Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتالیا از افزایش روزانه شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا و کاهش جانباختگان ناشی از این ویروس مهلک خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ایتالیا چهارشنبه شب از کاهش شمار فوتی های ناشی از ویروس کرونای جدید و افزایش شمار مبتالایان جدید به این ویروس در شبانه روز گذشته خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» جانباختگان ناشی از کرونا در ایتالیا روز چهارشنبه 542 نفر اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در روز سه شنبه 604 نفر بود. این در حالی است که شمار مبتلایان جدید به این ویروس در شبانه روز گذشته به 3838 تن رسید. این رقم نیز روز سه شنبه 3039 نفر بود.

شمار کلی جانباختگان ناشی از کرونا در ایتالیا از زمان شیوع ویروس کرونای جدید در ایتالیا از 21 فوریه (دوم اسفند 98)  17669 تن اعلام شد که از این حیث بالاترین در جهان است.

این در حالی است که مدیر سازمان جهانی بهداشت در امور اروپا چهارشنبه بعد از ظهر در یک نشست مطبوعاتی مجازی شیوع ویروس کرونای جدید در اروپا را همچنان نگران کننده خواند.

به نوشته رویترز، دکتر «هانکس کلاگ» مسئول سازمان جهانی بهداشت در قاره اروپا در این زمینه گفت: «افزایش چشمگیر کرونا در سراسر این قاره  یک تصویر بسیار نگران کننده ایجاد کرده است. ما هنوز راه طولانی در این ماراتن داریم.»

نخست‌وزیر ایتالیا نیز امروز در مصاحبه‌ای گفت که دولت او فکر نمی‌کرده ویروس کرونا با این سرعت منتشر شود. نخست‌وزیر ایتالیا گفت که سیستم درمانی برای مواجهه با این نوع شرایط اضطراری آماده نیست و تنها چند هفته وقت داشتیم تا با این شرایط کنار بیاییم. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت اروپا اسپانیا کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ گفت: در اجرای طرح نوروزی، سازمان‌های راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و همچنین پلیس راهور برنامه ریزی دقیقی داشتند و امیدواریم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

این مقام انتظامی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در دهه ۱۳۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و افزود: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودیم، اما مجددا وضعیت به شرایط قبل بازگشته و در سال گذشته تلفات جاده‌ای از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس پلیس راهور با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی گفت: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهاد‌های حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند، بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

سردار حسینی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث افزود: تمام تلاش ما این است که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهاد‌های حمایتی کاهش پیدا کند.

این مقام انتظامی افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتار‌های ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را اجرا کنیم، باید اقدامات مان در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

سردار حسینی با اشاره به نقش سازمان صداوسیما افزود: از این سازمان انتظار داریم که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرد و آموزش‌های لازم برای سلامت مردم در حوزه رفت و آمد و رانندگی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید