Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر ایتالیا با تاکید بر اینکه اروپا ضعیف ترین وضعیت بعد ازجنگ جهانی را در دوران کرونا تجربه می‌کند، خواستار نبرد مشترک اروپایی در مقابله با ویروس کرونا شد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم "جوزپه کونته"، نخست وزیر ایتالیا در گفتگویی با نشریه "بیلد" آلمان به عواقب مالی بحران کرونا پرداخته و گفت: این هیچ نفعی برای آلمان نخواهد داشت اگر اروپا به رکود فرو رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصادهای ملی ما در برابر آزمونی سخت قرار گرفته است و ما در حال حاضر بزرگترین ضعف از زمان جنگ را تجربه می کنیم.

نخست وزیر ایتالیا در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: ما باید ابزارهای سیاسی- مالی خود را توسعه داده و شایستگی واکنش را ایجاد کنیم. ما نمی خواهیم آلمان و یا هلند بدهی های ما را پرداخت کنند.

این مقام ایتالیایی در ادامه تصریح کرد: ما نباید در رقابت با چین و آمریکا عقب بیفتیم.

وی خواستار تضعیف قوانین سیاست مالی دراین اتحادیه شده و گفت در غیر این صورت اروپا باید دوباره بازنویسی شده و هر کس کار خود را انجام دهد. صعود سریع بهترین راه برای ما است.

کونته درباره اوضاع سیستم بهداشت و درمان کشورش در دوران بحران کرونا نیز گفت: منحنی های ایتالیا در حال بهبود است. شمار افراد بهبود یافته گسترش می یابد. من امیدوارم که ما دوباره از این بحران خارج شویم. ما در مرحله تعیین کننده ای قرار داریم. ما دچار یک بار بسیار شدید بر دوش ظرفیت های بیمارستانی خود بودیم. کمبود تخت های مراقبت های ویژه وجود داشت. ما بیمارستان های اورژانسی برای بیماران کرونایی تهیه کرده ایم.

نخست وزیر ایتالیا درباره نقش کشورش در بحران کرونا نیز گفت: ایتالیا نقش پیشگام را در این بحران ایفا می کند. آلمان و ایتالیا می توانند تنها به صورت متقابل به هم کمک کنند. ما هم وقتی شرایط بهتری پیدا کنیم دوباره به دیگران کمک می کنیم.

شمار قربانیان کرونا در اروپا از 60 هزار نفر گذشتفلسطین| رایزنی تلفنی هنیه با معاون لاوروف درباره مقابله با کرونامسجدی در قزوین که پایگاه همدلی شد / عزم جدی جوانان برای مقابله با کرونا و خدمت به مردم + فیلمشمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا به مرز 140 هزار نفر رسید

وی افزود: ما باید مشترکا در این جبهه نبرد کنیم. جبهه روبروی دشمن باید بسته شود. این ویروس مانند باد می وزد. همه کشورهای اروپایی باید به یکدیگر کمک کنند. هیچ نفعی به آلمان نمی رسد اگر اروپا گرفتار رکود شود.

کونته افزود: ما در این بحران بر جو خودخواهی غلبه کرده ایم. همه کشورها از این بحران آسیب دیده اند. اقتصادهای ملی ما در معرض آزمون سختی قرار گرفته اند. ضعف اروپا هیچ سودی به هیچ کشوری نمی رساند و ما در حال حاضر بزرگترین ضعف را از زمان جنگ تجربه می کنیم. اروپا تنها مفهوم اقتصادی ندارد بلکه کرامت انسانی را هم شامل می شود.

انتهای پیام/

R31356/P36447/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا نخست وزیر ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان انگلیسی را همراه با یک جنگنده یوروفایتر تایفون به لهستان اعزام و مستقر خواهد کرد.

سوناک با بیان اینکه این جنگنده برای گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان در این کشور مستقر خواهد شد، گفت: ورشو و لندن برای همیشه متحد خواهند بود و ما همکاری خود را در همه حوزه‌ها تقویت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه با اشاره به اینکه ورشو و لندن در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند، تاکید کرد: لهستان نقشی حیاتی در تضمین امنیت اروپا به عهده دارد.

نخست‌وزیر لهستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سوناک، گفت: لهستان و انگلیس قصد دارند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد.

 انگلیس و لهستان پیش‌تر در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضا کرده بودند.

طرف انگلیسی متعهد شده است تا موشک‌های پیشرفته از نوع زمین به هوا CAMM ساخت شرکت MBDA را که هم در ارتش و هم در نیروی دریای انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد را در اختیار طرف لهستانی قرار دهد.

این موشک‌ها بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس می‌تواند با اهداف هوایی و موشکی پیشرفته تا فاصله ۲۵ کیلومتری و به یک جسم به اندازه توپ تنیس که فراتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، برخورد کند.

دولت انگلیس این قرارداد را یکی از بزرگترین معاملات دوجانبه دفاعی اروپا، در چاچوب ناتو توصیف کرده است که اوج همکاری نزدیک میان بریتانیا و لهستان را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی