپری اعمال خواهد شد. ایتالیا اکنون ریاست دوره‌ای گروه هفت را برعهده دارد. 

رم پیش‌تر از آمادگی گروه ۷ برای اعمال تحریم‌ها علیه دشمنان اسراییل خبر داده بود. 

تحلیلگران بازار نفت می‌گویند تحریم‌های غرب علیه ایران به دلیل حمله به اسراییل نمادین بوده و بر عرضه نفت این کشور به بازار‌های جهانی تاثیری نخواهد گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بعد از ۹ سال؛ لیگ برتر انگلیس بدون نماینده در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا
  • حضور سه تیم آلمانی در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی پس از ۲۹ سال
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • جنگ سهمیه: آتالانتا و فیورنتینا، چشم و چراغ ایتالیا
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر